کلاس هوش مصنوعی استنفورد،کلاسی با 35 هزار دانشجو

11

کافی است در اینترنت عبارت FREE ONLINE COURSES را جستجو کنید تا با شمار زیادی از دانشگاه و مؤسسات آموزشی آشنا شوید که به شما دوره‌های رایگان آموزشی ارائه می‌دهند. برای نمونه اینجا یا اینجا را ببینید.

اما در میان شمار انبوه این دانشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، کلاس‌های آموزشی آنلاین دانشگاه استنفورد از جهاتی نمونه شده و در رسانه‌ها، خبرساز شده است.

امسال دانشگاه استنفورد تصمیم گرفت که که سه کلاس به شدت محبوب‌اش را که در مورد علوم کامپیوتر بود، به صورت رایگان به کامپیوترهای کاربران اینترنت بیاورد.

یکی از این کلاس‌ها در مورد هوش مصنوعی است که توسط دو استاد دانشگاه استنفورد به نام‌های «پیتر نورویگ» و «سباستین ترون»، تدریس می‌شود. 160 هزار نفر از سراسر دنیا، جذب این کلاس شدند.

برآوردهای انجام شده نشان می‌دهند، که سه میلیون نفر از زمان آغاز این کلاس‌ها، به صفحه این کلاس مراجعه کرده‌اند و 35 هزار نفر با پیگیری مرتب کلاس‌ها، انجام دادن تکالیف درسی و شرکت در امتحانات میان‌ترم، واقعا دانشجوی آنها شده‌اند. این مهم در شرایطی اتفاق افتاد که کلاس هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد، 175 دانشجوی آفلاین بیشتر ندارد!

به خاطر استقبال فوق‌العاده‌ای که از کلاس‌های دانشگاه استنفورد به عمل آمد، این دانشگاه تصمیم گرفته است که از ژانویه، هفت کلاس دیگر در زمینه علوم کامپیوتر را به صورت رایگان به اینترنت بیاورد. از این هفت کلاس جدید، دو تا در زمینه کارآفرینی هستند، یکی از آنها در مورد راه‌اندازی استارت‌آپ‌های جدی و دیگری در مورد چگونگی تبدیل ایده‌های بزرگ به شرکت‌های بزرگ.

اما چیزی که کلاس‌های آنلاین استنفورد را نسبت به دیگر دانشگاه‌ها مثل MIT، برجسته می‌کند، این است که اساتید این دانشگاه فقط به پست کردن ویدئوهای کلاس‌ها در اینترنت اکتفا نمی‌کنند، بلکه آنها می‌کوشند حس و حال کلاس‌های واقعی را در دوره‌های آنلاین خود، ایجاد کند، مثلا با پاسخ دادن به سؤالات دانشجوهای مجازی خود یا حتی سؤال پرسیدن از آنها از طریق Hangouts گوگل!

گرچه دانشجویان آنلاین، مدرکی بابت حضور و اتمام دوره‌های آموزشی استنفورد دریافت نمی‌کنند، اما به جای آن، نشانی به منزله اتمام آنلاین دوره‌ها خواهند گرفت.

خوشبختانه تا جایی که مرور کردم، نسخه متنی سه کلاس رایگان استنفورد هم برای کاربران قابل مشاهده است، اما استفاده از بسیاری از کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین دانشگاه‌ها، منوط به داشتن اینترنت با کیفیت و سرعت مناسب و همچنین دسترسی آزاد به یوتیوب است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
11 نظرات
  1. Wahid می گوید

    استاد درس Programming Methodology هم یک ایرانی به اسم «مهران سهامی» هست.
    http://see.stanford.edu/see/courseinfo.aspx?coll=824a47e1-135f-4508-a5aa-866adcae1111

  2. اباصلت فیضی می گوید

    با تشکر
    دستتون درد نکنه

  3. مينا می گوید

    درود
    ا نتخابهاى شما از مطالب وب بسیار گزیده و کاربردى است.
    هم براى من ۴٠ ساله و هم براى دختر ١٧ ساله ام.
    بسیار ممنون

  4. مجید می گوید

    خیلی ممنون از اطلاع رسانی مفید و آموزندتون برای کلاسهای استنفورد

  5. اسماعیل می گوید

    سلام.

    من این کلاس را پیگیری کردم. به نظرم اصلاً اینگونه نیست. کلاس کاملاً خسته کننده و به نظرم شکست خورده ای است.

    کانال یوتیوب این کلاس را ببینید!

    http://www.youtube.com/user/knowitvideos

    بعضی ویدئوهای اخیرش 300 تا هم بیننده نداشته. بیشترین بازدید این ویدئوها، 76000 هست که مرتبط با اولین ویدئو معرفی کلاس هست. بعد از شروع کلاس، من پیگیر این کلاس بوده ام و به تدریج بیننده ها رفتند و به زیر 1000 رسیدند. به نظرم برای جایی مثل استنفورد این یک شکست کامل در این زمینه بوده است.

    تنها اسمی که نمی شد روی این کلاس گذاشت، کلاس آنلاین بود.

  6. اسماعیل می گوید

    در ادامه کامنت قبلی باید بگویم که میانگین مشاهده ویدئوهای این دوره آموزشی حدود 1500 نفر بوده است.

    1094553/723 = 1513 نفر برای هر ویدئو.

    بیشترین نمایش ها مرتبط به دوران شروع کلاسها بوده است. وگرنه میانگین نمایش 100 ویدئوی اخیر حدود 500 می شود.

  7. امیر می گوید

    این کلاس ها واقعا عالی هستند…
    کلاس machine learning ویدیو ها رو خودش برای دانلود گذاشته (اکثر کلاس های ترم بعد هم همینطور هستند) کلاس هوش مصنوعی هم که روی youtubeه و تو ایران دسترسی وجود نداره، لینک هاش برای دانلود ایرانی ها موجوده.
    یکی از دوستان خوبی که تو این کلاس عضو شده، با اساتید هماهنگ کرده و فایل کلاس ها رو روی سرور شخصی خودش قرار داده که فقط با آی‌پی ایران قابل دسترسی‌ه… و البته این قضیه رو مسئول سایت کلاس به همه ایرانی هایی که ثبت نام کرده بودن اطلاع داد.

  8. مهدی می گوید

    وای خدا چرا من خبر نداشتم. کاش این پست رو زودتر می زدین. دستتئن درد نکنه

  9. مهدی می گوید

    راستی اگه یه نگاهی به درساش بندازی می بینی یکی از درساش رو هم یه ایرانی ارائه می کند دکتر مهرام سهامی
    http://see.stanford.edu/see/courseinfo.aspx?coll=824a47e1-135f-4508-a5aa-866adcae1111

  10. مهدی می گوید

    منضورم مهران سهامی بود

  11. علی می گوید

    آقا آدرس دوره مذکور در سایت استفورد نیومده و در سایت دیگری ارائه میشه

    https://www.ai-class.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5