معرفی رسمی گوگل درایو – گوگل درایو فراتر از یک صندوقچه آنلاین

25

هفته پیش در «یک پزشک» خواندید که به زودی سرویس ذخیره‌سازی آنلاین گوگل موسوم به گوگل درایو معرفی خواهد شد.

امروز، گوگل در وبلاگ خود به صورت رسمی گوگل درایو را معرفی کرد.

گوگل درایو جایی برای ایجاد، اشتراک و محافظت از فایل‌ها باارزش کاربران است.

گوگل درایو برای هر کاربری در هر سطحی از نیازمندی که باشد، کاربردی خواهد بود، یک کاربر ممکن است بخواهد روی یک مقاله به صورت مشترک با دوستش کار کند، دیگری ممکن است درگیر یک پروژه تحقیقاتی مشترک باشد، ممکن هم است کسی بخواهد برای مراسم ازدواجش با نامزدش برنامه‌ریزی و تنظیم بودجه کند، گوگل درایو به کار همه این کاربران می‌آید.

شما می‌توانید در گوگل درایو فایل‌های خود را در هر فرمتی که باشد، آپلود کنید، فرمت‌هایی مثل ویدئو، عکس، اسناد گوگل یا فایل‌های PDF.

با گوگل درایو شما می‌توانید:

– محتوا تولید کنید و مشارکت کنید: شما در داخل گوگل درایو می توانید از امکانات سرویس اسناد گوگل یا Google Docs استفاده منید و به این ترتیب به صورت بی‌درنگ اسناد، صفحات گسترده و پرزنتیشن ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید.

شما و کاربرهای دیگر این امکان را خواهید داشت که زیر فایل‌های دیگر کاربران کامنت بگذارید. این کامنت تنها به نوشته محدود نیست، یعنی شما می‌توانید مثلا زیر فایل‌های دیگر کاربران یک عکس، ویدئو یا فایل PDF بگذارید.

گوگل درایو

به امکانات این شیوه مشارکت فکر کنید، فرض کنید که در حال نوشتن یه مطلب هستید و بعد دوست شما بگوید بد نیست از این عکس که برایت آپلود کرده‌ام، استفاده کنی، یا به شما پیشنهاد کند که یک مقاله را با فرمت PDF بخوانید!

– اما ویژگی هیجان‌انگیز گوگل درایو این است که شما به یاری آن می‌توانید همه فایل‌های خودتان را به صورت ایمن و بدون نگرانی در یک فضای ابری ذخیره کنید و بعد از همه جا به آنها دسترسی داشته باشید.

گوگل درایو

شما می‌توانید در خانه، دفتر کاریا دانشگاه، با مرورگر خود یا استفاده از نرم‌افزار مخصوص پی‌سی و مک یا  اپلکیشن‌های اندروید یا iOS گوگل درایو به سادگی به فایل‌های خود دسترسی پیدا کنید. البته فعلا نسخه iOS گوگل درایو، آماده نشده، اما گوگل قول داده که به زودی این اپ را هم آماده کند.

ویژگی خوب دیگر، امکان جستجو در فایل‌های گوگل درایو است، شما می‌توانید به آسانی دنبال فایلی با فرمت خاص بگردید یا با کلمات کلیدی مورد نظرتان فایل مورد نظر را پیدا کنید.

به علاوه گوگل درایو با استفاده از OCR، متن داخل تصاویر اسکن‌شده را هم تشخیص می‌دهد و به این ترتیب اگر از کتاب یا نشریه‌ای اسکن کرده باشید، می‌توانید به سرعت در فرصت بعدی مطلب مورد نظر را پیدا کنید.

گوگل درایو مجهز به فناوری تشخیصی خاصی است که به جستجوی عکس‌ها کمک می‌کند، فرض اگر کسی به یکی از جاهای توریستی رفته باشد، گوگل درایو متوجه مکانی که عکس در آن گرفته شده، می‌شود و کاربر بعدا می تواند با جستجوی محل مسافرت به عکس برسد.

به همه کاربران به صورت رایگان پنج گیگ فضا داده می‌شود، اما بر حسب نیاز می‌توانی فضای بیشتری هم بخرید.

گوگل درایو به شیوه خوبی با دیگر سرویس‌های گوگل ترکیب شده است، مثلا عکسی که در درایو آپلود شود، می‌تواند به راحتی به گوگل پلاس کاربر فرستاده شود. به علاوه کاربران به زودی امکان خواهند یافت که فایل‌های آپلود شده در درایو را به ایمیل‌های خود پیوست کنند.

ویژگی جالب دیگر امکان مشارکت توسعه‌دهندگان ثالث است که به نظر من این ویژگی بسیار بنیادین و مهم است. به این ترتیب توسعه‌دهندگان دیگر می‌توانند سرویس‌هایی برای ویرایش عکس و ویدئو یا حتی ایجاد شبه‌سایت با استفاده از این فضا ارائه دهند.

در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی برای گوگل کروم برای کار با گوگل درایو وجود دارد که آنها را می‌توانید در اینجا ببیند.

گوگل درایو

مرور این اپلیکیشن‌ها، نمایی جالب از نقشه‌ای که گوگل برای آینده وب کشیده است، به دست می‌دهد. به نظر من گوگل درایو چیزی بیشتر از یک هارد دیسک آنلاین یا صندوقچه است که کاربر اجازه انبار کردن و دسترسی فایل‌هایش را بدهد.

سه ویژگی جستجوی هوشمند، امکان مشارکت توسعه‌دهندگان ثالث و تعامل این سرویس با دیگر سرویس‌های گوگل را در کنار هم بچینید تا قطعات پازل کامل شود!

کاربری با امکان دسترسی به اینترنت با سرعت مناسب در نظر بگیرید، در آینده او برای ذخیره کردن فایل‌هایش به هارد دیسک نیاز ندارد، او می‌تواند با سرعت هر زمان که خواست، فایل مورد نظر را احضار کند، او نیازی به هیچ نرم‌افزاری روی سیستم خودش ندارد، چون همه نرم‌افزارهای مورد نیاز را توسعه‌دهنگان گوگل درایو برایش مهیا کرده‌اند. او می‌تواند به سرعت مقاله‌ای بنویسد، عکس‌های مورد نیاز را ویرایش کند و به آن پیوست کند، صفحه گسترده ایجاد کند، ویدئو ویرایش و آپلود کند و بعد ثمره تولید محتوای خود را در سرویس‌های دیگر گوگل به اشتراک بگذارد.

من برای گوگل درایو آینده درخشانی می‌بینم و از هم‌اینک شبح یک ‌شبه‌سیستم عامل ابری را در آن می‌بینم. چرا که نه!!

به سایت گوگل درایو سر بزنید، اگر خوش‌شانس باشید، گوگل درایو شما آماده است، در غیر این صورت نگران نباشید، چون به زودی گوگل درایو برای همه فعال می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
25 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    بسیار عالی
    البته من هنوز نتونستم همون فضای 1GB داکزم رو پر کنم 😉

    جناب دکتر راستی چند روزه دکمه +1 رو ری سایت شما ندارم.

    1. فرشاد می گوید

      مشکل +1 از مرورگر بنده بود که رفع شد. ببخشید

  2. نیما می گوید

    ای جان
    عاشق این جور سرویس ها هستم
    دوستش دارم

  3. محمود می گوید

    بهتر بود گوگل باید برای تبلیغات گوگل پلاس هم که بود ابتدا برای کاربران گوگل پلاس فعال می کرد تا خیلی ها تشویق شوند عضو گوگل پلاس شوند.

  4. Arman می گوید

    Man k fargh ba google docs nemibinam,dar kol. faza shod 5G .va josteju ehtemalan behtar va ta hadi yek parcheh shod.ye juraee upgrade google docs, k tush mishod har file.ee up kard. tolide mohtava kard,word .ppt va … .bishtar taghire berande ta ye service jadid

  5. red می گوید

    احتمالا شما موافق اینکه کتابها (حصوصا کتابهای تخصصی) رو مجانی دانلود کنیم بجای اینکه اونها رو بخریم نیستین. اما به عنوان کسی که این چندوقت که گیگاآپلود رو بسته‌اند دچار دردسر بسیار شده و بشدت دنبال یه راهیه که کتابها رو بشه به اشتراک گذاشت؛ وقتی این پست رو دیدم، اولین چیزی که ذهنم رسید این بود که هرکس یه فولدر بسازه تو گوگل درایوش و کتابهایی که قبلا دانلود کرده بوده رو بذاره اونجا. و این فولدر پابلیک باشه (یا مثلا شر شده باشه واسه یه گروهی که یک پولی برای دسترسی به این شبکه کتاب‌رسانی می‌دن– با این پوله سعی می‌کنیم از هر کتاب، یک نسخه بطور شرافتمندانه بخریم–) و بعد اینجوری کتابها رو بین هم به اشتراک بذاریم. من نمیدونم چقدر میشه تو این فضای ابری سرچ کرد. اما اگر کتاب‌ها و نویسنده‌ها و سال انتشار مرتب باشه، خود‌بخ خود مجموعه خیلی خوبی ایجاد میشه که کسی نمی‌تونه بیاد یهو ببندتش و دانشجوهای پست‌داک و دکترا و مستر و لیسانس رو بی‌منبع کنه.
    من فکر می‌کنم بالاخره یه روزی ناشر‌های کتاب‌های تخصصی متوجه می‌شن که دانشجوها پول ندارن کتاب‌ها رو بخرن. دانشگاهها هم نسخه‌های قدیمی‌تر کتابها رو دارن. اگر می خوان کتابشون به فروش‌ بره، باید کتاب رو به شبکه‌های اشتراک کتاب بفروشن… یه همچین ایده‌ای خلاصه.
    این ایده من به درد می‌خوره؟ یا غیرشرافتمندانه‌ست؟
    فکر می‌کنم بالاخره همچین اتفاقی خواهد افتاد. اگر ما بلد باشیم شروعش کنیم خیلی بهتره.

  6. red می گوید

    -تو کامنت بالا یک اشتباه وجود داره:
    گیگاآپلود درست نیست. گیگاپدیا درست است.

  7. majid می گوید

    کاش در مورد مشکل نصب نرم افزارش هم چیزی می گفتین

  8. امیر اخوان می گوید

    بسیار هم خوب 🙂

  9. Behnam می گوید

    ممنون من سر زدم واسه من که آماده نبود !!

  10. علی می گوید

    سلام
    آره بنظرم انقلابی در زمینه سرویسهای کلود بیس با این کار گوگل شروع شده.
    درضمن دوستان اندرویدی که نمیخوان منتظر فعال سازی گوگل باشند. همین الان برن تو بازار یا اندروید مارکت اپ گوگل درابو رو نصب کنند و لذت ببرند.
    گوگل داره حال میده به رفقای اندرویدیش نه با گوگل پلاس 😉

  11. وحید می گوید

    مطئنا خود مدیران این سرویس و حتی کاربران نیز میدونن که نمیشه فایلها مهم رو در اونجا قرار داد ، لااقلش اینه که من ریسک این کار رو قبول نمیکنم :d

  12. بهنام می گوید

    سرویس های گوگل که یکی از دیگری بهتر هستند اما مشکل آنجا شروع میشود که دوستانمان در مخابرات محدودیت هایی روی سرویس های گوگل اعمال کرده اند .
    آنقدر سرعت سرویس های گوگل را کم کرده اند که لذت استفاده از این سرویس ها کاملا از بین رفته است .
    من حتی به خاطر این محدودیت ها لذت استفاده از Gmail را کنار گذاشتم و هم اکنون از Outlook استفاده میکنم ، گوگل درایو که دیگر جای خود دارد .

  13. Alirezabw می گوید

    امکانات خیلی خوبی داره ولی به نظر من skydrive مایکروسافت با 25 گیگ فضای رایگان عالی باشه !

  14. امین می گوید

    به نظرتون تو ایران که اینترنتمون با ذغال سنگ کار میکنه این سرویس های ابری جواب میده؟
    من ترجیح میدم همیشه یک فلش همراهم باشه و اطلاعاتم رو توی اون ذخیره کنم تا اینکه بخوام برای دسترسی به فلان فایل ۲۰۰ ، ۳۰۰ مگی کلی معطل بمونم.

  15. منصور می گوید

    برای نگه داشتن و کار کردن روی اسناد خیلی عالیه . من از دراپ باکس استفاده می کنم. بعد از اینکه یه بار اسنادم از دست رفت ترجیح میدم از این سرویس ها استفاده کنم. خیلی عالیه
    امیدوارم گوگل درایو من به زودی آماده بشه. با یکپارچگی که با سرویس های دیگه داره عالیه
    به قول دراپ باکس:
    never email yourself a file again!

  16. ماه عسل می گوید

    این هم استفاده دیگری از cloud hosting

  17. نیما می گوید

    https://docs.google.com/document/d/1sB0rR-FJAwvFtYtYlMhurJCvrqnqoN7RGuF9m3l2a7I/edit
    سلام.فقط یک مشکلی برام اومده وقتی میخوام برنامه گوگل درایو جهت استفاده در محیط ویندوز رو دانلود کنم و نصب کنم میگه کشورتون بلاک شده است,با اینکه چی چی ان هم میزنم ولی بازم میفهمه.راهی وجود نداره؟؟؟

    1. زو می گوید

      نمیدونم پیدا کردی به مام بگو.
      .
      فقط یه سوعال داشتم چجوری این داکیومنتو شیر کردی که منم میتونم ببینم.
      من وختی شیرش میکنم.
      میگه ایمیل وارد کن.
      و فقط کسانی که میشونو دارم واسشون میره .
      چجوری میشه برا عموم شیر کرد و لینکشو گذاشت.
      +mozo68@yahoo.com
      tnx

  18. جلال می گوید

    لطفا کمی هم درباره قوانین حریم شخصی کاربران در این سرویس ها بنویسید. به نظر من، به جای اینکه بخوایم از هر خدمات جدیدی که ارائه میشه استفاده کنیم، باید اول به قوانینی که برای کاربران در نظر گرفتن توجه کنیم و اینکه چقدر به حریم شخصی افراد احترام میزارن. این سرویس ها و خدمات بدون دلیل نیست.

    1. محسن می گوید

      برای سرویس های گوگل که دیگه نیازی به اینجور قوانین نیست! گوگل ثابت کرده برای حریم شخصی کاربراش هیچ اهمیتی قائل نیست و هر جور که بتونه ازشون استفاده میکنه تا پول بیشتری در بیاره!!

  19. اتوبکلینک می گوید

    به زودی یا توسط ایران ف.ل.ر میشه. یا خودشون تحریممون میکنن 🙁

  20. منصور می گوید

    ای خدا آخه این چه وضعیه. چرا من تو این خراب شده به دنیا اومدم.
    سایت دراپ باکسو ف.یل.تر کردن
    آخه …

  21. رادیو باران می گوید

    وقتی همه چی مسدود می شه دیگه چه فرقی میکنه !

    بیشتر امکانات و سایت های مطرح که کاربردی هستند هنوز رونمائی نشده اینجا مسدود می شه …

    ولی نمیدونم چرا بعضی از سایت های دولتی خودشون تویه این رسانه ها اکانت دارند مثل :
    PRESSTV.IR
    فیس بوک ….

  22. احمد می گوید

    دوستانی که تو دانلود مشکل دارن میتونن نسخه آفلاین رو از آدرس زیر دانلود کنن
    http://bma.ir/Google_drive

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5