کتاب-مجله‌های دانستنیها: ابتکاری جالب که سایر نشریات ایرانی هم بهتر است از آن تقلید کنند

11

یکی از دشواری‌هایی که آدم‌های علاقه‌مند به کتاب و رسانه دارند، آرشیو کردن مواد فرهنگی است. کافی است تنها پنج – شش مجله را به صورت مستمر دنبال کنید، بعد از چند سال دیگر در خانه فضایی برای نگهداری دقیق آنها نخواهید داشت.

اما حتی اگر فضای کافی هم داشته باشید، مشکل بعدی این است که به دشواری می‌توانید یک مقاله را در انبوه نشریات انبارشده پیدا کنید.

من خیلی وقت‌ها پیش خودم تصور می‌کردم که شاید روزی برسد که دستگاهی خودکار و ارزان برای اسکن کردن همه نشریات مورد علاقه‌ام داشته باشد. اما این دستگاه‌های خودکار برای کاربران عادی خیلی گران از آب درمی‌آیند و تهیه‌شان هم بسیار دشوار است.

پس به ناچار آینده‌ای را تصور می‌کردم که نشریات آرشیو دیجیتال خود را هر چند وقت یک بار بفروشند.

متأسفانه انتظار چند ساله من، به نتیجه خاصی نرسیده است. نه خودم شخصا شیوه‌ای برای آرشیو مؤثر نشریات و کتاب‌هایم پیدا کرده‌ام و نه از آن سو، ناشران کار قابل توجهی انجام داده‌اند.

اما این هفته وقتی مجله دانستنیها را ورق می‌زدم، متوجه شدم که این مجله در اقدامی بسیار جالب، 12 جلد کتاب منتشر کرده است که در واقع آرشیو موضوعی و مرتب‌شده دوره جدید مجله دانستنیها هستند. تصور کنید که شما مثلا بتوانید کلیه مطالب تاریخی نشریه دانستنیها را در قالب یک کتاب بخوانید!

دیدن این کتاب‌ها-مجله‌ها من را به این رؤیا برد که زمانی روزنامه‌ها و دیگر مجله‌هایمان هم کاری مشابه کنند.

روزنامه‌ها و مجله‌ها دو دسته مطلب منتشر می‌کنند: آنهایی که تاریخ مصرف دارند و بیشتر خبری هستند و آنهایی که تاریخ مصرف خاصی ندارند و سال‌ها بعد هم قالب خواندن هستند.

دسته دوم مطالب، مثلا بیوگرافی یک نویسنده، تحلیل یک روند تاریخی یا مطالب تاریخی را می‌توان هر یک سال یک بار در قالب کتابی با ظاهر جذاب و بهره‌گیری از عکس‌های خوب، منتشر کرد.

این کار خوانندگان وفادار و مشتاق را از مشقت آرشیو کردن شخصی نشریات معاف می‌کند، سودی مالی برای نشریه در بر خواهد داشت، مقاله‌های برجسته را جاودان خواهد کرد و باعث دسترسی آسان همیشگی به مطالب خواهد شد.


در ادامه این پست توضیحات مفصلی در مورد 12 جلد کتاب -مجله دانستنیها را می‌‌خوانید.

امیدواریم بعد از پایان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشریه راهی آسان برای سفارش آنلاین این کتاب- مجله‌ها به ما معرفی کند.

اولین کتاب-مجله دایره المعارفی و تمام رنگی ایران

امسال در نمایشگاه کتاب با 12 جلد کتاب دانستنیها به دیدار شما می‌آییم. در مجموعه کتاب‌های دانستنیها‌، بر اساس مطالب منتشر شده در دوهفته‏نامه دانستنیها با رویکرد دایره‌المعارفی به جنبه‌های مختلف موضوعات پرطرفدار علمی و تاریخی پرداخته می‌شود. در این کتاب‌ها از تصویرسازی و ابزارهای گرافیکی مثل اینفوگرافیک و تایم‌لاین برای انتقال جذاب مفاهیم علمی و تاریخی به مخاطب استفاده می‌شود و علاوه بر متن دقیق و اطلاع‌رسان، از گرافیک خوش رنگ و لعاب برای ارائه هرچه بهتر مطالب استفاده خواهد شد. با اینکه بخشی از مطالب هر کتاب قبلا در دانستنیها کار شده، اما بنا بر نیاز یک کتاب، مطالب اختصاصی نیز برای این مجموعه تولید شده است. مجموعه «کتاب‌-‌مجله» دانستنیها ویژگی‌های معمول این نوع «کتاب‌-‌مجله»‌ها را-دارد. «کتاب‌-‌مجله» دانستنیها ویژگی‌های زیر را نیز دارد:

1- مجموعه «کتاب‌-‌مجله» دانستنیها در شش گروه موضوعی مختلف،دسته‌بندی شده‌است.

2- در هر گروه «کتاب‌-‌مجله» موضوعات مختلفی تعریف شده است. فعلا در هر گروه، دو «کتاب-مجله» به مرحله انتشار رسیده است.

3- مطالب مربوط به موضوع هر کتاب، با بررسی بیش از 100 شماره دوهفته‌نامه دانستنیها استخراج شده است و بر اساس ماکت و رویکرد محتوایی تعریف شده، در فصل‌بندی‌های مشخص قرار گرفته‌اند.

4- با اینکه مطالب به شکل ژورنالیستی تولید و صفحه‌آرایی شده‌اند، اما در قالب ساختار یک کتاب بازتعریف شده‌اند. در نتیجه برای تطابق با ساختار یک کتاب، تغییرات محتوایی و گرافیکی لازم، انجام شده‌است.

5- دبیری هر کدام از «کتاب‌-‌مجله»‌های دانستنیها به یکی از کارشناسان همان حوزه موضوعی، سپرده شده و دبیر هر کتاب وظیفه نظارت بر صحت علمی مطالب موجود را نیز برعهده داشته تا این مجموعه با کمترین اشتباه علمی به دست خوانندگان برسد.

نشریات معمولا به خاطر ذات مصرفی بودن و کاهش هزینه‌های چاپ، با کاغذ و جلد ارزان‌تری به دست مخاطب می‌رسند. ولی در زمان انتشار «کتاب‌-‌ مجله»ها به دلیل نبود هزینه‌های سرسام‌آور برای تولید محتوا، ناشر می‌تواند محتوای قبلی را با کیفیت کاغذ و جلد و چاپ بهتری در اختیار مخاطب بگذارد تا او با خیال راحت‌تری «کتاب‌-‌ مجله»ها را در قفسه کتابخانه‌اش بگذارد.   به این فهرست ویژگی‌ها، می‌توان موارد دیگری را نیز اضافه کرد؛ مثلا نبود تاریخ انتشار روی جلد «کتاب‌-‌ مجله»ها آنها را برای عرضه در زمان‌های مختلف – بدون نگرانی برای به اصطلاح «گذشتن تاریخ مصرف»- ایده‌آل می‌کند؛ یا عرضه همزمان «کتاب‌- ‌مجله»ها در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی، فرصت بالقوه‌ای را برای جذب مخاطبان جدید از هر دو دنیای کتاب و نشریات فراهم می‌کند.


 

 شگفت‌انگیزترین‌ها

دبیر: محمود حاج‌زمان

قیمت: 15000 تومان

بهترین، بزرگ‌ترین، سریع‌ترین، عجیب‌ترین، ترسناک‌ترین، رایج‌ترین، باهوش‌ترین، معروف‌ترین و بی‌نهایت «ترین» دیگر؛ اطلاعات جالبی که همیشه پرطرفدار بوده‌اند و جذابیتی عجیب و دلنشین برای خواننده داشته‌اند. کتابی که پیش رو دارید، با هدف پاسخگویی به همین اشتیاق گردآوری شده است. این کتاب جایی برای کاوش در چنین دنیایی است. کتاب در چهار فصل «ترین‌های دنیای بشر»، «ترین‌های دنیای طبیعت»، «ترین‌های دنیای علم و فناوری» و «ترین‌های زمین و فضا»دسته‌بندی شده. فصل اول به ترین‌های دنیای بشر اختصاص دارد؛ از سنگین‌ترین اندام‌های بدن گرفته تا ترس‌هایی که در جامعه انسانی رواج دارند. فصل دوم به ترین‌های دنیای طبیعت اختصاص داده شده؛ این فصل به نوعی نشان دهنده حجم عظیم اطلاعاتی است که در خصوص دیگر گیاهان و جانورانی که در کنار ما روی این کره خاکی زندگی می‌کنند، وجود دارد. در فصل سوم، ترین‌های متنوعی را از دنیای علم و فناوری برای شما گرد آورده‌ایم؛ از گران‌ترین هواگردهای نظامی تا خلاقانه‌ترین آزمایشگاه‌هایی که ممکن است روزی پای‌تان به آنها باز شود. در فصل آخر نیز کوشیده‌ایم افق دیدمان را گسترش دهیم و از زاویه‌ای بالا به ماجرا نگاه کنیم. برای مثال، اگر قرار باشد روزی زمین را ترک کنیم، شاید بد نباشد پیش از آن مطلب گران‌ترین مستغلات منظومه شمسی را خوانده باشید.

با خواندن این مطالب علاوه بر آنکه معلوماتی جدید می‌آموزید، همیشه اطلاعاتی دارید که می‌توانید همواره باهوش‌ترین فرد در جمع مهمانی‌ها و هم‌کلاسی‌های خود باشید!

5-11-2015 5-02-48 PM

 

دایناسورهای شگفت‌انگیز

دبیر: عرفان خسروی

قیمت: 15000 تومان

دنیای دایناسورها

کتاب حاضر گزیده‌ای است از نوشته‌های عرفان خسروی که طی سال‌های اخیر درباره موضوعاتی مثل فرگشت، دیرینه‌شناسی، سنگواره‌ها و گوناگونی دایناسورها در دانستنیها منتشر شده است. برخی از این نوشته‌ها که محتوای به روزتری داشتند، با تغییراتی ناچیز در این کتاب به شما تقدیم می‌شوند و برخی که قدیمی‌تر بودند، با تغییرات بیشتر، به صورت بسط‌یافته و مفصل‌تر و به همراه تصاویر و داده‌نماهای به‌روز شده، برای این کتاب بازآرایی شده‌اند. نخستین مقاله‌ای هم که عرفان خسروی برای دانستنیها نگاشته بود و شامل جنبه‌های مختلف دیرینه‌شناسی دایناسورها می‌شد، با افزوده‌هایی تازه به صورت چند مقاله مجزا درباره فرگشت، رده‌بندی و انقراض دایناسورها درآمده تا هسته مرکزی مطالب این کتاب را تشکیل دهد، البته به جز آن‌چه که در این کتاب خواهید یافت، برخی مقاله‌های دیگر نیز از خسروی درباره دیرینه‌شناسی، گوناگونی و فرگشت پستانداران و نیز مقاله‌هایی به قلم دوستان و همکاران دیگر دانستنیها، درباره زمین‌شناسی و دیرینه‌شناسی، طی چند سال گذشته در دانستنیها نشر یافته‌اند که با افسوس فراوان، فراتر از گنجایش این مجموعه بودند.

5-11-2015 5-04-05 PM

خودروهای شگفت‌انگیز

دبیر: بهزاد یوسفی

قیمت: 15000 تومان

چه بخواهیم و چه نه، خودروها عضوی جدا ‌ناپذیر از زندگی ما انسان‌ها هستند؛ ما شهرها را بر اساس جاده‌ها و خیابان‌هایی که آنها قرار است روی‌شان قدم بگذارند طراحی می‌کنیم. حتی گاهی زندگی خودمان را نیز بر اساس داشتن یا نداشتن آنها مدیریت می‌کنیم. روز به روز آنها را پیشرفته‌تر می‌کنیم تا زندگی راحت‌تری را برای‌مان رقم بزنند و همه اینها نشان می‌دهند آنها بازیگرانی هستند که نقش مهمی در زندگی انسان معاصر بازی می‌کنند. محتوای این کتاب دانستنیها از بین صدها مطلب و مقاله‌ای که در مجله دانستنیها به چاپ رسیده انتخاب شده. اگر می‌خواهید از مهم‌ترین پیشرفت‌ها و اتفاقات صنعت خودرو از سال 2010/ 1388 تا به امروز آگاه شوید، کافی است این کتاب را مرور کنید. همچنین می‌توانید با برخی از بهترین خودروهایی که در این بازه زمانی تولید شده‌اند، آشنا شوید؛ خودروهایی که بعضی‌شان اسپرت هستند و سریع و برخی دیگر سوپراسپورت‌اند و با آن ظاهرشان انگار از فضا آمده‌اند. در بخش دیگر بهترین، قوی‌ترین و سریع‌ترین موتورسیکلت‌های پنج سال اخیر را معرفی کردیم.بخش آخر هم درباره آینده خودروهاست. خودروهای آینده چه شکلی خواهند بود؟ برای جواب دادن به این سوال‌ها به قسمت آخر کتاب مراجعه کنید تا ببینید که نه تنها خودروها بلکه جاده‌ها و دیگر عوامل درگیر با صنعت خودرو دستخوش چه تغییراتی می‌شوند. همین که دیگر خودتان پشت فرمان نخواهید نشست و این خود خودرو است که شما را به مقصد می‌رساند، هیجان‌انگیز نیست؟ این کتاب فقط جای خودروهای خاص، عجیب و شگفت‌انگیز است.

5-11-2015 5-04-55 PM

جنگ‌افزارهای مرگبار

دبیر: محمدحسین جهان‌پناه

قیمت: 15000 تومان

کتاب حاضر مروری است بر دنیای جنگ‌افزار‌های مدرن که در آن تلاش شده با دیدگاهی خاص به موضوعات مختلف پرداخته شود. این کتاب در قالب پنج فصل با تقسیم‌بندی کلاسیک از جنگ‌افزارهای معاصر با رویکردی پژوهشی تدوین شده است. در هر فصل تلاش شده تا علاوه بر معرفی هر مجموعه تسلیحات، تاریخچه و مهم‌ترین خلاقیت‌های مطرح در آن زمینه نیز مورد بررسی قرار گیرد. در مرور این تقسیم‌بندی باید توجه داشت که در این کتاب رویکرد دایره‌المعارفی مطرح نبوده و در نتیجه ممکن است جنگ‌افزارهای زیادی همانند تیربار، بمب‌ها و… را در فصل‌های مختلف پیدا نکنید. به علاوه از آنجا که سیر تحول جت‌های جنگی در کتابی مستقل گردآوری شده‌اند؛ در این کتاب اشاره‌ای به آنها نشده است. از میان پنج فصل حاضر فصول «تسلیحات انفرادی» و «موشک» به نسبت دیگر فصول رویکردی متمرکزتر دارند. از این رو در نخستین فصل از میان موضوعات گوناگون تسلیحات انفرادی تنها سه حوزه «تسلیحات تهاجمی»، «تفنگ‌های تک‌تیرانداز» و «تسلیحات غیر‌مرگبار» مرور شده‌اند. در بیشتر فصل‌ها ضمن ارائه تاریخچه‌ای کوتاه به افق آینده پیشرفت تکنولوژی در هرکدام از حوزه‌ها نیز پرداخته شده است.   با این تفاوت که در فصل دوم علاوه بر آینده خودروهای زرهی، دورنمای توسعه خودروهای رزمی بدون سرنشین به عنوان یکی از مورد انتظار ترین تسلیحات آینده بررسی می‌شود. فصل پایانی این کتاب نیز با موضوع تسلیحات لیزری به نوظهورترین و نامتعارف‌ترین سلاح معاصر دنیای ما اختصاص داده شده است.

5-11-2015 5-06-01 PM

 

اسرار بشقاب‌پرنده‌ها

دبیر: سیدمعین عمرانی

قیمت: 15000 تومان

هیولاهای شگفت‌انگیز

دبیر: سیدمعین عمرانی

قیمت: 15000 تومان

با هیولاها از نزدیک آشنا شوید!

دنیای اطراف ما همیشه در طول تاریخ، برای انسان‌ها شگفت‌انگیز و رازآلود بوده و هست. این مساله در مورد حیطه‌هایی از دانش که مدارک و شواهد کافی برای دستیابی به حقیقت در آنها وجود ندارد، بیشتر صدق می‌کند، حیطه‌هایی مانند دنیای کریپتوزولوژی. این حیطه که به صورت تحت‌اللفظی «نهان جاندارشناسی» معنی می‌دهد، به مطالعه موجوداتی می‌پردازد که وجودشان هنوز اثبات نشده و اطلاعات در دست از آنها تنها محدود به گزارشات شاهدان عینی است. همیشه باید به یاد داشت که ممکن است یافته‌های جدیدی در مورد یک موجود ناشناخته به‌دست آید که دانسته‌های پیشین را زیر سوال ببرد. در این کتاب تلاش شده تا این روند تحقیقاتی در مورد هیولاهای مختلف پیش گرفته شود تا بتوانیم هر چه بیشتر به ماهیت حقیقی این پدیده‌ها نزدیک شویم.

شما هم در طول خواندن این کتاب (و در حقیقت خواندن هر کتابی) به یاد داشته باشید با اینکه تمام تلاش ما برای انتقال آخرین یافته‌هاست، اما چیزهایی که می‌خوانید ممکن است در آینده نقض شوند. بنابراین همیشه و هنگام روبه‌رو شدن با هر مسأله‌ای (چه علمی و چه غیر علمی) فراموش نکنید که امکان دارد حقیقت جایی دیگر باشد. جایی ناشناخته‌تر. شاید هم جایی در دنیای هیولاها…

5-11-2015 5-07-15 PM

خونخواران تاریخ

دبیر: زهرا صالحی‌زاده

قیمت: 15000 تومان

به نظر شما در بین اسم‌های مشهور تاریخ، خونخوارترین شخص چه کسی است؟ کسی که با کشتن آدم‌های بی‌شمار از فرهنگ‌های بی‌شمار، وسیع‌ترین امپراتوری جهان را روی خون بنا کرده یا کسی که از سرهای کشته شدگان هرم ساخته؟ کسی که سربازانش را جلوی گلوله فرستاده و خود در پناهگاه مخفی شده یا کسی که بچه‌ها را برای جلوگیری از خشم ایزدان، قربانی کرده؟ ناپلئون بناپارت در نظرتان جنگجوتر و خونخوارتر است یا رقیب او در آخرین جنگ‌اش، دوک ولینگتون؟ هیتلر به نظرتان مخوف‌تر است یا چنگیزخان و تیمور لنگ؟ پیش از اینکه کتاب را ورق بزنید، یک دور به این اسم‌ها نگاه کنید: ‌هانیبال، کالیگولا، سزار، آتیلا، نرون،کرتز و‌… این کتاب درباره همه شخصیت‌هایی است که در دوره‌های مختلف تاریخ، با اعمال‌شان مو بر تن مردم راست می‌کردند و جهان زیر پای افرادشان می‌لرزید. کسانی که نام‌شان با جنگ و خونریزی پیوند خورده. ما در این کتاب به زندگی و کارهای مهم این افراد پرداخته‌ایم و به روش‌های مختلف داستان مشهور شدن آنها را مرور کرده‌ایم. در بازه مورد بررسی این کتاب که از قرن چهارم قبل از میلاد شروع می‌شود و در قرن بیستم پایان می‌یابد، 14 نفر معرفی شده‌اند؛ از اسکندر مقدونی تا هیتلر.کتاب چهار بخش دارد. در بخش های این کتاب خونخواران تاریخ بر اساس زمان ظهور، از هم جدا شده‌اند. تمام قسمت‌های کتاب به جز دو قسمت، فرد محورند. فقط قسمت وایکینگ‌ها و دزدان دریایی تا حدی از این قاعده مستثنی است.

5-11-2015 5-08-11 PM

بزرگترین جنگ‌های تاریخ

دبیر: زهرا صالحی‌زاده

قیمت: 15000 تومان

در این کتاب درباره برخی از مهم‌ترین جنگ‌های قرن بیستم حرف زده‌ایم. جنگ های بزرگی که خود پر از نبردهای خونین بودند. کتاب با جنگ جهانی اول آغاز می‌شود. جنگی که نقشه دنیا را تغییر داد و چندین امپراتوری بزرگ را از صحنه روزگار حذف کرد. فصل بعد جنگ جهانی دوم است. جنگی که مثل جنگ قبلی به دست آلمان‌ها آغاز شد و مثل دفعه قبل با شکست آلمان‌ها پایان گرفت. . فصل بعدی درباره اتفاقات مهم جنگ سرد است. در این فصل که با تصویری از روزهای جنگ سرد آغاز می‌شود، به جنگ ویتنام، جنگ کره، جنگ شش روزه و یوم کیپور پرداخته‌ایم. جنگ‌هایی که در هر کدام یا شوروی یا آمریکا در پیشروی اتفاقات نقش داشتند. فصل آخر هم شامل جنگ های دو دهه آخر قرن بیستم است. جنگ فالکلند، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و جنگ خلیج فارس. در مهم‌ترین قسمت این بخش، یعنی در مطلب دفاع مقدس، به علل برپایی جنگ، توان نظامی ایران و عراق پیش از جنگ، توان نظامی آنها پس از جنگ و آمارها و ارقامی که در این رابطه وجود دارد، پرداخته‌ایم. زمانی که عراق تصمیم گرفت ایران را که تازه یک سال و چندی قبل، انقلاب کرده بود تصرف کند، ساختارهای دفاعی و حفاظتی ایران هنوز به درستی شکل نگرفته بود. به این خاطر عراق به‌سادگی توانست به ایران حمله کند اما این همه ماجرا نبود. ایران عاشقانی داشت که بعد از هشت سال مقاومت، صدام را طوری از خاک کشور بیرون کردند که حتی یک وجب به نقشه عراق اضافه نشده بود. کتاب را بخوانید تا ببینید تاریخ چطور تکرار می‌شود و بشر امروز چطور به سبک اجداد باستانی‌اش، برای التیام حرص و طمع‌های پایان‌ناپذیر، به مردم بی‌گناه، چنگ و دندان نشان می‌دهد.

5-11-2015 5-09-58 PM

 

رازهای فضانوردی

دبیر: عباس خاراباف

قیمت: 14000 تومان

در حالت کلی هر نوع فناوری مرتبط با فضا را «فناوری فضایی» می‌گویند. شناخت فضای پیرامون، نحوه طراحی و ساخت موشک‌های فضاپیمابر، دانش، فناوری و صنعت ماهواره، مدیریت و هدایت پروژه‌های فضایی سرنشین‌دار و بدون سرنشین، طراحی و ساخت فضاپیماهای فوق پیشرفته نظامی و غیرنظامی، ایستگاه‌های زمینی و فضایی، سامانه‌های موقعیت‌یابی و ناوبری فضایی و غیره از شاخه‌های فناوری فضایی محسوب می‌شوند. عصر فضا مدتی است که آغاز شده، مدتی که در مقایسه با اعصار دیگر بسیار کوتاه می‌نماید، اما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که با تمام عصر‌های پیش از ما متفاوت است. زمانه‌ای که 05 سال آن با 005 سال در گذشته برابری می‌کند. فناوری فضایی در این عصر میزانی است برای سنجش فاصله کشورها چون آینده از آن فضاست.

در این کتاب تلاش بر این بوده است تا مهم‌ترین نکات درباره فناوری فضایی بیان شود. مهم‌ترین رخدادهای تاریخ فناوری فضایی، نگاهی متفاوت به فضاپیماهای سرنشین‌دار گذشته و حال حاضر، شرایط خاص زندگی در فضا و بی‌وزنی، مهم‌ترین تجهیزات و ابزارهایی که فناوری فضایی برای بشر به ارمغان آورده است و در نهایت مهم‌ترین فناوری ها و فعالیت‌های آینده در حوزه فناوری فضایی، از موضوعاتی هستند که در این کتاب به آنها پرداخته شده است. محتوای این کتاب با اینکه درباره یکی از پیچیده‌ترین دانش و فناوری است، اما به ساده‌ترین زبان ممکن بیان شده است و این ویژگی نکته‌ای است که آن را از کتب دیگر در حوزه‌های مشابه متمایز می‌کند.

5-11-2015 5-11-07 PM

جنگنده‌های مرگبار

دبیر: محمدحسین جهان‌پناه

قیمت: 14000 تومان

این کتاب در قالب پنج فصل و سه سرفصل موضوعی با رویکردی پژوهشی در حوزه هوانوردی نظامی معاصر تدوین شده است. سر فصل‌های اصلی کتاب در قالب سه موضوع اصلی؛ هواپیماهای جنگی، پهپادها و هلی‌کوپترهای رزمی، دسته‌بندی شده‌اند که فصول اول، چهارم و پنجم را تشکیل می‌دهند. در هر یک از این فصول تلاش شده تا ضمن ارائه تاریخچه‌ای مختصر، مهم‌ترین پیشرفت‌های کنونی و افق آینده تکنولوژی در حوزه مربوطه هم مورد توجه قرار گیرد. در این میان فصل‌های اول با رویکردی متمرکز تنها به بررسی جت‌های جنگی می‌پردازد. فصول دوم و سوم کتاب در حقیقت ضمیمه موضوعی فصل اول یا همان جت‌های جنگی شمرده می‌شوند. این فصل‌ها به معرفی و بررسی مشهورترین یا تاثیرگذارترین شرکت‌های هوانوردی و هواپیماهای جنگی معاصر اختصاص یافته‌اند. چهارچوب انتخاب شده این فصول صرفا به انتخاب و دیدگاه نگارنده به لحاظ جذابیت و اهمیت موضوعات مورد اشاره بازمی‌گردد. فصل چهارم که به پهپادها اختصاص داده شده، برخلاف دیگر فصل‌ها رویکرد عمومی‌تری دارد. در این فصل علاوه بر مرور خاستگاه هواپیماهای بدون سرنشین بعضی از بحث‌انگیزترین سوالات این حوزه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. در نهایت در فصل پنجم تاریخچه تحول هلی‌کوپترهای رزمی و صد البته تیلت‌روترها مورد توجه قرار می‌گیرد.

5-11-2015 5-11-59 PM

 به من بگو چرا؟ (جلد اول و دوم)

دبیر: عرفان خسروی

قیمت: 14000 تومان

5-11-2015 5-12-56 PM 5-11-2015 5-12-42 PM

 

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
11 نظرات
  1. mehdi می گوید

    به نظرم قیمت مناسبی هم دارند.
    سپاس دکتر جان!

  2. پدرام می گوید

    واقعا تشکر از اطلاع رسانی. نمایشگاه که تو شهر ما اومد حتما کتاب به من بگو چرا رو میخرم تا کودک دلبندم هم مثل کودکی خودم از خوندن این کتاب لذت ببره

  3. soheil می گوید

    چرا این نشریه سایت نداره؟ یعنی تو سال 2015 نشریه ای که در مورد تکنولوژی هست باید به شیوه دوره گردی فروخته بشه؟
    چرا نمیشه در سایت ثبت نام کرد؟

  4. رامین می گوید

    چقدر کار جالبی البته من مجله ای انگلیسی زبان به نام How it works که با استفاده از اکانت قابل دانلود کردن رو هم هستش رو به دوستان که مثل من عاشق این نوع کتاب ها هستن پیشنهاد میکنم
    اینم لینک سایت :http://www.howitworksdaily.com/

  5. هیتلر2 می گوید

    درود
    مجله خوبی هست اینجا جا داره بگم درود بر هیتلر
    بدرود

  6. عرفان می گوید

    دکتر مجیدی عزیز، از این که کتاب‌های ما را معرفی کردید، بسیار ممنونم.

  7. محمود می گوید

    ایده جالبی که نشریات اینکار را بکنند .و جالبه که نشریه مجله پنجره خلاقیت هم مجله بروز را ارزونتر می فروشد و هم کل آرشیو مجله.

  8. زودیاک می گوید

    …من از این انتظار کشیدن خسته شدم ! بالاخره باید از جایی شروع می شد . با خودم گفتم: فرصت دسترسی به منابع از دست می رود، و کسی جنون اقدام به چنین کاری را ندارد ….یا اکنون یا هیچ وقت ؛ یا من یا هیچ کس !…
    اکنون چند سال از آن زمان می گذرد بیشتر مجلات قدیمی را به صورت منابع الکترونیک آرشیو کرده ام …کسانی که تمایل به مشارکت در تکمیل منابع، تبادل اصل یا فایل الکترونیک آن را دارند می توانند برای من درایمیل md_farokhi@yahoo.com پیام بگذارند . با سپاس از مدیریت محترم سایت

  9. امیر می گوید

    سلام می شه راهنمایی کنید چه طور می تونیم این مجلات رو به صورت اینترنتی بخریم هر چی گشتم وبسایت ناشر این مجله رو پیدا نکردم ممنون می شم راهنمایی کنید

  10. بهروز زادگان حسنی می گوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5