دانستنیهای جنسی: دختری با رفتارهای پسرانه – ناکارایی هویت جنسی

0

پرسش شما:

با عرض خسته نباشید من دختری هستم (گرچه از تکرار این مطلب احساس ناراحتی می کنم که از بچگی تمایل به انجام حرکات و رفتارهای پسرانه داشتم و با افزایش سن این موضوع جنبه حادتر و جدی تری بخود گرفته است به طوری که در حال حاضر منجر به بحران بزرگی در زندگی ام شده است و بطور مداوم با پدر و مادر و اولیای مدرسه درگیرم. همچنین با دختر خانمی از همکلاسی های خود صحبت کرده ام و با توجه به اینکه به وی علاقمند شده ام و ایشان هم قبول کرده اند قرار گذاشته اند تا در نزدیک ترین زمان ممکن با وی ازدواج کنند. در حال حاضر دچار بحران شدیدی در زندگی ام شده ام و واقعا به راهنمایی یک نفر نیاز دارم. خواهشمندم مرا راهنمایی کنید.

پاسخ ما

دوست من با داستان کوتاهی که از گذشته اندوه بار خود بازگو کردید دور از ذهن نیست که بپنداریم با پدیده شگفتی به نام ناکارایی شناسه جنسی روبرو بوده ایم.

جنسیت در انسان ۴ رویه جداگانه دارد. نخست شناسه عضوی (داشتن اندام جنسی مردانه یا اندام جنسی زنانه). دوم شناسه جنسی (داشتن دریافت پسر بودن یا دختر بودن). سوم گرایش جنسی (داشتن گرایش عاطفی- جنسی به جنس همسان یا ناهمسان) و چهارم رفتار جنسی  (سازگاری پندارها و رفتارها با سه رویه پیشین).

در این پدیده که هنوز روند و سازوکار رخ دادن آن بدرستی شناخته نشده است، رویه دوم از این چهار رویه با رویه ابتدایی سازگاری ندارد.

به گفته دیگر درست همانگونه که شما در داستان خود اشاره کردید با افرادی روبرو هستیم که با داشتن اندام جنسی زنانه خود را زن نمی دانند و خود را مرد می خواهند. در برابر افرادی هم هستند که با داشتن اندام جنسی مردانه خود را مرد نمی دانند و نمی خواهند. در میان مردم از گروه دوم با واژه نیش دار “اوا خواهر” یاد می شود و آنها را – به نادرستی – همجنسگرا می پندارند. شاید بخاطر بها دادن به ارزش های دیرین مردانه، نمایش مردانه یک زن در میان مردم پذیرفته تر از نمایش زنانه یک مرد بوده است و از همین رو زندگی افراد دسته نخست با افت و خیزهای اندوه بار کمتری در برابر دسته دوم همراه است. برای دریافت گوشه ای از درد و اندوه و رنجهای این انسان ها به این بیندیشید اگر دختری را به میان پسران در سن بلوغ دبیرستانی با مردان پرخاشجوی یک پادگان سربازی بفرستیم چه سرنوشتی برایش پیش می آید؟

همانگونه که گفتیم رویه سوم و چهارم جنسیت در دچار شدگان به ناکارایی شناسه جنسی با پنداشت آنان از جنسیت زنانه و مردانه شان سازگار است. از این رو آنان به جنس ناهمسان خود که در نگاه همگان همسان پنداشته می شود) گرایش عاطفی – جنسی نشان می دهند. همانند شما که از یکی از دختران همکلاسی خود خواستگاری کردید و دوست دارید با هم زندگی کنید.

ناآگاهی همگانی و نبود آموزش های کافی در مورد چگونگی این پدیده بسترساز درگیرهای جانفرسای بی شماری است که این افراد هر شب و روز با آن دست بگریبانند. افسردگی، دل نگرانی های همیشگی همراه با افت چشمگیر در بخشهای کاری، مالی و خانوادگی و در پایان خودکشی های چندباره پیامد ناگزیر این درگیری های پایان ناپذیر است. آموزش شایسته نزدیکان در خانواده و بدنبال آن پشتیبانی خانواده از زنانگی یا مردانگی حقیقی این افراد با ارزش ترین وسیله در بهبود زندگی آنان بشمار می رود. بنابراین نخستین گام افزایش آگاهی های همگانی از این پدیده و پذیرفتن این حقیقت از سوی پدر و مادر است که “ناکارایی شناسه جنسی” یک روند برگشت ناپذیر است که با درمان های شناخته شده امروزی دگرگون نمی شود. خوشبختانه امروزه از نگاه آیین و قانون هم ناکارایی شناسه جنسی بخش پذیرفته ای از آفرینش پر رمز و راز انسان است و امید بر این است که شما با یا بدون کمک اعمال جراحی جنسیت گردان زندگی شادمانه ای که شایسته آن هستید را آغاز کنید.


آیا من دچار ناکارایی هویت جنسی ام؟

پرسش شما:

با سلام خدمت آقای دکتر عزیز. از اینکه اینقدر خوش شانس هستم که در این دنیای سراسر تنهایی کسانی مثل شما هنوز هستند که می توانم با آنها درددل کنم خیلی خوشحالم. من دختر ۱۷ ساله ای هستم که از کوچکی دوست داشتم پسر باشم و دلیل آن هم این بوده است که همیشه میدیدم در جامعه ما به پسرها بیشتر از دخترها بها داده می شود و آزادتر هستند. من تا یادم می آید از بچگی رفتارهای پسرانه داشتم و دوست داشتم با پسرها بازی کنم. علاوه براین الان هم سینه های کوچکی دارم اما علاقه ای هم به داشتن روابط جنسی با خانم های همجنس ندارم. بنظر شما آیا من هم مبتلا به اختلال هویت جنسی هستم و الان چه کار باید بکنم؟

پاسخ ما

درباره اینکه بتوان شما را از گروه گفته شده ” ناکارایی شناسه جنسی” به شمار آورد یا نه هنوز زود است که بخواهیم چیزی بگوییم. به یاد داشته باشید که بسیاری از زنان ممکن است – به گفته شما در راستای همان اندیشه های “پسرها جنس برترند” در پندار خود آرزوی پسر بودن کنند. برخی لباس ها و رفتارهای پسرانه را می پسندند و همانگونه که پیش از این گفتیم این رفتارهای پسر دوستانه دخترها بسیار آسان تر در میان مردم پذیرفته شده و گاهی با پشتیبانی همگانی همه گیر می شود (مانند آرایش موی کوتاه برای دختران). ولی از نگاه شما، هیچ گفته ای که نشان دهد شما خود را یک پسر و نه یک دختر میدانید دیده نمی شود، چنانکه به گفته خود به دختران دیگر هم گرایش جنسی نداشته اید. دیگر اینکه با همین باور کنونی، رفتارهای شما آن ناسازگاری چشمگیری با باورهای پدر و مادر یا دور و بر شما نداشته است که در زندگی روزانه شما با درگیری و افت کاری یا آموزشی همراه باشد. به گفته دیگر پاسخ به این پرسش که اکنون شما دچار ناکارایی هستید با این دانسته ها بلی نخواهد بود.

اگر اندازه پستان ها (سینه واژه جایگزین نادرستی برای آن است) به باور شما کوچک تر از آنچه می پنداشته اید است بهتر است با یک کارشناس در این زمینه دیدار کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5