چطور جذاب لباس بپوشیم و آراسته باشیم؟

0

بعضی اوقات کلمه آداب معاشرت برای توصیف آنچه به دیگران می گویید به کار می رود؛ چیزی که مردم تمایل دارند بعضی از جزئیات بسیار مهم آن را به دلیل قابل توصیف نبودن با کلمات نادیده بگیرند. اگر در مورد تأثیرات زبان بدن و لباس تان بر دیگران فکر نکرده اید، می توانید در اینجاآگاهی های جدید بسیاری در این باره کسب کنید.

طرز برخورد شما با وقایع غیرمنتظره کوچک و رویدادهای ناگهانی شخصی نیز می تواند تأثیر عمیقی بر اشخاص دوروبرتان بگذارد. با آرامش و اعتماد به نفس کار عاقلانه را انجام دهید و در آن صورت هیچ کس متوجه شرایط سختی که ممکن است با آن روبه رو باشید نخواهد شد.

گرچه خوش پوشی و آراستگی نشان میدهد که برای خودتان احترام قائلید، اما این چیزها به تنهایی موفقیت شما را نه به طور اجتماعی تضمین می کند و نه حرفه ای علاوه بر اینها باید در هر کاری که انجام می دهید رفتار مثبتی از خود نشان دهید.

جور کردن یک لباس جذاب

نوع لباسی که برای پوشیدن انتخاب می کنید و چگونه پوشیدن آن لباس می تواند به وضوح کلماتی که با آن صحبت می کنید، با دیگران ارتباط برقرار کند. پیام هایی که با لباس تان منتقل می کنید، بخش مهمی از احساساتی است که در مجامع عمومی از خود بروز می دهید.

قبل از هرچیز سعی کنید لباسی بپوشید که مناسب شما باشد. یعنی از بهترین جنس ممکنی که توانایی خرید آن را دارید؛ زیبا و خوش ترکیب. آن چه اهمیت دارد تعداد لباسها یا مارک لباس هایی که می پوشید نیست، بلکه میزان توجه شما به الباستان و برازندگی آنهاست. مهم ترین نکته این است که لباس شما، نگرش مثبت شما نسبت به خودتان، کارتان و دیگران را منعکس کند.

با فکر کردن در مورد حرفه، محل کارتان و اوقات فراغتان شروع کنید. اگر کار و نوع زندگی تان خیلی متفاوت از یکدیگرند، لباس کارتان را از لباس غیرکاری تان جدا کنید. آیا لباس کار شما تصویر مطمئن و مرتب و منظمی را نشان میدهد؟ آیا لباستان مناسب کاری که انجام می دهید هست؟ آیا لباس هایی دارید که بتوانید آنها را در یک قرار ملاقات دوستانه بعد از ساعت کاری بپوشید؟ آیا لباس های غیر کاری تان حتا اگر غیررسمی هستند، تمیزند؟ آیا پارگی آنها خوب دوخت و دوز شده؟

بعد از این که خوب در مورد لباس خود فکر کردید، به سراغ کمد لباس خود بروید.

در قسمتهای بعدی چند راهنمایی مفید برای جور کردن یک لباس فوق العاده در اختیارتان می گذارم.

ور انداز کردن لباس هایی که دارید

هر چند وقت یک بار کمدهای لباس به یک خانه تکانی بهاره – یا هر فصل دیگر نیاز دارد. برای این که مطمئن شوید که چه چیز را نگه دارید و چه چیز را دور بریزید از این راهبردها پیروی کنید:

-هر سال لباس هایتان را در مقابل آینهای تمام قد بپوشید. اگر وزن اضافه کرده اید مطمئن شوید که لباس ها در تن تان در حال کش آمدن یا پاره شدن نباشد. مهم نیست چقدر شکم خود را در مقابل آینه تو می برید، در زندگی واقعی مردم دوست دارند راحت باشند. اگر وزن کم کرده اید و لباس ها به تن شما آویزان است، می توانید آنها را تنگ کنید.

-اگر نمی توانید لباس هایتان را به درستی مناسب با وزنی که اضافه یا کم کرده اید تعمیر کنید، آنها را به خیریه ببخشید.

-اگر شلوارها یا دامن هایتان خیلی پهن است، چنانچه مطابق مد باشد، میشود باریک ترشان کرد. متأسفانه اگر باریک و مخالف مد باشند، نمیشود به آسانی تغییرشان داد. می توانید با امتناع از خرید لباس های افراط آمیز مطابق با مد به عنوان لباس اصلی تان، از بسیاری از این مشکل ها جلوگیری کنید.

-لباس های موجودتان (از جمله کراواتها) را برای یافتن طرح های بزرگ، درشت، چارخانه، گل دار و هندسی بررسی کنید. این نوع طرح ها معمولا در هر زمانی متداول نیستند.

-رنگ نیز از مواردی است که در تجدید نظر در مورد یک لباس باید به آن دقت کنید. اگرچه لباس راحتی زرد مایل به سبز در دهه ی ۱۹۷۰ مد روز بوده، اما مسلما در دهه های بعد نیز همان تأثیر را منتقل نمی کند. آن را برای یک مهمانی به سبک دههی ۱۹۷۰ کنار بگذارید.

-به جنس لباس هایی که در کمدتان دارید نگاهی بیندازید. پشم و ابریشم و کتان همیشه مد هستند؛ از سوی دیگر پارچه های ترکیبی و جدید، مثل «لای کرا»، نیز همیشه جایگاه خودشان را دارند. حتا پلی استر هم دوباره روی کار آمده، اگرچه نباید اولین انتخاب شما برای لباس محل کارتان باشد. پارچه های طبیعی ارزش بیشتری دارند؛ البته برای نگه داری پرخرج هستند، اما لباس های زیبا و با کیفیتی از کار در می آیند. ترکیب کتان، پشم، ابریشم و الیاف مصنوعی، به این دلیل که ظاهر خوبی ایجاد کرده و رسیدگی نسبتا کمی می خواهد، نمونه خوبی است.

یک امتحان خوب برای کیفیت پارچه، گرفتن لباس در دست و به هم فشردن آن است. پس از این کار ببینید آیا چروکی روی پارچه وجود دارد. اگر نه، آن را بخرید! این لباس به رسیدگی کمی نیاز دارد و احتمال آن بسیار کم است که قبل از اواسط روز چروک شود.

-وقتی سراغ کمد لباستان می روید، مطمئن شوید همه ی لباس های شما تمیز و اتوشده است. کفش هایتان را برق بیندازید، لباس های جیرتان را برس بکشید و کفش هایی که کفه ی آنها صدمه دیده به کفاشی ببرید تا دوباره کف دوزی کنند. سپس سراغ لباس هایتان بروید و آنها را طوری آویزان کنید که پشت سرهم و به آسانی قابل دسترسی باشد.

-اگر لباسی را در هشت ماه اخیر نپوشیده اید، پس به احتمال زیاد از این به بعد هم نخواهید پوشید. در اهدای لباس هایی که به شما نمی آید تردید نکنید. اشتباه هایتان را بپذیرید و به سرعت اقدام کنید!

اضافه کردن موارد جدید

نکات زیر را هنگام افزودن اقلام تازه به کمد لباستان در نظر بگیرید:

-اگر دوست ندارید به خرید بروید، فقط دو بار در سال خرید کنید – یک بار برای بهار و تابستان و یک بار برای پاییز و زمستان. لباس های خوش دوخت ساده و کلاسیکی را که تا چندین سال دوام خواهند داشت و می توانید برای ایجاد یک لباس جدید با لباس های دیگر ترکیب و جورکنید، بخرید.

-داشتن لباس های مد جالب است، اما مطمئن شوید که می توانید آنها را با لباس های کلاسیکتان جور و هماهنگ کنید. توجه کنید که به طور مثال برای یک ظاهر امروزی و مطابق مد، یک بلوز مد روز را با یک شلوار کلاسیک پشمی جور کنید. ممکن است بخواهید مبلغ بیشتری را برای لباس های کلاسیک و مبلغ کمتری را برای لباس های مد روزی که نمی توانید برای مدت طولانی بپوشید، خرج کنید.

-لباس هایی را انتخاب کنید که سبک و رنگشان مناسب شما باشند. برای مثال، رنگ های تیره و خطهای ساده برای اشخاص چاق تر مناسب تر هستند.

-در مورد خرید چیزی که مطمئن نیستید هر جایی می توانید آن را بپوشید، محتاط باشید. یک لباس ارزان قیمت یا چیزی که دوست دارید، عالی است؛ اما اگر قرار است آن لباس سال ها در کمد لباس هایتان دست نخورده باقی بماند، بی فایده است.

-به یاد داشته باشید که ملحقات جدید، مانند دستمال گردن و کراوات، می تواند لباس های قدیمی را نو و زیباتر جلوه دهد. اگر پول کافی برای خرید لباس های نو ندارید چند تا از این نوع ملحقات را برای نو کردن ظاهر خود بخرید.

-در محل کار، آلامد بودن را در حداقل ممکن نگه دارید. به طور مثال، می توانید بلندی دامن یا آستین ها یا سبک یقه ی خود را تغییر دهید، اما نباید چیزی بیش از حد خارج از عرف محل کارتان بپوشید.

-اگر دوست دارید خودتان را با لباس تان نشان دهید، تعدادی ملحقات شیک و مطابق مد روز که می توانید با لباس اصلی کار خود جور کنید، بخرید.

-عرف لباس پوشیدن و حد متوسط آرایش در محل کارتان را بشناسید. حتا اگر محل کار ش ما محیطی دوستانه و خودمانی است، مطمئن شوید که لباس های تمیز و با کیفیتی می خرید؛ آن چنان که ظاهری رسمی به شما دهد. اگر محل کارتان محافظه کارتر است و باید لباس رسمی بپوشید، سراغ لباس های محافظه کارانه ای بروید که خیلی هم به چشم نمی آیند.

-اگر شک دارید چه لباس هایی بپوشید، یک راهنمایی خوب این است که یادداشتی از آن چه همکاران موفق و رییس های شما می پوشند بردارید و از لباس آنها پیروی کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5