بهترین گوشی‌های موبایل هوشمند بدون حاشیه جهان در سال ۲۰۱۷

1

بدون شک، طراحی بدون حاشیه یا لبه تا لبه یکی از ویژگی‌های اصلی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ است.

در این سال شاهد معرفی چندین گوشی رده بالا از شرکت‌های مختلف با طراحی بدون حاشیه بودیم؛ طراحی که موجب می‌شود پنل نمایشگر گوشی تا لبه‌های کناری و بالا و پایین کشیده شود. این طراحی به مذاق کاربران خوش آمده و از آن استقبال کردند.

اما هر برند سازنده گوشی تلفن همراه از یک طراحی و ایده برای ساخت اسمارت‌فون بدون حاشیه استفاده کرده است که رقابت میان آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. هیچ اسمارت‌فونی هنوز نتوانسته تمام حاشیه را از بین ببرد و حتا به مرز ۹۰ درصد برسد.

وقتی گوشی‌ها از پنل‌های صفحه‌نمایشی با گوشه‌های گرد یا لبه‌های خمیده استفاده می‌کنند؛ تشخیص دقیق میزان حاشیه گوشی باز هم سخت‌تر می‌شود.

به هر حال؛ در مطلب زیر می توانید نگاهی به بهترین گوشی‌های بدون حاشیه دنیا در سال ۲۰۱۷ داشته باشید:

آیفون ایکس: ۸۲ درصد

اپل پس از سال‌ها در طراحی آیفون‌های خود دست برد و آیفون X را با یک طراحی بدون حاشیه معرفی کرد. البته؛ اپل به خاطر استفاده از چندین سنسور و دروبین و همین‌طور پروژکتور نقطه‌ای برای سیستم تشخیص چهره‌اش؛ مجبور شد در بالای گوشی یک حاشیه نسبتا زیادی قرار بدهد و همین امر موجب شد نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲ درصدی به دست آید.

همین طراحی بدون حاشیه طرفداران آیفون را به وجود آورده و طراحی آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس را از چشم‌شان انداخته است. اپل برای رسیدن به این طراحی، حسگر اثر انگشت و کلید هوم را قربانی کرده است و اگرچه کمترین نسبت نمایشگر به بدنه را دارد ولی باز هم گوشی زیبا روانه بازار می‌کند.

گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس: ۸۴ درصد

تقریبا می‌شود گفت سامسونگ با معرفی سری گلکسی اس ۸؛ رقابت گوشی‌های بدون حاشیه رده بالا در سال ۲۰۱۷ را کلید زد. این گوشی‌ها جزو بیشترین پنل نمایشگر و کمترین حاشیه در میان دیگر گوشی‌ها هستند و در رتبه دوم قرار می‌گیرند.

لبه‌های کناری خمیده این گوشی‌ها کمک کرده تا پنل صفحه‌نمایش روی بخش بیشتری از بدنه بنشیند و هم زیباتر به نظر بیاید و حاشیه کمتر شود. البته؛ گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در بالا و پایین کمی حاشیه دارند که توی ذوق می‌زند.

گلکسی نوت ۸: ۸۳ درصد

گوشی گلکسی نوت ۸ بزرگ‌تر از گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس است و در نتیجه این‌طور استنباط می‌شود که باید حاشیه کمتری داشته باشد ولی این‌طور نیست.

نسبت صفحه‌نمایش به بدنه نوت ۸ حدود یک درصد کمتر از گلکسی اس ۸ پلاس است ولی باز هم جزو بهترین گوشی‌های بدون حاشیه بازار است چون خوش دست بوده و ظاهر بسیار زیبایی دارد.

اسنشال‌فون: ۸۵ درصد

رتبه اول فول اسکرین‌ترین گوشی سال ۲۰۱۷ به اسنشال‌‌فون تعلق می‌گیرد. خالق اندروید در اولین تجربه طراحی یک گوشی نیز بسیار موفق ظاهر شده است ولی در فروش هنوز توفیقی ندارد.

نزدیک به ۸۵ درصد بدنه جلویی گوشی اسنشال‌‌فون را صفحه‌نمایش پوشانده است؛ چیزی که در سایر گوشی‌های رده بالا هنوز بی‌رقیب است. این گوشی دوربین خوبی هم دارد و سخت‌افزار بسیار قدرتمندی نیز روی آن سوار شده است.

چطور اسنشال‌فون به این حد رسیده است؟ این گوشی فقط در بخش پایینی خود حاشیه دارد و در سه بخش دیگر بدون حاشیه است. گوشی‌های دیکر معمولا در دو بخش حاشیه دارند.

ال‌جی جی ۶: ۷۹ درصد

جی ۶ نیز همزمان با گلکسی اس ۸ معرفی شد و جزو اولین گوشی‌های رده بالای بدون حاشیه سال ۲۰۱۷ است. اما چرا به اندازه طراحی پرچم‌دارهای سامسونگ به چشم نیامد؟

ال‌جی در جی ۶ یک اشتباه بزرگ کرد. طراحی بدون کناره‌های خمیده را انتخاب کرد که باعث شد حدود ۲ درصد حاشیه بیشتری نسبت به گلکسی اس ۸ داشته باشد. شاید بتوان گفت در همان لحظه نخست؛ طراحی جی ۶ از مود افتاد و همه توجه‌ها به سوی گکلسی اس ۸ بود.

ال‌جی جی ۶ جزو گوشی‌های فول اسکرین با بیشترین حاشیه در سال ۲۰۱۷ است.

ال‌جی وی‌سی: ۸۱ درصد

ال‌جی به اشتباه خود در جی ۶ پی برد و سریعا در وی‌سی آن را جبران کرد. بنابراین؛ شاهد اندازه نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۱ درصد روی وی‌سی هستیم. البته این اندازه باز هم در مقایسه با گوشی اسنشال‌فون یا گلکسی اس ۸ زیاد است اما به مراتب بهتر از جی ۶ و برخی دیگر از گوشی‌های رده بالای بدون حاشیه است.

مهم‌تر اینکه ال‌جی برای رسیدن به نسبت ۸۱ درصدی؛ از تکنیک‌های گوشی‌های اسنشال‌فون یا لبه‌های خمیده گلکسی اس ۸ استفاده نکرده است و گوشی یک طراحی طبیعی دارد. ابعاد وی‌سی بزرگ‌تر از جی ۶ است ولی در چهار طرف حاشیه کمتری را شاهد هستیم.

هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو: ۸۲ درصد

این شرکت چینی هم پرچم‌دارهای خود را بدون حاشیه معرفی کرد. میت ۱۰ و آیفون ایکس هر دو نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲ درصدی دارند ولی در طراحی بسیار متفاوت از هم هستند.

هواوی اعتقاد دارد حاشیه گوشی‌هایش خیلی کمتر از آیفون ایکس است. هواوی میت ۱۰ در بالا و پایین کمی حاشیه دارد.

شیائومی می میکس ۲: ۸۲ درصد

شیائومی که در طراحی‌های منحصربه‌فرد بسیار قدرتمند ظاهر شده است؛ گوشی می میکس ۲ را با یک طراحی فول اسکرین بسیار زیاد عرضه کرد. این گوشی جزو بهترین طراحی‌های بدون حاشیه بازار است. البته؛ شیائومی در می میکس اصلی نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴ درصدی را به نمایش گذاشت.

دو الی سه شرکت چینی دیگر مانند ویوو، اوپو، وان‌پلاس بعدی یا گوشی Aquos S2 از شرکت شارپ هم طراحی کم حاشیه‌ای دارند و قرار است طی چند ماه آینده معرفی شوند (گوشی شارپ معرفی شده است) یا به طور انحصاری در بازار چین به فروش می‌رسند.

به نظر شما؛ کدام گوشی حاشیه کمتری دارد و از طراحی بهتری استفاده می‌کند؟ اگر بخواهید یک گوشی بدون حاشیه بخرید؛ کدام‌یک دل شما را برده است؟

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. آرمان می گوید

    اولین عکس پست از همه قشنگ تر بود
    اسم اون گوشی چیه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5