معرفی کتاب « با آرامش ذهن به ثروت برسید »، نوشته ناپلئون هیل

0

پیشگفتار

برنامه‌ریزی این کتاب را در سال‌های پایانی قرن نوزده شروع کردم. تهیه و نگارش این کتاب حدود هفتاد سال به طول انجامید. طی این سال‌ها شاهد تغییراتی در امورات انسان‌ها بوده‌ام که از تحولات زندگی مردم در تمام طی تاریخ بشری قبل از آن چشم‌گیرتر بوده است. من شاهد اختراع هواپیما، رادیو، تلویزیون، نیروی اتمی و عصر سفر به فضا بوده‌ام. شاهد بودم که نیروی برق به اقصی نقاط کشور کشیده شد، تولید در سطح صنایع به حدی رسید که کسی در قرن نوزده حتی در رؤیا هم آن را نمی‌دید. علوم و تکنولوژی رشدی انفجاری و پدیده‌ای داشتند.

دیدم که ملت‌های قدیمی و کهن از میان رفتند، ملل جدیدی شکل گرفتند، جنگل‌ها و درخت‌زارها جای خود را به جاده‌های آسفالته دادند. شهر ما جای روستاهای به خواب رفته را پر کردند. من دیدم که مردم چگونه خود را با این تغییرات سازگار کردند، کاری که در طی هزاران سال تاریخ انجام داده‌اند.

این کتاب به دنیای در حال تحول نگاه می‌کند. اما وقتی درباره مردن حرف می‌زنم به نیروهایی اشاره دارم که همیشه مردم را به جلو برده‌اند و همیشه این کار را خواهند کرد. هنوز شاهد آنیم که اگر درآمد کافی نداشته باشیم زندگی‌مان از رونقی برخوردار نخواهد بود. از این رو به افزایش درآمد فکر می‌کنیم. و در کنار موفقیت‌های پولی می‌خواهیم رها از ترس، تنش‌های عصبی، بیماری، نگرانی و ناخشنودی باشیم. به عبارت دیگر، علاوه بر موفقیت مالی به دنبال آرامش ذهن هستیم تا زندگی‌مان کامل شود و به کمال برسیم. درحالی‌که این کتاب می‌تواند به شما برای دستیابی به ثروت کلان کمک کند، می‌تواند در ضمن سببی باشد که در شرایط تنعم و فراوانی به آرامش ذهن برسید.

همان‌طور که متوجه خواهید شد وقتی درباره آرامش ذهن حرف می‌زنیم، اشاره‌امان به چیزی بیشتر از احساس آرامش در حالت استراحت است. آرامش ذهن، همزمان پویایی دارد. به عبارت دیگر آرامشی است که پویایی زندگی شما را سبب می‌گردد. می‌توان گفت که این آرامش ثروتی است که بدون آن نمی‌توانید ثروتمند باشید. آرامش ذهن به اشکال مختلفی متجلی می‌گردد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


رهایی از نیروهای منفی که ممکن است بر ذهن مسلط شوند، رهایی از نگرش‌های منفی از گونه نگرانی و احساس حقارت.

رهایی از هر احساس خواستن و نیاز داشتن.

رهایی از معلولیت‌های خودساخته ذهنی و جسمانی که زندگی را کم‌ارزش و بی‌بها جلوه‌گر می‌سازد.

رهایی از انواع هراس‌ها، به خصوص از هفت نوع هراس که درباره‌اشان بحث خواهیم کرد.

رهایی از نقطه ضعف شایع و رایج که می‌خواهیم بدون تلاش از هیچ به همه چیز برسیم.

برخوردار شدن از شادی و نشاط حاصل از کار و دستیابی به موفقیت.

عادت خود بودن و به خود اندیشیدن.

عادت وارسی نگرش‌های خود در قبال زندگی خویشتن و اطرافیان.

عادت کمک کردن به دیگران تا به خود کمک کنند.

رهایی از این اضطراب که بعد از مرگ برایتان چه اتفاقی خواهد افتاد.

عادت تلاش مضاعف در تمامی روابط انسانی.

عادت فکر کردن به اینکه چه می‌خواهید بکنید، به جای اندیشیدن به موانعی که ممکن است بر سر راه شما سبز شوند.

عادت خندیدن به بدبیاری‌ها و ناملایمات بی‌اهمیت زندگی.

عادت دادن قبل از تلاش برای گرفتن و به دست آوردن.


به راستی که آرامش ذهن مبحث بزرگی را شامل می‌شود. به هر طریقی که از آن استفاده کنید، به شما کمک می‌کند تا بر موفقیت‌های پولی خود بیافزایید. آرامش ذهن به شما کمک می‌کند تا به هر شکل که می‌خواهید زندگی خود را اداره کنید، ارزش‌های مورد نظرتان را رعایت کنید، تا هر روز زندگی شما بهتر و سرشارتر شود.

این کتاب را کسی نوشته که با دشواری و از طریق آزمایش و خطا به آرامش ذهن دست یافته است. هدف کتاب این است که به دیگران کمک کند تا ضمن کسب موفقیت‌های مالی با سرعت بیشتری به آرامش ذهن برسند. اگر احساس کردید بعضی از زمینه‌ها بیش از اندازه شخصی هستند، به‌خاطر داشته باشید که این حوادث به ظاهر کوچک زندگی هستند که بخش اعظم تجربیات شخص را رقم می‌زنند.

ممکن است در تجربیات شخصی من، تجربیات شخصی خودتان را بیابید. توجه کنید که چگونه تجربیات کوچک موفقیت و شکست را در پرده نگه می‌دارند. اینها نخستین زمینه‌های امتحانی هستند که به شما فرصتی می‌دهند تا ثابت کنید تعیین‌کننده تقدیر و سرنوشت خود هستید، شما ناخدای روح و روان خود هستید.

معتقدم کسی حاضر نیست داروهای تجویز شده از سوی پزشکی را که خود حاضر به مصرف آنها نیست مصرف کند. نسخه‌ای که من برایتان می‌نویسم و دارویی که برایتان تجویز می‌کنم زندگی خود من و هزاران نفر دیگر را متحول ساخته است.

برایم اسباب کمال مسرت است که توانستم با بیش از پانصد نفر از موفق‌ترین مردان امریکا صحبت کنم. این اشخاص به من اجازه دادند که به فراسوی زندگی شخصی و خصوصی آنها بروم، به نقاط قوت و ضعف آنها پی ببرم، موفقیت‌ها و شکست‌هایشان را بررسی کنم، ببینم چگونه از پول و ثروت‌شان بهره بردند یا نبردند و چگونه این موقعیت سبب شد که به آرامش ذهن دسترسی پیدا بکنند یا از آن محروم بمانند.

به کمک “علم موفقیت شخصی” که مبتنی بر مصاحبه‌ها و پژوهش‌های من است به هزاران زن و مرد کمک کرده‌ام تا از فقر و نداری فاصله بگیرند، آثار منفی شرایط دوران کودکی را محو کنند، مسایل‌شان را از میان بردارند و به فراسوی مشکلات قدم بگذارند.

باید بگویم که من با غلبه بر پنج اهریمن توانستم به این موفقیت دست یابم. شما هم احتمالاً با این پنج دیو و اهریمن آشنایی دارید:

فقر

بیسوادی

جهل

احساس درماندگی

هراس

در کودکی اغلب گرسنه بودم. زمانی بود که از شدت گرسنگی پوسته درخت‌ها را می‌خوردم. تا زمانی که به دوران نوجوانی رسیدم همچنان گرسنه باقی بودم.

هنوز گرسنه‌ام. نه گرسنه غذای جسمانی، بلکه گرسنه غذای روحی و معنوی هستم. هنوز در اندیشه آنم که چرا بعضی‌ها موفق می‌شوند و جمع دیگری از موفقیت باز می‌مانند. چرا بعضی‌ها از آرامش ذهن برخوردارند و جمع دیگری گرفتار تضاد و تعارض هستند. اما دوران سخت کودکی را در فاصله‌ای دور پشت سر گذاشته‌ام.

زمانی فرا رسید که یکی از ثروتمندترین مردان جهان، یعنی آندرو کارنگی به من کمک کرد تا به اسرار موفقیت مالی و موفقیت در زندگی پی ببرم. من مشاور سه رئیس جمهور امریکا ویلیام هوارد تافت، وودرو ویلسون و فرانکلین روزولت بوده‌ام. من به اولین رئیس جمهور فیلی پین کمک کردم تا مردمش را به آزادی برساند.

زمانی بود که در پی اسم و رسم و شهرت بودم. برای دسترسی به آن تلاش می‌کردم. برای رسیدن به آن دعا و نیایش می‌کردم. روزی رسید که از اقصی نقاط جهان برایم نامه می‌نوشتند، شمار نامه‌ها به قدری زیاد بود که حتی فرصت خواندنش را پیدا نمی‌کردم، چه رسد به آنکه بخواهم به آنها جواب بدهم.

اما سلیقه من حالا تغییر کرده است. به این نتیجه رسیدم که اگر آرامش ذهن نداشته باشم نمی‌توانم لحظه‌ای خواب راحت داشته باشم.

با این حال درحالی‌که به شهرت رسیدم لحظه‌ای از نگارش دست برنداشتم. کتاب پشت کتاب نوشتم تا آنچه را درباره موفقیت آموخته بودم به اطلاع جهانیان برسانم. می‌خواستم با مردم درباره ارزش ذهنیت مثبت حرف بزنم، از روابط میان انسان‌ها بگویم. کتاب‌های پرشمار به رشته تحریر در آوردم که از جمله آنها می‌توانم به قانون موفقیت (۸ جلد)، بیندیشید و ثروتمند شوید، (۱) چگونه راه خود را در زندگی بگشایید، راه رسیدن به ثروت، چگونه حقوق خود را افزایش دهید، دینامیت ذهنی (۱۶ جلد)، علم موفقیت شخصی، اشاره کنم.

در سال‌های گذشته فرصت آن را پیدا کردم که به داوری ارزش این کتاب‌ها بنشینم و تأثیر آنها را بر خوانندگان اندازه بگیرم. این کتاب‌ها به صدها هزار و شاید به بیلیون‌ها انسان کمک کرده‌اند تا به سعادت و موفقیت برسند. به این توجه داشتم که کدام یک از توصیه‌هایم از بقیه مفیدتر بوده و کاربرد جهانی بیشتری داشته است.

در کتابی که هم‌اکنون می‌خوانید به مواردی اشاره کرده‌ام که از گذر محک زمان سربلند بیرون آمده‌اند. به نکاتی اشاره کرده‌ام که با رعایت آن می‌توانید به آنچه می‌خواهید و علاقه دارید دسترسی پیدا کنید.

به بسیاری از نکته‌های جدید اشاره کرده‌ام. دنیا در حال تغییر و تحول است. البته اصول تغییر نمی‌کنند اما فرصت‌های جدیدی برای انسان‌های جستجوگر شکل می‌گیرند. در دو دهه گذشته فرصت‌های کسب درآمد به اندازه مجموعه این فرصت‌ها در طی تاریخ افزایش یافته است. با خواندن این کتاب می‌توانید با بسیاری از این فرصت‌های بدیع آشنا شوید.

اگر کتاب‌های قبلی را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که کتاب حاضر هدف جدیدی را دنبال می‌کند. این کتاب به ارزشهایی توجه دارد که پول به تنهایی نمی‌تواند آنها را تحقق بخشد. من در تمامی کتاب‌هایم نوشته‌ام که پول تنها همه چیز زندگی نیست. در این کتاب در این‌باره بیشتر توضیح داده‌ام. توضیح داده‌ام که آرامش ذهن به خودی خود نیروی قدرتمندی است که می‌تواند به کسب درآمد کمک کند.

گفتم که تدارک در برنامه‌ریزی نگارش این کتاب حدود هفتاد سال وقت گرفته است. این عین واقعیت است اما تا همین چندی پیش این را نمی‌دانستم. معتقدم که همه ما تحت تأثیر منابع نامرئی الهام هدایت می‌شویم و اخیرا از منبعی بدیع و واقعی به من الهام شد تا بدانم برای نوشتن صفحات این کتاب چه تدارک مفصلی دیده‌ام. این منبع به من کمک کرد تا نگارش این کتاب را شروع کنم.

کسی که با شما این حرف‌ها را می‌زند دوران هشتاد سالگی خود را می‌گذراند. اموال و دارایی‌های او سببی نیستند که لذت دسترسی به کامیابی را کاهش دهند. کتاب اولین قدم برای رسیدن به موفقیت و دستیابی است، اما احساس موفقیت زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم و بفهمیم که به خوانندگان خود کمک می‌کند تا به سعادت و ثروت دست پیدا کنند.

حالا از آمادگی آن برخوردارم که در مقایسه با هر زمان دیگر راحت‌تر بنویسم. به من ملحق شوید تا به اتفاق به سفری جالب برویم، سفری برای رسیدن به ثروت، سفری برای تحقق بخشیدن به رؤیاها، سفری برای اینکه زمام امور زندگی را بدست بگیرید.

ناپلئون هیل


کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید نوشته ناپلئون هیل

کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید
نویسنده : ناپلئون هیل
مترجم : مهدی قراچه‌داغی
انتشارات لیوسا
تعداد صفحات: ۳۲۲ صفحه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.