تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

1

شاید در نظر خیلی از افراد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشوری اروپایی و به صورت رایگان رویایی دور از واقعیت و محال به نظر بیاید . اما خوشبختانه در اروپا کشور های زیادی هستند که تحصیل در دانشگاه های آن به صورت رایگان است حتی برای دانشجویان غیر اروپایی . یکی از این کشور ها ، کشور فرانسه است که تحصیل در تمام مقاطع آن رایگان بوده . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه علاوه بر رایگان بودن شما فرصت تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های مطرح دنیا را فراهم می آورد .

خوب است که بدانید خیلی از کشفیات علوم پزشکی مانند علت سندروم دان یا کشف واکسن هپاتیت ب مربوط به فرانسه بوده است . در ادامه به روش های ورود به دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه و مدارک لازم می پردازیم . برای اخذ مشاوره تضمینی می توانید به صورت تلفنی و رایگان با مشاورین موسسه حقوقی مهر آفرین رجبی تماس حاصل فرمایید .

آشنایی با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی است . این کشور با شش کشور دیگر : آلمان ، بلژیک و لوکزامبورگ در شمال شرقی ، سوئیس و ایتالیا در جنوب شرقی و اسپانیا در جنوب غربی هم مرز است . این کشور به عنوان دروازه اروپا شناخته شده است ، زیرا چندین فرودگاه بزرگ بین المللی و خدمات راه آهن فوق العاده سریع در آن وجود دارد ( تنها دو فرودگاه بین المللی در پاریس واقع شده است ) .

فرانسه محبوب ترین مقصد گردشگری در جهان است . دلایل بسیاری وجود دارد که  مردم از بازدید این کشور متنوع لذت می برند ، از جمله طبیعت زیبا ، آب و هوای شگفت انگیز ، فعالیت های تفریحی در فضای باز مانند زمین های گلف ، موزه ها و گالری های هنری و خیلی چیز های دیگر .

یکی دیگر از واقعیت های مهم در مورد مهاجرت به فرانسه این است که در لیست بهترین مکان های جهان برای حضور در دانشگاه است . افراد در تمام سنین می توانند در هر یک از کالج ها و دانشگاه های افسانه ای کشور شرکت کنند و انتظار داشته باشند آموزش های عالی را کسب کنند . فرانسه دارای بهترین دانشگاه های جهان است .

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

اول از همه باید بدانید که تحصیل رایگان در فرانسه به زبان فرانسوی است و باید در حد B2 یا TCF به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید . برای اثبات این مهارت هر ساله در سفارت فرانسه واقع در تهران آزمونی برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برگزار می شود .

خیلی از کشور ها برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی دارای کنکور سراسری هستند ، اما جالب است که بدانید در فرانسه مستقیم و بدون کنکور می توانید وارد دانشگاه ها شده و به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه بپردازید . در سال اول تحصیلی دروس عمومی و پایه تمامی رشته های پزشکی و دندانپزشکی تدریس میشود . در واقع دانشگاه های فرانسه کنکور خود را بعد از یک سال تحصیلی برگزار می کنند .

این آزمون تا حدی دشوار و از دروس تدریس شده می باشد . در صورت موفقیت در این آزمون دانشجو می تواند به تحصیلات خود ادامه دهد . البته مدارک تحصیلی همچون مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی متقاضی نیز از سوی دانشگاه بررسی می شود بنابراین داشتن معدل بالا نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است .

محدوده سنی مشخص شده برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه به این قرار است که افرادی که مدرک دیپلم دارند حداکثر تا سن 30 سال و افرادی که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند حداکثر تا سن 35 سال می توانند در این رشته ها به تحصیل بپردازند .

طول مدت تحصیل برای رشته پزشکی 9 سال و برای رشته دندانپزشکی 6 سال می باشد . لازم به توضیح است که تمامی دانشگاهی پزشکی و دندانپزشکی فرانسه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است . از بهترین دانشگاه ها در این رشته می توام به دانشگاه پانتئون آسا ، دانشگاه پیر و ماری کوری ، دانشگاه لیل و دانشگاه پاریس نام برد .

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه

دانشگاه های دولتی فرانسه همگی بدون شهریه و تقریباً رایگان هستند حتی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی . فقط لازم است که در شروع هر ترم مبلغ حدودی 400 یورو بابت هزینه های اجرایی به دانشگاه پرداخت شود . دولت فرانسه از سال سوم به دانشجویان پزشکی خود حقوق ماهانه نیز پرداخت می کند .

متوسط هزینه های زندگی دانشجویی که شامل اجاره خانه هم میشود مبلغی در حدود 7500 در سال است . البته این هزینه ها بسته به عادت های متداول و سبک زندگی تغییر خواهد کرد . ما این مبلغ را برای هزینه های معمول زندگی در نظر گرفته ایم . جدا از همه این ها دانشجویان در این مقاطع تحصیلی می توانند حداکثر تا 20 ساعت در هفته به کار نیمه وقت دانشجویی در فرانسه نیز مشغول شوند .

مدارک لازم برای ویزا تحصیلی فرانسه

پر کردن فرم درخواست ویزا به زبان فرانسوی یا انگلیسی ، دو قطعه عکس ، اصل گذرنامه با اعتیار حداقل یک سال ، کپی از 5 صفحه اول گذرنامه ، اصل و گپی شناسنامه و ترجمه رسمی آن به زبان فرانسه یا انگلیسی ، ارائه CV  به زبان انگلیسی یا فرانسه ، اصل و کپی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ترجمه رسمی آن به زبان فرانسه ، دعوت نامه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر در فرانسه ، ارائه مدرک زبان فرانسه ، اثبات تمکن مالی ( در این مورد سفارت شما را راهنمایی خواهد کرد ) ، آدرس محل اسکان در فرانسه ، پرداخت هزینه های مربوط به صدور ویزا

در پایان اگر تصمیم خود را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه گرفته اید می توانید با مشاوره تخصصی موسسه مهر آفرین رجبی شک های خود در این خصوص را به یقین تبدیل کنید . موسسه حقوقی مهر آفرین رجبی با مجوز رسمی آماده ارائه مشاوره های تخصصی اخذ ویزا و پذیرش جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی برای متقاضیان این رشته ها است . با دفاتر ما واقع در تهران و شیراز در تماس باشید .

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. aida می گوید

    با احترام اما به شدت به افرادی که قصد تحصیل پزشکی دارند فرانسه انتخاب مناسبی نیست به چند دلیل اول قبولی در کنکور سال اول تفربیا برا ما ایرانی ها غیر ممکن هست این رو هم می توانید از بخش فرهنگی سفارت هم بپورسید و در مرحله دوم مشکل گرفتن ویزا از سفارت هست اگر با پزشکی درخواست بدهید باید حتما ۱۸ یا ۱۹ سالتون باشه وگرنه تو ۲۵ سالگی وبزا روی پزشکی نمیکیرید اینها نهیجه تحربه شخصی من یوده که در نهایت بعد از ریجکت شدن ممکرر بیان کردم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.