قطعا نام سومین فروشنده بزرگ اسمارت‌فون دنیا را هرگز نشنیده‌اید

0

کدام تولیدکننده‌های موبایل در صدر بزرگ‌ترین فروشندگان جهان قرار دارند؟

حتما می‌دانید که سامسونگ و اپل همیشه برای کسب جایگاه اول در رقابت هستند. وضعیت بازار و محبوبیت گوشی‌های این دو شرکت نیز این واقعیت را نشان می‌دهد اما برند سوم برتر جهان در فروش موبایل چه شرکتی است؟

شاید جواب بدهید: هواوی یا ال‌جی یا شیائومی و شرکت‌های دیگر چینی!

حدس شما درباره چینی بودن این شرکت درست است ولی قطعا هرگز نام‌اش را نشنیده‌اید: BBK Electronics.

این شرکت تولیدکننده قطعات و گوشی‌های موبایل برندهای مطرح و محبوبی در سراسر دنیا است. ابتدا، این شرکت به عنوان یک تامین‌کننده قطعات در صنعت بازی راه‌اندازی شد و برای سال‌های طولانی فقط سی‌دی‌ پلیر و هدفون می‌ساخت.

در سال ۲۰۰۷ و با عرضه آیفون، این شرکت به فکر افتاد وارد بازار جدید و بزرگ‌تر اسمارت‌فون‌ها شود و یک برند گوشی راه‌اندازی کند.

شرکت BBK Electronics ابتدا برند Oppo را راه‌اندازی کرد که در سراسر جنوب شرقی آسیا و شبه قاره هند به محبوبیت زیادی دست یافت و حتا برای مدتی اسپانسر تیم بارسلونای اسپانیا شد.

بعد به سراغ ساخت اسمارت‌فون‌هایی با برند جدید Vivo رفت که بیشتر در کشورهای روسیه، هند و چین به فروش می‌روند و اخیرا هم گوشی‌هایی با برند imoo عرضه می‌کند که بیشتر در کشور چین طرفدار دارند.

جالب است که خود برند Oppo صاحب برند دیگری به نام OnePlus است. اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس در کلاس جهانی و با کیفیت و مشخصاتی بسیار رده بالا ساخته می‌شوند و به طور آنلاین به فروش رفته و به دست خریدار می‌رسند. گوشی‌های وان‌پلاس در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله اروپا و ایالات متحده نیز خریدار دارند.

گوشی‌های Oppo و OnePlus شباهت‌های بسیار زیادی با هم دارند و شاید هم از زبان طراحی مشترکی استفاده می‌کنند ولی هریک بازار و مشتریان خاص خود را دنبال کرده و در کشورهای متفاوتی عرضه می‌شوند. برخی منابع حتا از مشترک بودن کارمندان این دو شرکت خبر دادند ولی برنامه‌ای برای ادغام با یکدیگر ندارند.

MWC بدون حضور سومین فروشنده بزرگ دنیا

وقتی شما میزان فروش گوشی دو شرکت Oppo و Vivo را با یکدیگر جمع کرده و به پای شرکت BBK Electronics بنویسید؛ به سومین فروشنده بزرگ بازار موبایل خواهید رسید. در این محاسبات، فروش گوشی‌های وان‌پلاس محاسبه نمی‌شود چون کمتر از حد انتظار است و روی گزارش‌های بازار تاثیرگذار نیست.

موسسه تحقیقاتی IDC گزارش داده است، اپل در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۲۱۵ میلیون گوشی آیفون فروخته است در حالی‌که BBK Electronics کمی کمتر از اپل و در حدود ۱۹۹ گوشی موبایل می‌فروشد. رتبه اول هم که در اختیار سامسونگ با فروش حدود ۳۱۷ میلیون گوشی موبایل است.

البته، سود خالص BBK Electronics از این تعداد فروش گوشی موبایل با اپل قابل مقایسه نیست و شاید چند صد دلار برای هر گوشی کمتر نصیب‌اش شود.

کلا، کسب‌وکار BBK Electronics بسیار جالب است. هیچ‌یک از برندهای سازنده موبایل این شرکت در نمایشگاه MWC امسال بارسلونا حضور نداشتند. شاید چیزی برای عرضه ندارند یا اصلا بازار و مشتریان‌شان آن‌جا نیستند. این برندها با کمترین هیاهو، تبلیغات و سروصدا؛ گوشی‌های موبایل خود را در بازارهای کشورهای مختلف به فروش می‌رسانند و نیازی به رقابت با سامسونگ و اپل ندارند.

شرکت Vivo اخیرا یک گوشی مفهومی بسیار جذاب رونمایی کرد اما هنوز وارد بازار نشده است.

این‌گونه است که سومین فروشنده بزرگ اسمارت‌فون دنیا در MWC 2018 حضور ندارد و رویدادهای این کنگره برایش بی‌اهمیت است. وقتی این واقعیت را در نظر می‌گیریم؛ این سوال مطرح می‌شود که اصلا کنگره جهانی موبایل بارسلونا به چه دردی می‌خورد و می‌توان نام‌اش را «کنفرانس جهانی موبایل» نامید؟

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.