برخی شایعات می‌گویند که احتمالا امسال اولین گوشی تاشوی سامسونگ و هواوی و شاید اپل وارد بازار می‌شود

0

کارشناسان فناوری پیش‌بینی می‌کنند نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند تاشو تا آخر امسال وارد بازار شوند.

تولیدکننده‌های اسمارت‌فون مانند سامسونگ، ال‌جی، هواوی، اوپو، لنوو، زد‌تی‌ایی و غیره برنامه‌هایی برای عرضه اسمارت‌فون‌های تاشو دارند و اکنون به نظر می‌رسد باید به این فهرست نام شرکت اپل را هم اضافه کنیم.

اپل سازوکار پیچیده‌ای در ثبت‌اختراع، طراحی و تولید محصولات جدید و غالبا غافل‌گیرکننده دارد. هیچ‌گاه نمی‌توان از روی انبوه ثبت‌اختراع‌های این شرکت یا دیگر فعالیت‌های آن به اسرار یا برنامه‌های آتی‌اش پی برد.

اما افرادی که خبرهای این شرکت را دنبال و تحلیل می‌کنند؛ براساس ثبت‌اختراع‌های زیادی که اپل روی گوشی‌های تاشو دارد و همین‌طور چند گزارش منتشر شده درباره آیفون‌های خمیده؛ به این نتیجه‌گیری و پیش‌بینی رسیده‌اند که اپل هم دارد روی یک گوشی تاشو کار می‌کند و شاید جزو آن دسته از شرکت‌هایی باشد که محصول‌اش را تا پایان سال وارد بازار کند.

اپل هیچ‌گاه دوست ندارد در بازار از رقبا عقب بیفتد و یک ایده یا طراحی تکراری و قدیمی را عرضه کند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند حداقل چندین برند مطرح بازار موبایل در سال ۲۰۱۸ گوشی تاشو معرفی می‌کنند و اپل هم برای سهم‌خواهی از بازار باید زودتر گوشی تاشوی خود را رونمایی کند.

جالب است یک آیفون تاشو، انتظار و تقاضای کاربران هم هست. نظرسنجی‌های سایت‌های معتبری مانند 9to5Mac نشان می‌دهد بیش از نیمی از کاربران حاضراند برای یک آیفون تاشو هزینه کنند.

چالش اصلی طراحی است

اما بحث و تفاوت اصلی میان گوشی‌های تاشو در طراحی آن است. طراحی سنتی گوشی‌های تاشو این‌طور بود که صفحه‌نمایش در درب گوشی و صفحه‌کلید فیزیکی در بدنه قرار می‌گرفت.

اما اکنون با حذف صفحه‌کلید فیزیکی و لمسی شدن صفحه‌نمایش‌ اسمارت‌فون‌ها، شرکت‌ها طراحی‌های مختلفی را دنبال می‌کنند و شاهد انبوهی از ثبت‌اختراع‌های منحصربه‌فرد، انتزاعی و گاها باورنکردنی بودیم.

رایج‌ترین طرح‌ها برای گوشی تاشوی هوشمند امروزی؛ صفحه‌نمایشی است که از وسط خمیده می‌شود یا یک لولا دارد. برخی طرح‌ها هم دارای دو صفحه‌نمایش مجزا هستند که با یک لولا به یکدیگر متصل می‌شوند. این طراح‌ها بیشتر شبیه به تبلت‌ها می‌مانند.

حالا مشخص نیست اگر اپل بخواهد یک آیفون تاشو بزند؛ کدام‌یک از این طرح‌ها را بیشتر می‌پسندد یا به سراغ طراحی خاص خودش می‌رود. اما انتظار داریم گوشی هوشمند تاشوی اپل یک اسمارت‌فون با صفحه‌نمایش متوسط و منحنی با شیب آرام به داخل باشد.

گزارش‌ها می‌گویند احتمالا سامسونگ و هواوی اولین اسمارت‌فون‌های تاشوی خود را امسال معرفی می‌کنند؛ حتا اگر فروش آن‌ها به سال آینده موکول شود ولی آیا اپل هم آیفون تاشوی خود را امسال رونمایی خواهد کرد؟

می‌توانم تصور کنم که دو نوع متفاوت گوشی تاشو در برنامه ساخت شرکت‌های بزرگ باشد:

1- گوشی‌هایی با ابعاد صفحه نمایش گوشی‌های کنونی که با تا شدن، ابعادشان کاهش می‌یاد و راحت‌تر در جیب یا کیف قرار می‌گیرند. من خودم تصور نمی‌کنم که این گوشی‌ها چندان محبوب شوند.

2- گوشی‌هایی که از محل تا شدن باز می‌شوند، صفحه نمایششان بسیار بزرگ می‌شود. مثلا به حد 8 تا 9 اینچ می‌رسد. به نظر خیلی جذاب می‌آید که شما گوشی‌ای در اندازه 4 اینچ داشته باشید و بعد وقتی بازش می‌کنید یک تبلت 8 اینچی داشته باشید.

اما باز می‌شود تصور که گوشی نوع دوم چالش‌های فنی و طراحی فراوانی داشته باشد. مثلا آیا کاربرها از اینکه برای کار کردن با گوشی‌ای مجبور باشند مدام بازش کنند، خوششان خواهد آمد؟ ساز و کار تا شدن چگونه خواهد بود؟ آیا صفحه نمایش در محل تا کاملا بدون خلل و پرفکت خواهد بود؟ چنین صفحه نمایش بزرگی، باتری بزرگ‌تری هم می‌لبد و باتری بزرگ‌تر یعنی وزن بیشتر و ضخامت بیشتر …

شاید هم گوشی‌های تاشو فقط یک مد زودگذر بشوند و کاربرهایی محدودی از آن استقبال کنند و پرچم‌دارها همان گوشی‌های معمول باشند.

خواننده‌های یک پزشک می‌توانند نظرشان را با ما دراین‌باره در میان بگذارند. آیا احتمال می‌دهید اپل یک آیفون تاشو معرفی کند؟ به نظرتان چه شکلی خواهد بود و آیا تمایل به خرید چنین گوشی دارید؟

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.