فواید روغن سیاه‌دانه برای سلامتی و زیبایی

0

رپورتاژ

سیاه دانه از مشهورترین گیاهان دارویی محسوب می شود، بدون تردید این گیاه شهرت خود را مدیون جمله قابل تامل پیامبر اسلام می داند که آن را درمان هر درد دانسته اند.

اما جالب است بدانید شهرت این محصول نه در کشور ما و یا جهان اسلام که در سراسر جهان فراگیر است، در سه دهه اخیر تخقیقات گسترده ای بر روی دانه گیاه سیاه دانه انجام شده است، در مقالات علمی خواص ضد اکسایش، ضد التهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی و آنتی هیستامینی از ترکیبات متعدد موجود در روغن و عصاره هیدروالکلی دانه گیاه گزارش شده است.

این خواص منحصر به فرد دانه گیاه باعث شده است که در مطالعات متعدد اثرات ضد سرطانی، کاهنده فشار، گلوکز و چربی خون، محافظت کبدی، کلیوی و قلب و عروق، بهبود اختلالات گوارشی و سیستم عصبی و همچینن اثرات ضد میکروب از گیاه گزارش شود. به علاوه این گیاه در دوز مصرفی در طب سنتی بدون عوارض جانبی است.

در مقاله ای با عنوان “بررسی اثرات داروشناسی  وسم شناسی سیاهدانه” که در فصلنامه گیاهان دارویی منتشر شده است، بیش از 50 مورد خاصیت درمانی از بخش های مختلف این گیاه ذکر شده است.

از همین رو محصولات بسیاری از این گیاه تولید شده است، از انواع شامپو و صابون تا روغن و پودر؛ اما متداول ترین محصول این گیاه، روغن سیاه دانه است، این روغن به دو صورت موضعی و خوراکی مصرف می شود.

استفاده موضعی این روغن از قدیم متداول بوده است، اما استفاده خوراکی آن چندان فراگیر نبوده، چرا که اولا استحصال روغن خوراکی نیاز به فرایند علمی و تجهیزات دارد و دوم اینکه خوردن روغن سیاه دانه چندان مطلوب (از نظر طعم و مزه) نیست.

از این رو شرکت داروسازی گیاه اسانس اقدام به تولید روغن 100%  خالص سیاه دانه –با مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شماره 035-89-س- با روش فشردن سرد  (cold press)نموده و با قرارداد 1000 میلی گرم روغن در یک کپسول ژله ای محصولی بسیار با کیفیت فراهم آورده است.

هر بسته از این محصول حاوی 30 عدد کپسول نرم می باشد که به دو صورت موضعی و خوراکی مصرف می شود:

  • مصرف خوراکی: آنتی اکسیدان و ضد التهابی مفاصل، رماتیسم، آرتریت، افزایش قوای جنسی، درد عضلانی
  • مصرف موضعی: درمان التهابات پوستی نظیر اگزمای آتوپیک

این محصول در داروخانه اینترنتی مفید طب قابل سفارش است و به صورت پستی برای شما ارسال می شود.

در مورد روش استخراج روغن بیشتر بدانید:

روغن دانه ها به دو روش استخراج می شود،

روش اول مبتنی بر حلال است که در این روش، حدود 50% وزن دانه، به روغن تبدیل می شود، اما به علت وجود حلال در روغن، مصرف خوراکی ندارد، مگر در برخی صنایع که مجدد این حلال از روغن جدا می شود.

روش دوم با فشار سرد هست، در این روش با فشار روغن استخراج شده و پس از تصفیه، کاربرد خوراکی و موضعی داشته و 100% خالص است، در این روش حدود 25% وزن دانه به روغن تبدیل می شود.

لازم به توضیح است در برخی مراکز غیر معتبر، با فشار و حرارت روغن استخراج شده که به لحاظ کیفیت به هیچ عنوان قابل مقایسه با روش فشردن سرد نمی باشد.

این محصول در داروخانه اینترنتی مفید طب، موجود و با مراجعه به اینجا می‌توانید آن را سفارش بدهید.

داروخانه اینترنتی مفید طب، از معاونت غذا و دارو علوم پزشکی مشهد دارای مجوز فروش اینترنتی می باشد و می توانید با اطمینان طیف گسترده ای از اقلام بهداشتی، گیاهی، طب سنتی و مکمل ها را تهیه فرمائید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.