چگونه به روش های طبیعی صورت خود را چاق کنیم؟

رپورتاژ

چاقی صورت و گونه ها از معیارهای زیبایی است که باعث جوان و سالم به نظر رسیدن پوست صورت شده و روی زیبایی و جذابیت افراد تاثیر بسزایی دارد.

امروزه از روش های مختلف، از لوازم آرایش و مصرف داروهای شیمیایی گرفته تا تزریق ژل و عمل جراحی برای چاق و پر شدن صورت استفاده می شود اما این روش ها علاوه بر هزینه بالا، گاهی آسیب های جدی به سلامت و زیبایی پوست وارد می کنند.

روش های گیاهی و طبیعی برای چاق شدن صورت

1. آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و ویتامین E است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده، باعث تولید کلاژن در پوست می شود و به جوانسازی و درخشندگی پوست کمک می کند.

استفاده از آلوئه ورا برای سفت شدن و افزایش الاستیک پوست صورت مفید است و گونه ها را چاق و زیبا می کند.

ماسک آلوئه ورا برای چاق شدن صورت

هر روز 2 قاشق ژل آلوئه ورا را روی گونه ها مالیده و به مدت 5 تا 10 دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. 10 دقیقه پوست را رها کرده و اجازه دهید آلوئه ورا به خوبی جذب پوست شود، سپس با آب ولرم بشویید.

برای نتیجه بهتر دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

2. کره شیا

اسیدهای چرب موجود در کره شیا باعث افزایش انعطاف پذیری پوست شده و ویتامین E موجود در آن به سفت شدن پوست صورت و چاقی گونه ها کمک می کند.

کره شیا برای چاق شدن صورت

مقداری کره شیا روی گونه ها مالیده و به مدت 5 تا 10 دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. اجازه دهید 15 دقیقه دیگر روی پوست بماند و بعد بشویید.

برای نتیجه بهتر این درمان را چندین بار در هفته انجام دهید.

ماسک چاق کننده صورت

یک فنجان کره شیا ذوب شده را با 3/4 فنجان شکر گرانول (دانه ریز) مخلوط کرده و داخل یخچال بگذارید تا منجمد شود.

سپس آن را روی صورت خود قرار داده و 5 تا 10 دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. 10 دقیقه دیگر منتظر بمانید تا ماسک به خوبی جذب پوست شود، سپس با آب ولرم بشویید.

توصیه می شود قبل از حمام از این روش استفاده کنید.

3. شنبلیله

شنبلیله حاوی آنتی اکشیدان ها و ویتامین هایی است که با مبارزه با رادیکال های آزاد پوست را سالم و صاف نگاه می دارد و اعمال موضعی آن روی پوست صورت، برای چاق شدن صورت و گونه ها مفید است.

ماسک شنبلیله برای چاقی صورت

1 قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. خمیر را روی گونه ها مالیده و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. 10 دقیقه به همان حال رها کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

برای نتیجه بهتر روزی یک بار این ماسک را استفاده کنید.

همچنین می توانید دو تا سه بار در روز روغن شنبلیله روی پوست خود ماساژ دهید.

4. گلیسیرین و آب گل رز

آب رز دارای اثر مرطوب کنندگی است و ترکیب گلیسیرین و آب گل رز به هیدراتاسیون و تغذیه پوست کمک می کند.

چاق کننده صورت گلسیرین

مقادیر یکسان گلیسیرین و آب گل رز را مخلوط کرده و قبل از خواب چند دقیقه با حرکات دایره ای روی پوست صورت و گونه ها ماساژ دهید و صبح روز بعد آن را بشویید.

برای چاق شدن گونه ها هر شب از این روش استفاده کنید.

5. سیب

سیب از میوه های مغذی و چاق کننده صورت می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در سیب از چین و چروک و آسیب بافت پوست جلوگیری می کند.

ماسک چاق کردن صورت با سیب

نصف سیب را له کرده و آنقدر هم بزنید تا به شکل خمیر شود، آن را روی گونه ها مالیده و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

برای نتیجه بهتر توصیه می شود هر روز از این ماسک استفاده کنید.

6. شیر

استفاده از شیر نیز راهی عالی برای چاق کردن صورت و گونه ها است.

ماسک شیر برای چاق شدن صورت

شیر را به گونه های خود مالیده و حدود 5 دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. 5 دقیقه دیگر منتظر بمانید تا شیر جذب پوست شود، سپس با آب ولرم بشویید.

7. عسل

عسل از مواد مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان است که به حفظ رطوبت و سلامت پوست کمک می کند.

ماسک عسل و پاپایا

1 قاشق پاپایا کوبیده و 1 قاشق عسل را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. این ماسک را روی پوست بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

برای نتیجه بهتر هر روز صبح از این ماسک استفاده کنید.

ماسک عسل و شیر

1 قاشق عسل را با 4 قاشق شیر سرد مخلوط کرده و روی گونه های خود بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. چند دقیقه آن را رها کرده و سپس با آب ولرم بشویید.

برای نتیجه بهتر دو بار در روز از این ماسک استفاده کنید.

8. سیب زمینی و آب سیب زمینی

آب سیب زمینی دارای ویتامین C است که به هیدراتاسیون پوست کمک کرده و برای چاق کردن صورت و گونه ها مفید است.

برای چاق کردن صورت لاغر توصیه می شود هر روز دو لیوان آب سیب زمینی میل شود.

مصرف مواد غذایی با کربوهیدرات فراوان از جمله سیب زمینی نیز باعث افزایش چربی در نقاط مختلف بدن از جمله صورت و گونه ها می شود.

ماسک چاق شدن صورت با سیب زمینی

آب یک عدد سیب زمینی را با 1 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

روغن های چاق کننده صورت

روغن طبیعی موجود در پوست، نقش مهمی در حفظ سلامت و شادابی پوست داشته و آن را مرطوب نگه می دارد. مصرف روغن های گیاهی و طبیعی گونه ها را درخشان و هیدراته می کند و برای چاق شدن صورت و گونه ها تاثیر بسزایی دارند.

9. روغن زیتون

روغن زیتون از درمان های خانگی موثر برای چاقی صورت است. چربی های غیراشباع موجود در روغن زیتون باعث نرمی و درخشندگی پوست شده، چین و چروک را از بین می برد و یک مرطوب کننده عالی برای پوست محسوب می شود.

برای چاق شدن صورت و گونه ها توصیه می شود هر روز 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون میل کنید یا دو بار در روز گونه ها را با روغن زیتون ماساژ دهید.

10. روغن نارگیل

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به راحتی توسط پوست جذب شده، پوست را مرطوب و نرم می کند و در چاق کردن صورت و گونه ها تاثیر عالی می گذارد.

کافیست هر صبح و عصر روغن نارگیل را به گونه ها مالیده و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سپس 30 دقیقه آن را رها کرده و با آب ولرم بشویید.

11. روغن کنجد

روغن کنجد برای چاق شدن صورت افرادی که پوست نازک و گونه های تخت دارند مناسب است. کافیست هر روز مقداری روغن کنجد در دهان غرغره کرده یا آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ماساژ پوست با روغن بادام و روغن آلوئه ورا نیز در چاق کردن صورت و گونه موثر است.

12. عرقیجات چاق کننده صورت و گونه ها

در طب سنتی استفاده از برخی عرق های گیاهی برای چاق کردن صورت توصیه شده است. به عنوان مثال عرق یونجه که باعث افزایش اشتها و چاقی صورت می شود، عرق رازیانه که تنها برای خانم ها قابل استفاده است و عرق کاسنی و عرق شنبلیه نیز به عنوان چاق کننده صورت مصرف می شوند.

تمرینات چاق کردن صورت و گونه ها

13. یوگای صورت

یوگای صورت باعث تحریک گردش خون در ناحیه صورت شده و با تولید کلاژن و الاستین از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

تمرین اول:

به صورت صاف روی صندلی بنشینید و شانه ها را کاملا شل کنید به طوری که فشاری روی آن احساس نکنید، قفسه سینه باید به سمت جلو باشد. دهان را کمی باز کنید، به اندازه ای که گویی می خواهید با صدای معمولی با کسی صحبت کنید.

سپس لب پایین و بالا را به سمت داخل دهان بچرخانید تا ردیف دندان ها را بپوشاند. همزمان گوشه های دهان را بکشید تا حدی که به دندان آسیا برسد.

هر دو گوشه دهان باید در یک سطح و به صورت عمود بر صورت کشیده شود و چانه کمی به سمت جلو بیاید.

به مدت 90 ثانیه در این حالت بمانید، در این وضعیت باید کشیدگی ماهیچه های گونه و دهان را احساس کنید. سپس آرام آرام آن را به حالت اول برگردانید.

تمرین دوم:

انگشت سبابه را زیر راس استخوان گونه ها و هم سطح سوراخ بینی قرار داده و به مدت 1 تا 2 دقیقه حرکات دایره وار محکم و کوچک انجام دهید.

سپس انگشت سبابه را در دو طرف بینی و به فاصله نصف اینچ از گوشه لب قرار داده و دوباره به مدت 1 تا 2 دقیقه حرکات دایره ای کوچک انجام دهید.

در پایان انگست سبابه را روی مفصل فک قرار داده و مشابه بالا عمل کنید.

توصیه می شود برای نتیجه بهتر به صورت منظم این حرکات را روی صورت انجام دهید.

14. نیشگون گرفتن از گونه ها

به آرامی نیشگون های کوچک از بالا و پایین گونه ها بگیرید، این نیشگون ها سرخی طبیعی به گونه ها بخشیده و با روشن کردن گونه ها به چاق به نظر رسیدن آن ها کمک می کند.

15. فوت کردن داخل بادکنک

فوت کردن بادکنک از تمرینات موثر برای چاق کردن گونه ها است که باعث تقویت ماهیچه های گونه می شود.

داخل بادکنکی فوت کنید و گونه ها را به همان حالت به مدت 1 دقیقه نگه دارید، سپس هوا را بیرون دهید. این تمرین را 5 تا 6 بار در روز تکرار کنید.

می توانید از بادکنک خیالی هم برای اینکار استفاده کنید!

چاق شدن فوری صورت در یک هفته

اگر می خواهید بعد از یک هفته صورت و گونه های چاق و زیبا داشته باشید توصیه می شود از روغن زیتون، شنبلیله، عسل یا سیب استفاده کنید یا تمرین فوت کردن بادکنک را به طور منظم انجام دهید.

در صورتی که می خواهید چاقی صورت بدون افزایش وزن باشد توصیه می شود از کره چیا، آلوئه ورا، گلیسیرین و گلاب یا شیر استفاده کنید.

یوگا و سایر تمرینات نیز به چاقی صورت بدون افزایش وزن کمک می کند.

تغییر سبک زندگی

16. ترک سیگار

نوشیدن الکل و مصرف دخانیات باعث کاهش الاستیک و خاصیت ارتجاعی پوست می شود، به همین دلیل افراد سیگاری و الکلی معمولا گونه های لاغری دارند.

17. اجتناب از مصرف زردچوبه

اگر می خواهید گونه های چاقی داشته باشید پودر زردچوبه را از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا پوست را خشک و گونه ها لاغر می کند.

18. استفاده از ضد آفتاب

اشعه ماورا بنفش باعث آسیب پوست و آفتاب سوختگی شده، پوست را خشک و صورت را لاغر و کوچک می کند.

توصیه می شود حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

19. مصرف کربوهیدرات

مواد غذایی حاوی کربوهیدرات فراوان باعث درخشندگی پوست شده و صورت را چاق می کنند.

برنج، نان، ماکارونی، سیب زمینی و غیره از جمله غذاهای غنی از کربوهیدرات هستند که علاوه بر چاق کردن گونه ها به تامین انرژی بدن نیز کمک می کنند.

هشدار: مصرف بیش از حد این مواد غذایی با چاقی و اضافه وزن سریع کل بدن همراه است.

20. رژیم غذایی سالم

امکان ندارد با رژیم غذایی ناسالم بتوانید صورت زیبا و گونه های چاق داشته باشید. توصیه می شود غذاهای حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی روزانه خود گنجانده و ار مصرف پنیر، جو، دانه ها و آجیل غافل نشوید.

21. نوشیدن آب کافی

ساده ترین روش برای مرطوب کردن و چاق کردن صورت و گونه ها نوشیدن آب کافی در طول روز است. توصیه می شود روزانه 8 لیوان آب بنوشید و سبزیجات و میوه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

22. مرطوب کردن گونه

بعد از هربار حمام کردن یا شستن صورت حتما از لوسیون صورت یا کرم مرطوب کننده روی گونه ها استفاده کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود، سپس آن را بشویید.

در صورت امکان از کرم های نرم کننده استفاده کنید، این کرم ها گونه ها را مرطوب کرده و هرگونه آسیب پوستی را از بین می برند.

اگر هر صبح حمام می روید، سعی کنید شب ها قبل از خواب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

23. چاق شدن صورت با طب سوزنی

طب سوزنی با بهبود جریان خون در صورت باعث افزایش تولید کلاژن شده و با بهبود آب رسانی به پوست به چاق شدن سریع تر صورت و گونه ها در کمترین زمان کمک می کند.

منابع : wikihow healthline

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

نظرات بسته شده است.

••4 5