سایپا رهام معرفی شد: سدان کوچکی از نسل تویوتا یاریس برای رقابت در بازار

1

شاید این روزها انتظار نداشته باشید که شرکت سایپا یک خودروی جدید با ظاهر و مشخصات خوب معرفی کند.

خودروسازهای خارجی در حال ترک ایران هستند و خط تولید خودروهای معروف بازار، یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند. حال و روز خودروسازها اصلا خوب نیست و هر روز خبرهایی درباره ورشکستگی آن‌ها شنیده می‌شود.

بازار خودرو در رکود و بی‌رمق است. به تبع آن، نمایشگاه خودروی شیراز هم بی‌سروصدا در حال برگزاری بود که ناگهان شرکت سایپا از یک خودروی ملی به نام «رُهام» رونمایی کرد.

سایپا رهام یک خودروی سدان اندازه کوچک در کلاس C است که برپایه پلتفرم SP100 سایپا ساخته شده است. خودروی که از نظر ظاهری بیشتر شبیه به تویوتا یاریس است ولی از نظر مشخصات مکانیکی خودروی برلیانس H330 را در ذهن تداعی می‌کند.

گفته می‌شود سایپا این خودرو را با برخی مشاوران خارجی طراحی و تولید کرده است. به همین دلیل، انتظار دارد یک خودروی رقابتی و سنگین وزن در بازار ایران باشد.

سایپا رهام با موتور ۱.۶۵ لیتری و ۱۶ سوپایه، قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتنی وارد بازار ایران خواهد شد. به گفته سایپا، خودروی رهام در مدل گیربکس دستی می‌تواند حداکثر سرعتی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد اما با مدل گیربکس اتوماتیک به مرز ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

قرار است این خودرو با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و همچنین نمونه دستی تولید شده و در ۶ کلاس گوناگون با نام‌های Base1، استاندارد، Base2، مید، لوکس و سوپرلوکس وارد بازار شود.

خودروی جدید سایپا از باکی با ظرفیت ۴۷ لیتر سود برده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است.

یک طراحی رو به جلو و در حال تکامل

سایپا سعی کرده برای این خودرو از تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی رده بالایی استفاده کند تا رهام یک خودروی به‌روز محسوب شود. در بخش امکانات ایمنی شاهد استفاده از ترمز ABS و ESC، سیستم پایش فشار باد لاستیک، کروز کنترل، فرمان برقی با کنترل حساس به سرعت، ۶ ایربگ، آینه‌های جانبی با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک و سنسور پارک عقب هستیم.

برخی از امکانات رفاهی این خودرو شامل سان روف، صندلی چرمی، مالتی مدیای ۷ و ۱۰ اینچ، کلیدهای مالتی مدیا بر روی فرمان، تهویه مطبوع، صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع و کورس، آینه‌های جانبی با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک، ورود و خروج بدون نیاز به سوییچ و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

طراحی ظاهری این خودرو متفاوت از محصولات دیگر این خودروساز است. در بخش جلویی، شاهد یک هماهنگی کامل میان اندازه چراغ‌ها، خطوط شکسته و کاملا منظم سپرها هستیم. البته، همانند غالب خودروهای ملی، چرخ‌های رهام کوچک هستند و به‌خصوص در بخش عقبی خودرو سادگی طراحی بیشتری دیده می‌شود.

هنوز سایپا هیچ تاریخی برای عرضه این خودرو به بازار اعلام نکرده است و انتظار داریم حداقل چند سال دیگر شاهد ورود رسمی آن به بازار ایران باشیم. بنابراین؛ فعلا نمی‌توان یک قیمت دقیق سایپا رهام را مشخص کرد ولی شاید مدل‌های مختلف این خودرو با قیمت‌هایی حدود ۶۰ میلیون تومان وارد بازار شوند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. حسین می گوید

    تقریبا با اطمینان میشه گفت این ماشین با قیمت زیر 90 میلیون به دست مشتری نخواهد رسید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5