کانسپت تویوتا LQ Concept می‌تواند ایده‌ای انقلابی برای ساخت خودروهای الکتریکی نسل آینده باشد

این خودروی الکتریکی مفهومی از باتری حالت جامد استفاده می‌کند

0

تویوتا، دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان از یک ماشین نمونه اولیه الکتریکی (EV) رونمایی کرد که تفاوت بزرگی با نمونه‌های دیگر دارد.

اگر تویوتا موفق شود واقعا فناوری استفاده در این خودروی مفهومی را وارد بازار کند؛ این پیشرفت فناورانه می‌تواند دیدگاه جهان نسبت به خودروهای برقی را تغییر دهد و حتی طرفداران موتورهای بنزینی نیز به سوی خودروهای الکتریکی گرایش پیدا کنند.

خودروی LQ Concept در یک ویدئوی کوتاه روی سایترسمی تویوتا به نمایش درآمده است. این ویدئو نشان می‌دهد خودروی تویوتا LQ Concept مبتنی بر باتری‌های حالت جامد (solid-state) است.

در حالی‌که شرکت تویوتا بخش بزرگی از بازار موتورهای بنزینی ، هیبریدی برقی و باتری‌های الکتریکی جهان را پشتیبانی می‌کند؛ رساندن یک باتری حالت جامد به تولید انبوه می‌تواند کاملا یک انقلاب جدید باشد. به همین دلیل هم مدام خبرهایی درباره سرمایه‌گذاری این شرکت روی باتری‌های حالت جامد می‌شنویم.

شارژ سریع باورنکردنی

بزرگ‌ترین مزیت باتری‌های حالت جامد، فناوری شارژ سریع و مدت زمان شارژ شدن کامل باتری است. امروزه، شرکت‌هایی مانند تسلا، نیسان و شورلت خودروهایی را توسعه دادند که با این نسل از باتری‌ها کار می‌کنند و هر کدام باتری حالت جامد اختصاصی خود را توسعه دادند. معمولا باتری‌های لیتیوم یون مدت زمان شارژ طولانی دارند و یک عیب و مانع بزرگ برای استفاده انبوه از آن‌ها است.

شرکت تسلا با ارائه سرویس شارژ سریع Tesla Wall Connector در خانه‌ها، تا حدودی این محدودیت را برداشته است. شما به ازای هر ساعت شارژ خودرو با این فناوری می‌توانید ۴۴ ساعت مسافت را طی کنید.

ولی در فناوری باتری‌های حالت جامد، شما می‌توانید در مدت زمان ۱۰ دقیقه، یک باتری کاملا خالی را به شارژ کامل برسانید. این فناوری به راحتی می‌تواند با موتورهای بنزینی هم رقابت کند و سفرهای جاده‌ای برای خودروهای برقی آسان شود.

طول عمر قابل رقابت با موتورهای بنزینی

شاید علاقه‌مندان صنعت خودرو بگویند یک موتور بنزینی مدرن بدون هیچ‌گونه بازسازی و تعمیر و نگهداری، می‌تواند مسافتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار مایل کار کند. حتی موتورهای گازوئیلی دیزل می‌توانند نیم قرن کار کنند.

با توسعه خودروهای الکتریکی، همیشه عمر مفید آن‌ها محل بحث بوده است؛ چون همه می‌دانیم که باتری‌ها پس از یک دوره موفق و کاربردی از نظر شارژ و دشارژ، قدرت خود را از دست می دهند؛ پس خودروهای مبتنی بر باتری چه میزان عمر مفیدی در درازمدت خواهند داشت؟

با استفاده از باتری‌های حالت جامد تخمین زده می‌شود که یک وسیله نقلیه می‌تواند در حدود ۲۵۰ هزار مایل کارکرد مفید داشته باشد و ۸۰ درصد ظرفیت خود را حفظ کند. با تضمین طول عمر، این دسته از خودروها می‌توانند یک سرمایه‌گذاری خانوادگی باشند و یک نسل دوام بیاورند.

فناوری جدید خلاقیت در طراحی را بیشتر می‌کند

طراحان خودرو در استفاده از باتری‌های حالت جامد هیچ‌گونه محدودیتی ندارند و می‌توانند هر گونه‌ای که دوست دارند یک خودرو را طراحی و بعد باتری را در کناره‌ها و پهلوها، جلو یا عقب و هر بخشی جای دهند.

به این ترتیب، شاهد طراحی‌های چشم‌گیری در خودروهای با باتری حالت جامد خواهیم بود. این باتری‌ها در اندازه کوچک و شرایط نگهداری بسیار ساده‌ای قرار دارند و می‌توانند تولد دوباره طراحی خودروها را رقم بزنند.

تنها مانع باتری‌های حالت جامد می‌تواند محدوده ۳۰۰ مایلی استاندارد آن‌ها باشد که با باتری‌های لیتیون یون فعلی بازار برابری می‌کنند.

با این مزایا، ممکن است شاهد تغییرات بزرگی در بازار خودروهای برقی باشیم. فعلا، این خودروها معمولا در اختیار رانندگانی قرار می‌گیرند که مسافت‌های کوتاهی طی کرده و می‌توانند هزینه بالایی برای آن‌ها بپردازند. اما فناوری باتری‌های حالت جامد که شارژ سریع باورنکردنی ارائه می‌دهد؛ ممکن است در سال‌های آینده باعث شود خودروهای الکتریکی بیشتری زیر پای مردم باشد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…
منبع hotcars
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.