اگر قصد خرید یک گجت جدید دارید؛ تابستان بدترین فصل سال است

0

برخی فصول برای خرید مناسب‌تر هستند. البته، این موضوع وابستگی زیادی به بازار و موقعیت کشورهای مختلف دارد.

معمولا در امریکای شمالی و اروپا، تابستان فصل مناسبی برای خرید گجت‌های جدید مانند تلویزیون، گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و تبلت نیست.

عادت شرکت‌های بزرگ تولیدکننده محصولات مصرفی این‌طور است که جدیدترین محصولات خود را در دو فصل پاییز و زمستان معرفی می‌کنند.

اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه، ترافیک برگزاری کنفرانس‌های شرکت‌های معروفی مانند مایکروسافت، گوگل، اپل، سامسونگ، ال‌جی و غیره است.

سامسونگ در ۱۸ مردادماه از گلکسی نوت ۹ رونمایی می‌کند. این محصول در شهریورماه وارد بازارهای جهانی می‌شود ولی اواخر شهریور و مهرماه در بازار ایران خواهد بود.

کنفرانس معرفی سخت‌افزارهای جدید اپل هم در اواسط شهریورماه برگزار می‌شود. مایکروسافت و گوگل هم محصولات سخت‌افزاری خود را اوایل مهرماه معرفی می‌کنند. همین‌طور، شرکت‌های ال‌جی، سونی، هواوی و غیره در این دوره زمانی گجت‌های جدید خود را رونمایی خواهند کرد.

بنابراین، اگر می‌خواهد یک محصول و گجت کاملا جدید و به‌روز خریداری کنید؛ بهتر است تا پاییزماه دست نگه دارید.

دور دوم معرفی محصولات سخت‌افزاری و مصرفی الکترونیکی در دنیا؛ هفته اول سال جدید میلادی یا همان هفته دوم دی ماه به تاریخ شمسی است. همه شرکت‌ها در نمایشگاه CES لاس‌وگاس شرکت کرده و تلویزیون، دوربین، گجت‌های خانگی و هر چیزی که تصور کنید را رونمایی کرده و طی ماه‌های بعد وارد بازار می‌کنند.

حتی محصولاتی که قرار است دیرتر وارد بازار شوند؛ در نیمه دوم سال وارد بازارهای جهانی می‌شوند که باز هم مدت زمانی طول خواهد کشید تا وارد بازار ایران شوند. بنابراین؛ همیشه تابستان گجت‌هایی در دسترس هستند که چندین ماه از معرفی‌شان گذشته است و به‌زودی با گجت‌های جدید جایگزین خواهند شد.

ماه مارس (فروردین ماه) هم برای شرکت‌های فناوری ماه بسیار مهمی است. برخی از کنفرانس‌های معرفی محصول در این ماه برگزار می‌شود و البته کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا است.

کمی بیشتر صبر کنید

البته، در ایران از قدیم این‌طور جا افتاده که تابستان فصل خوبی برای خرید است و مردم سعی می‌کنند در این فصل، سیستم‌های سرگرمی یا دستگاه‌های همراه خود را به‌روزرسانی کنند. شاید در ایران فصل تابستان برای خرید گجت‌های قدیمی با قیمت‌هایی پایین‌تر مناسب باشد ولی شک نکنید زمان مناسبی برای خرید گجت‌های جدید نیست.

اگر آیفون X یا آیفون سری ۸ بخرید؛ ممکن است آیفون‌های جدید اپل که ماه بعد معرفی می‌شوند؛ بیشتر خاطرخواه باشند. همین‌طور، اگر قصد خرید گلسی اس ۹ یا گلسی نوت ۸ را دارید؛ شاید گلکسی نوت ۹ سامسونگ را ترجیح بدهید.

خرید در فصل‌های پاییز و زمستان یک مزیت دیگر هم دارد. انواع جشنواره‌ها، تخفیف‌ها و هفته‌های حراج با بهانه‌های مختلف در داخل و خارج از ایران برگزار می‌شود. به‌خصوص در پاییزماه می‌توانید انواع گجت‌های جدید را با تخفیف از خرده‌فروشی‌های آنلاین خریداری کنید.

معمولا فروشگاه‌ها می‌دانند مردم در فصل تابستان دست به جیب می‌شوند. بنابراین؛ تخفیف‌های کمتری می‌دهند و اگرچه جشنواره‌هایی برگزار کرده و با تبلیغات رنگارنگ و داغ سعی می‌کنند مردم را به خرید ترغیب کنند ولی سعی می‌کنند پیشنهادهایی به مشتری بدهند که فروش بیشتر آن‌ها را در پی دارد.

اگر بخواهیم درباره بازار این روزهای ایران هم صحبت کنیم؛ جنسی برای خرید نیست یا قیمت‌ها حباب دارند و واقعی نیستند. همه مردم سعی می‌کنند پول‌شان را از بانک خارج کرده و یک جنس بخرند چون تصور می‌شود گران‌تر خواهد شد ولی منطق همیشه می‌گوید در این بازار باید هوشمندانه خرید کرد و صبر داشت.

به هر حال، اگر قصد خرید یک گجت کاملا جدید را دارید؛ بهتر است کمی دست نگه دارید و ماه‌های بعدی تصمیم‌گیری کنید.

و البته این روزها چنان که افتد و دانی فاکتورهای اقتصادی، سوای زمان رونمایی نوبرانه گجت‌ها و قیمت جهانی آنها بر ما تحمیل شده و خیلی‌ها این روزها از منطق اگر الان نخری، شاید هیچ وقت نتوانی بخری، در حال پیروی کردن هستند!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.