راهکارهایی برای رهایی از تماشای افراطی هرزه‌نگاری و فیلم‌های پورن

0

متفکّران و متخصّصان علوم رفتاری با تحقیقات گسترده در زمینه آثار و پیامدهای روانی، اجتماعی فیلم‌های پورن خواستار وضع محدودیّت‌های قانونی در این زمینه هستند؛ گرچه این محدودیّت ها و فیلترینگ می‌تواند در دسترسی افراد، به موارد هرزه‌نگاری نقش داشته باشد، امّا کافی نیست و افراد زیادی به این راحتی از این محدودیّت‌ها نخطّی می‌کنند. بنابراین باید به دنبال راهکارهای فراتر از قانون باشیم. اگر شما یا همسرتان به سمت هرزه‌نگاری رفته‌اید و می‌خواهید برای رهایی ار آن، راهکاری بیابید، خواندن این متن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تصمیمی محکم بگیرید

قدم اوّل این است که تصمیم محکمی بگیرید؛ تصمیمی که می‌تواند از این مسئله ناشی شده باشد که فیلم‌های پورن برای من و خانواده‌ام ضرر دارد؛ بنابراین فهرستی از مضرّات و پیامدهای منفی هرزه‌نگاری تهیّه کنید. این کار هم شما را مصمّم به ادامه راه می‌کند و هم اگر در مرحله‌ای یا زمانی پایتان لغزید، می‌تواند به کمک شما بیاید تا دوباره برای ادامه راه مصمّم بشوید.

در کنار این فهرست، فهرست دیگری از فواید ترک هرزه‌نگاری نیز تهیّه کنید تا شما را تشویق کند و به شما انگیزه دهد.

اهداف خود را بنویسید

برای ترک فیلم‌های پورن باید اهدافی دقیق، رفتاری، عینی و دست‌یافتنی بنویسید تا بتوانید برای راه خود یک الگو داشته باشید. پس قلم و کاغذ بردارید و بنویسید که چگونه و در چه زمانی می‌توانید هرزه‌نگاری را ترک کنید؛ مثلاً می‌توانید بنویسید «من تا پایان شهریور از هیچ فیلم، عکس، متن و صوتی که فیلم‌های پورن باشد استفاده نمی‌کنم.» این جمله و هدف، خطّ پایه شما خواهد بود و مسیر را روشن می‌کند. این هدف خود را بنویسید و در مکانی که جلو چشم خودتان است، بگذارید تا بتوانید مداوم آن را ببینید.

راه‌های هرزه‌نگاری خود را بیابید و ببندید

چَرخی در اطراف بزنید و ببینید از چه روش‌هایی برای دریافت محصولات فیلم‌های پورن استفاده می‌کنید؛ دوست نزدیکتان، اینترنت، هنگامی که از فلان خیابان می‌گذرید یا … همه را بنویسید. سپس بین خودتان و دسترسی به این منابع، فاصله بیندازید.

مثلاً اگر منبع شما اینترنت است، مدّتی از اینترنت استفاده نکنید یا رانه را در مکانی عمومی، مثل اتاق نشیمن قرار دهید؛ یا اگر منبع شما دوستتان است، سعید کنید ارتباط خود را با او کم و حتّی قطع کنید. دقّت کنید بهتر است از روش‌هایی استفاده کنید که امکان برگشت نیست؛ مثلاً DVD های حاوی مطالب هرزه‌نگاری را بشکنید. نه اینکه در جایی پنهان کنید؛ زیرا احتمال بازگشت هستند.

برای خود جایگزینی بیابید

بسیاری از جوانان برای گذر اوقات و پر کردن وقت، به سمت فیلم‌های پورن می‌روند و بعد به آن وابسته می‌شوند، علاوه بر این، رها کردن هرزه‌نگاری ممکن است وقت‌های آزادی را در اختیار شما قرار دهد، بنابراین برای پر کردن این اوقات با فعالیّت های سودمند برنامه‌ریزی کنید تا علاوه بر پیشگیری از بازگشت، با فعالیّت‌های لذّت‌بخش دیگر، زندگی خود را شادتر و فعّال‌تر کنید.

به خودتان پاداش دهید

یک برنامه زمان‌بندی شده تهیّه کنید و هر موقع که طبق آن پیش رفتید، خودتان را تشویق کنید. این تشویق‌ها می‌تواند تماشای برنامه دخواهتان، سینما رفتن، خرید تنقلبات و حتّی گفتن آفرین به خودتان باشد.

با یک نفر صحبت کنید

قبل از اینکه برنامه را شروع کنید، با شخصی درباره چیزی که شما را اذیبت می‌کند و قصد رهایی از آن را دارید، یعنی فیلم‌های پورن، صحبت کنید.

این عمل چند فایده دارد، نخست صحبت کردن کمک می‌کند بهتر بتوانید با هیجانات منفی خود کنار بیایید، دوم، بیان قصد کنترل و رهایی از هرزه‌نگاری به شخصی دیگر، در شما نوعی تعهّد ایجاد می‌کند تا احساس مسئولیّت بیشتری برای رهایی از هرزه‌نگاری داشته باشید، زیرا به خود می‌گویید: اگر برگردم، پیش طرف خجالت می‌کشم. به طور قطع این فرد خاص باید مورد اعتماد هم باشد.

برخی مهارت‌های زندگی را فرابگیرید

تصمیم برای ترک هرزه‌نگاری نیازمند مهارت‌های خاصّی است، شاید کمبود همین مهارت‌ها باعث سوق دادن شما به سمت هرزه‌نگاری شده است؛ مهارت‌هایی مانند برقراری روابط مؤثّر، نه گفتن و مدیریت استرس، توانمند شدن شما در این زمینه‌ها می‌تواند سدبی باشد که از بازگشت جلوگیری کند. مثلاً این بار که دوستتان به شما پیشنهاد کرد با هم به دیدن یک فیلم مستهجن بپردازید، یک نه محکم بگویید و خیال خودتان را راحت کنید.

معنویت خود را بالا ببرید

گرایش به اعمال مذهبی و معنویّت، می‌تواند مانع و سدّی بزرگ و البتّه تأثیرگذار در جلوگیری از هرزه‌نگاری باشد؛ زیرا یکی از تأکیدات دین و معنویبت، پایبندی به اخلاقیات است و از آنجایی که هرزه‌نگاری امری غیراخلاقی محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد، افرادی که از معنویبت و دین‌داری بالاتری برخوردارند، خود را ملزم به رعایت بیشتر اخلاقیات، از جمله پرهیز از هرزه-نگاری خواهند کرد.

شکشت‌های اوّلیه را زیاد جدّی نگیرید

برای برخی افراد، به‌خصوص کسانی که مدّت زیادی است از محصولات هرزه‌نگاری استفاده می‌کنند، شکست در قدم‌های اوّلیه، زیاد اتّفاق می‌افتد. در این موارد بهتر است خیلی خودتان را مجازات نکنید؛ چون این کار اعتماد به نفستان را پایین می‌آورد و شما را ناامید می‌کند تا دوباره برخیزید.

اگر همسر شما به هرزه‌نگاری مشغول است، شاید شما، هیجانات و واکنش‌های متفاوتی نسبت به این موضوع از خود بروز دهید؛ مثلاً انکار کنید یا دچار شوک شوید؛ به‌خصوص در برخورد اوّل با این موضوع، بی‌تفاوت بشوید، خود یا همسرتان را سرزنش کنید، احساس خیانت و سوء استفاده کنید، رابطه جنسی بیشتری با همسرتان برقرار کنید تا بتوانید اصطلاحاً او را ترک بدهید، یا دیگر نتوانید همسرتان را تحمّل کنید.

این واکنش‌ها و احساسات طبیعی هستند؛ از آن جهت که شاید خیلی از افراد هم اگر به جای شما بودند، همین کارها را می‌کردند؛ امّا قبل از اینها، راهکارهای زیر را نیز امتحان کنید، شاید مؤثّرتر باشند.

برای پیدا کردن منابع درست وقت بگذارید

همسران، به خصوص در اوایل ارتباط خود ممکن است برای کسب اطّلاعات جنسی و افزایش میل جنسی به تماشای فیلم‌های هرزه‌نگار بپردازند؛ در حالی که بارها تأکید شده است این محصولات، اطّلاعات جنسی صحیح را انتقال نمی‌دهند؛ بلکه در ایجاد باورها و نگرش های غلط جنسی نقش اساسی دارند.

زود قضاوت نکنید

اگر همسرتان را در حین استفاده از محصولات هرزه‌نگری دیدی، شتاب زده عمل نکنید و زود نتیجه نگیرید، چون شاید همسرتان اولبین بار است هرزه‌نگاری می‌کند یا صرفاً هدفش کنجکاوی است و این رفتار او ادامه نخواهد یافت؛ البّته می‌توانید در زمان دیگری و با لحنی مناسب در این مورد با همسرتان صحبت کنید. پس، قبل از اینکه از این ماجرا یک بحران بسازید، خوب مسئله و موقعیت را تجزیه و تحلیل کنید.

هنگام برقراری رابطه جنسی، هرزه‌نگاری نکنید

اگر همسرتان از شما خواست برای شروع رابطه جنسی و با هدف تحریک جنسی، از محصولات هرزه‌نگاری استفاده کنید، در مقابل این امر مقاومت کنید و هیچ‌گاه هنگام رابطه جنسی با همسر خود، از محصولات هرزه‌نگاری استفاده نکنید. به مرور یاد خواهید گرفت، بدون توسّل به هرزه‌نگاری از رابطه جنسی لذّت ببرید.

همسر خودتان را سرزنش و تحقیر نکنید

برای استفاده و تماشای موادّ هرزه‌نگاری لازم است به همسر خود کمک کنید؛ امّا استفاده از ابزارهایی، چون تحقیر، سرزنش، مقایسه، بی‌احترامی و تهدید مشکل را حل نمی‌کند؛ بلکه باعث ایجاد موجی از هیجانات منفی در همسر شما و در پایان، ایجاد درگیری‌های بیشتر می‌شود. علاوه بر این موارد، با این کارها، احساس تبهکار بودن و بد بودن را در همسر خود ایجاد می‌کنید.

هوشیار و صبور باشید

در این مسیر به یاد داشته باشید، ممکن است در مرحله اولّیه ترک هرزه‌نگاری و هنگام برقراری رابطه جنسی با همسر خود، با خشک یا بی‌میلی او روبه‌رو شوید، که این امر موقّتی است و نیازمند صبر و حمایت شما است. همچنین ممکن است بعد یا هنگام ترک هرزه‌نگاری، الگوهای قبلی دعواها و کدورت‌ها برگردد و اختلافات، کمی بالا بگیرد، پس باید روی رابطه خود نیز کمی کار کنید و نسبت به این اتّفاقات، آگاهی و هوشیاری داشته باشید.

از یک متخصّص کمک بگیرید

اگر روابط شما و همسرتان به دلیل هرزه‌نگاری آسیب دیده یا اینکه هرزه‌نگاری همسرتان حالت اعتیاد گونه پیدا کرده است، یا پس از ترک هرزه‌نگاری دوباره به آن مراجعه کرده؛ بهتر است برای حلّ مشکل به یک متخصصّ روان‌شناس مراجعه کنید، زیرا شاید نتوانید به تنهایی، مسئله را برطرف کنید.

نوشته: محمّد ترکمان


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.