دانش‌آموزان ژاپنی با واقعیت مجازی بمباران اتمی هیروشیما را بازسازی کردند

0

دانش‌آموزان ژاپنی یک تجربه واقعیت مجازی ۵ دقیقه‌ای از فاجعه هیروشیما و نابودی این شهر توسط بمب اتمی ایالات متحده تهیه کردند.

این فیلم واقعیت مجازی سعی می‌کند حال و هوای شهر هیروشیما را در قبل، در حین و پس از حمله اتمی امریکا در ۷۳ سال پیش به نمایش بگذارد.

شهر هیروشیمای ژاپن داشت یک صبح دوشنبه (۶ اوت ۱۹۴۵) تابستانه و بسیار عادی را با درختان سبز و خندان سپری می‌کرد که یک هواپیما در آسمان ظاهر می‌شود. فقط یک هواپیما دیده می‌شود و خبری از حمله هوایی با گروهی از هواپیماها نیست.

اما یک باره جرقه نوری در شهر هیروشیما دیده شده و همه‌چیز نابود می‌شود. صدای انفجار با دود و آتش موسیقی پس‌زمینه شهری است که حالا کاملا مسطح و ویران شده است.

دانش‌آموزان ژاپنی بیش از دو سال روی همین فیلم واقعیت مجازی ۵ دقیقه‌ای به سختی کار کردند تا یک حس کاملا طبیعی و واقعی از ماجرای شهر هیروشما را به تصویر بکشند.

این تجربه واقعیت مجازی نیازی به صحبت یا توضیح ندارد و هر فردی می‌تواند با استفاده از یک هدست VR خودش را وسط ویرانه‌های شهر هیروشیما ببیند و عمق یک فاجعه انسانی را درک کند.

وقتی هدست VR را روی سر می‌گذارید؛ در حال قدم زدن در طول رودخانه موتویاسو هستید. ساختمان‌های بلند تجاری شهر، دفتر پست، یک خیاط‌خانه و بیمارستان بزرگ شهر را تماشا می‌کنید تا اینکه همه‌چیز زیر و رو می‌شود.

در این واقعیت مجازی می‌توان وارد برخی ساختمان‌ها یا حتی بیمارستان شهر شد و از روی پل رودخانه موتویاسو عبور کرد.

سندسازی برای تاریخ

این پروژه در یک دبیرستان فنی شهر فوکویاما انجام شده است؛ شهری در ۱۰۰ کیلومتری شرق هیروشیما. دانش‌آموزانی این واقعیت مجازی را ساختند که فقط ۱۸ سال سن داشته و نیم قرن پس از حمله هیروشیما به دنیا آمدند.

این دانش‌آموزان برای بازسازی فاجعه هیروشیما از اسناد تاریخی، عکس‌ها و کارت پستال‌های قدیمی استفاده کردند. به علاوه، با برخی از بازماندگان این حمله هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

در مرحله بعد، سعی کردند با نرم‌افزارهای گرافیکی برخی جلوه‌های ویژه و جزییات مانند نورپردازی‌ها و خرابی‌های ساختمان‌ها را خلق و بازسازی کنند.

این دانش‌آموزان در تابستان و تعطیلات هم به مدرسه آمده و روی این پروژه کار کردند. گاهی اوقات مجبور می‌شدند در اتاق‌هایی بدون خنک‌کننده مناسب و در دمای بالا کار کنند تا زودتر به پایان برسد و با دیگران به اشتراک بگذارند.

برخی از این دانش‌اموزان ابتدای پروژه چندان علاقه‌ای به واقعه هیروشیما نشان ندادند ولی در زمان کار و مشاهده عکس‌ها و ویدیوهایی که برجای مانده است؛ انگیزه و انرژی مضاعف برای بازسازی حمله اتمی هیروشیما پیدا کردند.

حمله هسته‌ای به هیروشیما حدود ۱۴۰ هزار نفر را از بین برد و سه روز پس از آن، بمب اتمی ناکازاکی بیش از ۷۰ هزار ژاپنی را کشت تا این کشور تسلیم شده و جنگ جهانی دوم به پایان برسد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.