بهترین ویژگی‌های جدید آخرین نسخه به‌روزرسانی کروم

0

گوگل به مناسبت ۱۰ سالگی کروم؛  چندین تغییر در طراحی و برخی ویژگی‌هایی این مرورگر کروم داده است که منجر به بهبود تجربه کاربری و افزایش کیفیت کار با این مرورگر می‌شوند.

این تغییرات و ویژگی‌های جدید در آخرین نسخه به‌روزرسانی این مرورگر، کروم ۶۹ ظاهر شدند ولی شاید برخی کاربران متوجه آن‌ها نشوند یا تصور کردند در نسخه‌های پیشین هم وجود داشتند.

برخی از این ویژگی‌ها و تغییرات، کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت هستند ولی آشنایی با آن‌ها می‌تواند روی وب‌گردی شما تاثیر بگذارد. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌های جدید کروم ۶۹ داشته باشیم:

تولیدکننده گذرواژه

پیش از انتشار کروم ۶۹، ابزار مدیریت گذرواژه کروم می‌توانست گذرواژه‌های کاربران در وب‌سایت و سرویس‌های مختلف را ذخیره‌سازی و به طور خودکار در باکس رمزعبور پر کند.

حالا در کروم جدید می‌توانید از یک موتور تولیدکننده گذرواژه هم به طور خودکار استفاده کنید. به طور ساده، وقتی روی باکس گذرواژه کلیک کنید؛ ابزار تولیدکننده گذرواژه ظاهر شده و گوگل بسیار خوشحال خواهد شد یک گذرواژه قوی و مستحکم تصادفی برای شما تولید و البته ذخیره کند.

کروم برای تولید گذرواژه از ابزارهای LastPass و 1Password استفاده می‌کند که بهترین ابزارهای مدیریت گذرواژه در دنیای اینترنت هستند. برای کاربرانی که تاکنون از این ابزارهای استفاده نکردند؛ قطعا تجربه جدید و جذابی خواهد بود.

بهبود بزرگ در نوار جست‌وجو

گوگل برخی نتایج جست‌وجو مانند ساعت و آب‌وهوا را در همان نوار جست‌وجو به کاربر نمایش می‌دهد و دیگر نیازی نیست صفحه جدیدی باز شود.

این قابلیت و بهبود بزرگ در کروم ۶۹ می‌تواند سرعت و بهره‌وری کاربران را افزایش دهد. گوگل اعلام کرده است می‌تواند هر نوع اطلاعاتی را با استفاده از Chrome Omnibox در همان نوار جست‌وجو نمایش دهد.

ظاهرا فعلا بخش کوچکی از این اطلاعات برای نمایش در نوار جست‌وجو آماده شده‌اند ولی به تدریج می‌توانیم بسیاری از نتایج مانند ساعت، آب‌وهوا، تبدیل واحدها و نظایر این‌ها را در همان صفحه جست‌وجو مشاهده کنیم.

برگه جست‌وجو در Omnibox

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که ده‌ها برگه باز کردیم و پس از ساعتی برای یافتن یک موضوع و جست‌وجو گرفتار شدیم.

در نتیجه، روزی چند بار باید همه برگه‌های باز شده در گوگل کروم را مرتب‌سازی کرده و براساس یک الگوی ذهنی بازچینی کنیم. حالا گوگل با ارایه ابزار Omnibox در نوار جست‌وجو سعی کرده به کاربران در این ماجرا کمک کند.

کافی است در کروم ۶۹ نام صفحه و وب‌سایتی که می‌خواهید را در نوار جست‌وجو تایپ و گزینه Switch to Tab را انتخاب کنید تا مستقیما وارد آن برگه شوید. بی‌شک، Omnibox یکی از جذاب‌ترین ابزارهای جدید کروم است.

بهبود رابط کاربری موبایل

اگر از مرورگر کروم در اسمارت‌فون استفاده می‌کنید؛ یک تغییر بزرگ در رابط کاربری (UI) رخ داده است.

گزینه‌های «More»، ابزار جست‌وجو و پیمایش صفحه به جای بالا، در پایین صفحه نمایش داده می‌شود که به نظر می‌رسد تجربه کاربری بسیار بهتری است و مزاحمت کمتری برای کاربران دارد.

از منوی «More» می‌توان فونت را بزرگ‌تر کرد؛ صفحه‌ها و آدرس‌ها را با آیکون‌های زیباتری بوک‌مارک کرد یا نسخه دسکتاپ یک صفحه را درخواست کرد.

این تغییر در نسخه iOS کروم مشاهده می‌شود و می‌تواند کاربران دستگاه‌های iOS را خوشحال کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.