آسگاردیا اولین کشور فضایی – یک بشریت، یک وحدت

0

نویسنده : هومان خالقی

“انسان ها بر روی زمین متولد می شوند اما این هیچ تضمینی نیست که بر روی زمین می میرند!”

این نظر کوپر در فیلم مشهور Interstellar است، این تعبیر در دنیای امروز ما بسیار به حقیقت نزدیک شده است به لطف دکتر ایگور آشوربیلی و کشور آسگاردیا !

شاید یکی از وجوه مشترک نسل فعلی با نسل پدران خود در خیال پردازی های شیرین در خصوص زندگی انسان در فضا و حتی کرات دیگر است.

لازم نیست یادتان بیاندازم که چه تعداد فیلم، کتاب و داستان های مصور در این خصوص تهیه و منتشر شده است.کافی است اندکی به خیال پردازی های کودکی خود به واسطه این گونه آثار فکر کنید تا هیجان ناشی از آن تمام وجودتان را در بر گیرد. حقیقت این است که همیشه آدمی با دنبال کردن رویاهایش رشد کرده و ترس از دنباله روی از رؤیاها سم مهلکی است که بشر را ضعبف و حتی نابود می کند، یا به قول فارستر در فیلم      Finding Forrester (2000) : “ما از ترس این که ممکن است شکست بخوریم یا بدتر، از ترس این که ممکن است موفق شویم، از رویاهایمان فرار می‌کنیم”

با مطالعه این مطلب مطمعناً به واقعی شدن رؤیاهایتان امیدوار خواهید شد. بله صحبت از تصمیم بشر برای عملی کردن ایده سکونت در جایی غیر از زمین است؛ نه تنها در کره ای دیگر که در یک کشتی فضایی بزرگ و احتمالاً عجیب.

آسگاردیا نام پروژه ایست که اولین بار توسط دکتر ایگور آشوربیلی مدیر مرکز تحقیقات بین المللی هوا فضا در وین و رئیس کمیته علوم فضایی یونسکو در تاریخ 12 اکتبر 2016 در اجلاس پاریس مطرح گردید. دکتر آشوربیلی در این رابطه اظهار داشت:

“آسگاردیا کشوری تمام عیار و مستقل است، و در آینده عضو سازمان ملل خواهد شد. جوهره این ملت، ایجاد صلح در فضاست تا درگیری ها و منازعات کنونی زمین به آسمان ها راه پیدا نکند.”

هدف از تشکیل آسگاردیا کمک به حیات و صلح روی زمین و محافظت از آن در برابر مخاطرات فضایی عنوان شده است. این کشور در خدمت تمامی بشریت قرار خواهد گرفت و توجهی به ملیت قبلی شهروندانش نخواهد داشت.

مقر اصلی آن در وین اتریش است و نام آن برگرفته از شهر آسگارد است که اودین (سرکرده ایزدان در اساطیر اسکاندیناوی) بر آن حکومت می کند.

آسگاردیا از ابتدا تاکنون که دوسال از آن میگذرد فعالیت ها و پیشرفت های قابل توجهی داشته است و همچنین در این مسیر توجه خیلی از سیاست مداران، اقتصاد دانان و دانشمندان را به خود جلب کرده است تا جایی که در میان شهروندان و مقامات آن نام اشخاص معروفی میتوان یافت از آن جمله میتوان به نام های زسر اشاره کرد :

لئون اشپلیسکی: سرپرست دپارتمان نوآوری علوم دانشگاه آکسفورد

لمبیت اوپیک: رهبر حزب لیبرال دموکرات ولز تا سال 2007 و نماینده پارلمان بریتانیا به مدت 13 سال

دیوید الکساندر: مدیر موسسه ی فضایی دانشگاه رایس

رام جاکو: مدیر موسسه ی قوانین هوافضای دانشگاه مک گیل

جوزف پلتون: مدیر موسسه ی تحقیقاتی روابط فضایی و پیشرفته (SACRI) دانشگاه جورج واشنگتن.

دومیترو دورین پروناریو: فضانورد

آن ها سرود ملی، پرچم و نماد مختص به خود را ساختند. در این میان علاوه بر تدوین و تصویب قانون اساسی کشور آسگاردیا فعالیت های جالب توجه بسیاری را در راستای تشکیل اولین کشور فضایی تاریخ بشر انجام داده اند که از آن جمله می توان به طور خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • ارسال اولین ماهواره خود با نام Asgardia-1 به مدارزمین : این ماهواره از نوع ماهواره های مکعبی بوده که در تاریخ 12 سپتامبر 2017 ابتدا به ایستگاه فضایی بین المللی و سپس در مدار خود به دور زمین پرتاب گردید تا به این ترتیب قلمرو فضایی خود را تصاحب کرده باشند. این ماهواره کوچک دارای حافظه 512 گیگابایتی است و حاوی اطلاعات شهروندان آسگاردیا می باشد. نکته جالب توجه این است که هم اکنون نیز شهروندان آن می توانند با مراجعه به وب سایت آسگاردیا عکس، متن و یا ویدئو خود را روی ماهواره Asgardia-1 بارگذاری کنند.

  • تهیه تقویم مختص به آسگاردیا : این تقویم 13 ماه دارد و هر ماه تنها دارای 28 روز است، ماه سیزدهم به نام آسگارد نامگذاری شده و دوازده ماه دیگر هم نام با ماه های میلادی می باشد. در تهیه این تقویم سعی شده ایرادات موجود در تقویم میلادی ( گریگوری ) مرتفع گردد.

برگزاری انتخابات پارلمان و تشکیل جلسات آن: پارلمان شامل 150 عضو انتخاب شده در انتخابات آزاد و بر اساس 12 حوزه زبانی ار سراسر زمین می باشد. نکته جالب توجه

  • در این خصوص انتخاب یک نماینده برای مناطق فارسی زبان از کشور ایران در پارلمان آسگاردیا است.
  • تشکیل دولت : این کشور توسط ۱۲ وزارت‌خانه از جمله وزارت‌خانه‌های علوم، فضا، آموزش و پرورش، اطّلاعات و ارتباطات، امور خارجه، تجارت و بازرگانی، دارایی، ایمنی و امنیّت، دادگستری اداره خواهد شد.
  • برگزاری انتخابات شهرداری های مناطق مختلف زمین: این انتخابات هم اکنون نیز در جریان است و تاکنون 44 شهردار از جمله شهردار منطقه تهران مشخص و معرفی شده است.
  • رسیدن به جایگاه 170 ام در میان بیش از 200 کشور سرتاسر زمین از نقطه نظر جمعیت با جمعیتی بیش از 277000 نفر.

نقشه پراکندگی شهروندان آسگاردیا در زمین

 

این ها خلاصه ای از دستاوردهای مهم پروژه کشور فضایی آسگاردیا می باشد و تنها یک قدم بزرگ دیگر تا عضویت در سازمان ملل دارد و آن به رسمیت شناخته شدن توسط اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد بود که بعد از تشکیل بدنه دولت و پارلمان و ساختارهای حکومتی خود به واسطه انتخابات آزاد، باید منتظر تصمیم اعضای شورای امنیت بمانند، پس از آن با بازگشایی  سفارت خانه در دیگر کشورها و صدور پاسپورت برای شهروندان خود اولین مراودات خود با دیگرکشورها را آغاز خواهند کرد.

جایگاه ایرانیان در میان شهروندان آسگاردیا جایگاه خوبی است . آن ها با جمعیتی بیش از 4500 نفر چهاردهمین ملیت پر جمعیت را میان بیش از 200 ملیت عضو آسگاردیا تشکیل می دهند، دارای یک نماینده در پارلمان و یک شهردار برای منطقه تهران (تاکنون) می باشند.

جهت اخذ شهروندی آسگاردیا کافیست با مراجعه به سایت آن پس از ثبت نام، به قانون اساسی آسگاردیا رأی دهید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر سایت آسگاردیا از  فیسبوک و صفحه اینستاگرام آن نیز استفاده کنید:

Website : https://asgardia.space/en/

Instagram for Iranian : https://www.instagram.com/asgardia_iran/

Instagram in English : https://www.instagram.com/asgardia_space/

 

در ادامه سرود ملی آسگاردیا به همراه پرچم آن آمده است:

Asgardia Anthem Lyrics:  

Pale blue dot hanging in the sky,

Homeworld, door to the future,

Where all the nations finally are one,

Unifying all humanirty:

Asgardia

Leave the old problems all behind,

Moving on for the better.

Living in peace and mutual tolerance,

Trying to improve humanity:

Asgardia


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5