روبات انسان‌نمای Jia Jia حسابی با حاضرین در کنفرانس اقتصادی شانگهای خوش و بش کرد

0

چشم‌های Jia Jia آزادانه حاضرین در کنفرانس اقتصادی UBS شانگهای را اسکن می‌کرد. او می‌تواند چهره‌ها را ببیند و تشخیص بدهد.

او می‌تواند با مردم صحبت کند و چیزهای تازه‌ای یاد بگیرد. با حاضرین در کنفرانس UBS درباره آب‌وهوا و مسایل عمومی دیگری صحبت می‌کرد ولی زیرکانه سعی داشت سوالات شخصی نپرسد.

چهره او نشان می‌دهد یک روبات است ولی اگر صدایش را کسی بشنود؛ گمان نخواهد برد یک روبات این صحبت‌ها را بیان کرده است.

Jia Jia یکی از معروف‌ترین روبات‌های انسان‌نما در سراسر جهان است. هر روز بر محبوبیت او افزوده می‌شود و البته این به خاطر زیبایی او نیست. محبوبیت Jia Jia به دلیل هوش مصنوعی است که در درون این روبات استفاده شده است.

هوش مصنوعی این روبات چندان پیشرفته نیست ولی مهارت‌های او در صحبت کردن با مردم، پاسخ به سوال‌های آن‌ها و مطرح کردن سوال‌های ساده برای همه تعجب‌آور است و از قدرت مهندسین دانشگاه علم و فناوری چین خبر می‌دهد.

این مهندسان اعتقاد دارند Jia Jia قدرت آینده کشور چین خواهد بود. در آینده؛ به طور گسترده‌ای، روبات‌ها وظایف انسانی را برعهده خواهند گرفت. آن‌ها در خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و حتی درون خانواده‌ها مشغول مکالمه با انسان‌ها هستند.

کشور چین برنامه‌های زیادی برای توسعه روبات‌ها در بازه‌های زمانی ۵ تا ۱۰ سال آینده پیش‌بینی کرده است و قصد دارد به رتبه اول این حوزه در کل جهان دست پیدا کند.

آینده و روبات‌ها

خنده‌دار است اگر بخواهیم درباره تغییر زندگی انسان‌ها توسط روبات‌ها در آینده صحبت کنیم. تقریبا دیگر فردی یافت نمی‌شود که درباره این موضوع شک داشته باشد.

اما مسئله مهم این است که تعامل انسان با روبات‌ها در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟

در آینده، روبات‌های انسان‌نما به وفور وارد صنایع و خدمات مختلف انسانی می‌شوند و جای انسان‌ها را می‌گیرند. اشتباه است تصور کنیم قرار است روبات‌ها فقط در صنایع، کارخانه‌ها و محیط‌های کاری به خدمت گرفته شوند.

مراکز تحقیقاتی برنامه‌های کاربردی بسیار وسیعی برای روبات‌های انسان‌نما در آینده پیش‌بینی کردند. روبات انسان‌نمای Robonaut 5 ناسا می‌خواهد فضانوردان را در ماموریت‌های فضایی کمک کند.

روبات‌های بوستون داینامیک می‌توانند درب‌ها را باز کنند؛ روی زمین‌های ناهموار راه بروند و تغییرات محیطی را تشخیص دهند.

روبات DURUS دارپا می‌تواند مانند انسان راه برود. Hanson Robotics روباتی دانشمند و پروفسور است که می‌تواند کارهای تحقیقاتی بکند.

شاید در آینده‌ای نزدیک، روبات‌های فیزیکدان و پزشک داشته باشیم که به راحتی یک انسان قادر به برقراری تعامل با مردم هستند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5