۵ نکته مهمی که باید درباره سرویس استریم بازی اِستادیای گوگل بدانید!

0

از چند هفته پیش شایعاتی درباره سرویس استریم بازی گوگل سر زبان‌ها افتاد تا اینکه چند روز پیش به طور رسمی معرفی شد.

گوگل از یک رویای قدیمی و چندین ساله خود به نام Stadia در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) پرده‌برداری کرد. رویای اجرای گرافیکی‌ترین بازی‌های ویدیویی روی هر کامپیوتر بدون نیاز به سخت‌افزارهای رده بالا و گران‌قیمت و تنها با استفاده از یک مرورگر وب!

در همین مدت چند روز، رسانه‌ها با آب و تاب از سرویس اِستادیای گوگل یاد کردند و تعابیری مانند «پایان عصر کنسول‌ها»، «آینده دنیای بازی»، «آینده صنعت بازی‌های رایانه‌ای»، «سرویس بازی ابری و پلتفرم فارغ از محصول»، «بزرگ‌ترین تحول جهان گیمینگ» و نظایر این‌ها برایش استفاده کردند.

گوگل اعتقاد دارد دیگر برای بازی کردن نیازی به کنسول‌های بازی اختصاصی، کامپیوترهای رومیزی گران‌قیمت، ابزارهای گیمینگ و غیره نیازی نیست و فقط باید یک ورزش‌گاه مجازی داشته باشید.

حتی می‌توان روی قدیمی‌ترین کامپیوترهای رومیزی یا لپ‌تاپ‌ها، جدیدترین عناوین بازی روز را با رزولوشن بالا و نرخ فریم مطلوبی اجرا کرد. سخت‌افزارهای ابرقدرتی که در سرورهای گوگل نصب شدند؛ شما را از هر پردازش گرافیکی در سمت کاربر بی‌نیاز خواهند کرد.

اما دقیقا پلتفرم Stadia گوگل چیست و چه دستاوردی دارد؟ چگونه می‌توان از آن استفاده کرد و گوگل چگونه چنین سرویسی را پیاده‌سازی کرده است؟ هزینه‌های این سرویس چقدر است و چه بازی‌هایی را می‌توان با آن انجام داد؟

اجازه‌ بدهید مهم‌ترین چیزهایی که باید درباره پلتفرم اِستادیا بدانید را در زیر مرور کنیم:

۱- اِستادیا چیست؟

اِستادیا (Stadia) یک سرویس استریم بازی‌های ویدیویی است. به زبان ساده؛ بازی‌های ویدیویی سنگین و گرافیکی روی سرورهای گوگل اجرا شده و در مرورگر کروم دستگاه شما بی‌درنگ و بدون تاخیر به نمایش درمی‌آیند.

چیزی شبیه به سرویس نتفلیکس برای فیلم یا سرویس اسپاتیفای برای موسیقی.

گوگل وعده کرده است هر کاربری به سادگی یک مرورگر کروم روی هر دستگاهی باز کرده و در کمتر از ۵ ثانیه بازی دلخواه خود را با کیفیت ۶۰ فریم در ثانیه و رزولوشن 4K یا 1080P اجرا کند.

گوگل می‌گوید قدرت پردازش ابری (راه دور) استادیا برابر با کنسولی است که از قدرت گرافیکی ۱۰۷ پتافلاپس استفاده می‌کند. به نظر شما این شگفت‌انگیز نیست؟

۲- چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟

گوگل اعلام کرده است در سال جاری سرویس Stadia را برای چند کشور محدود از جمله ایالات متحده، انگلیس و کانادا عرضه خواهد کرد. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این سرویس یا ورود آن به کشورهای دیگر جهان اعلام نشده است.

۳- هزینه استفاده از استادیا چقدر است؟

هزینه این سرویس هم هنوز مشخص نیست. حتی گوگل به درستی اطلاع‌رسانی نکرده است که باید اشتراک ماهیانه و سالیانه پرداخت کرد یا هزینه هر بازی به شکل جداگانه پرداخت می‌شود.

احتمال دارد برخی عناوین بازی‌ها در یک مقطع زمانی قیمتی داشته باشند و در مقاطع دیگری به شکل متفاوتی محاسبه شود. برخی کارشناسان می‌گویند هزینه استفاده از این سرویس ترکیبی از هزینه بازی و هر عنوان با یک هزینه اشتراکی است.

۴- برای استفاده از استادیا چه امکاناتی نیاز داریم؟

همه آن چیزی که برای استفاده از سرویس استریم بازی استادیا نیاز دارید؛ یک اتصال اینترنت سریع و پایدار به همراه آخرین نسخه دسکتاپ مرورگر کروم است.

در واقع، بازی کردن در استادیا مانند باز کردن یک سربرگ جدید در مرورگر کروم است. شما باید وارد سایت Stadia.com شده و بازی مورد علاقه خود را انتخاب و شروع به بازی کنید.

نکته مهم، داشتن یک اتصال اینترنت با سرعت ۱۵ مگابیت بر ثانیه و تاخیر ۴۰ میلی‌ثانیه‌ای با اتلاف داده کمتر از ۵ درصد است. شاید سخت‌ترین پیش‌نیاز استادیا تامین همین شبکه اینترنت باشد.

انجام بازی‌ها در استادیا با ماوس و صفحه‌کلید یا  گیم‌پدهای رایج نیز امکان‌پذیر است ولی گوگل از یک گیم‌پد اختصاصی به نام Google’s Stadia نیز رونمایی کرد. این گیم‌پد با پلتفرم استادیا بسیار سازگار است و ویژگی‌های منحصربه‌فردی ارایه می‌دهد.

۵- کدام بازی‌ها به استادیا می‌آیند؟

گوگل در مراسم رونمایی از سرویس استریم گیمینگ خود، تنها بازی Assassin’s Creed Odyssey را در نسخه بتای Project Stream به نمایش گذاشت.

این بازی به خوبی نشان می‌دهد در آینده چه نوع و سبک بازی‌هایی را می‌توان در استادیا بازی کرد. شرکت id Software اعلام کرده است بازی Doom Eternal را به پلتفرم استادیا خواهد آورد.

وقتی چنین بازی‌هایی در استادیا اجرا می‌شوند که نیاز به سیستم‌های گرافیکی بسیار رده بالایی دارند؛ باید انتظار داشت بسیاری از عناوین دیگر بازی‌های ویدیویی رایج نیز در این سرویس باشند.

بنابراین، نباید دغدغه‌ای درباره بازی‌های تک نفره یا آفلاین داشت ولی چشم‌انداز ما درباره بازی‌های چندنفره و آنلاین که نیاز به ضرب آهنگ سریع و زمان‌های واکنش Split-Second هستند؛ هنوز روشن و مشخص نیست.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.