۸ کتابی که می‌توانیم عیدی بدهیم

0

رپورتاژ

آیا تا به حال به عیدی دادن کتاب فکر کرده اید؟ به نظر می‌رسد عیدی دادن کتاب می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. حتما در خانواده شما نیز کودکانی وجود دارند که تازه خواندن و نوشتن یاد گرفته‌اند و به کتاب‌ها علاقهٔ خاصی نشان می‌دهند. بهتر نیست به این کودکان به جای پول کتاب عیدی دهید؟! علاوه بر آن، عیدی دادن کتاب به بزرگتر‌ها نیز بسیار پیشنهاد خوبی است. ابتدا باید بدانید که دوست و یا آشنای شما که قصد عیدی دادن کتاب به آن دارد، چه سلیقه‌ای دارد و به چه نوع کتاب‌هایی علاقه بیشتری دارد. امروزه تنوع کتاب‌ها و موضوعات به قدری زیاد است که قطعا می‌توانید کتاب‌های مناسب برای عیدی دادن را پیدا کنید. عیدی دادن کتاب به کودکان و بزرگترها می‌تواند کار متفاوتی بوده و خاطرهٔ شیرینی را برای آنها بسازد. اگر شما هم برای عیدی دادن به کتاب فکر می‌کنید، ادامه مقاله را از دست ندهید!

عیدی دادن کتاب؛ یک ایدهٔ بکر!

کتاب یک هدیه ماندگار است! هیچ وقت از بین نخواهد رفت و پس سال‌ها نیز می‌توان از آن استفاده کرد. به همین دلیل گزینه خوبی برای عیدی و هدیه دادن است. بسیاری از افراد کتاب نمی‌خوانند چون تا به حال تجربه خواندن و همراه شدن یک کتاب خوب را نداشته‌اند، اگر شما این تجربه را داشته‌اید چه چیزی بهتر از هدیه دادن این تجربه به یکی از دوستانتان؟ در ادامه سعی کرده‌ایم برای هر گروه سنی چند کتابی که فکر می‌کنیم مناسب است معرفی کنیم.

برای کودکان و نوجوانان چه کتاب‌هایی را می‌توان عیدی داد؟

در گروه سنی کودکان و نوجوانان کتاب‌های بسیاری نوشته شده است. یکی از این کتاب ها، خاطرات یک بچه چلمن است که توسط جف کینی نگاشته شده است. این کتاب توسط سارا اسفندیار پور به زیبایی هر چه تمام‌تر هم ترجمه شده.

شخصیت اصلی کتاب خاطرات یک بچه چلمن، یک پسر بچه بازیگوش و شیرین است که دسته گل‌هایی به آب می‌دهد. این پسر نوجوان، خاطراتش از مدرسه و محل زندگی خود را در دفتری یادداشت می‌کند. در این کتاب به بسیاری از نکات اخلاقی پرداخته شده است که می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار آموزنده باشد. همچنین در این کتاب به بعضی از مسائل اخلاقی نیز به شکل هنرمندانه‌ای اشاره شده. با در نظر گرفتن تمامی این عوامل می‌توان گفت مجموعه کتاب‌های خاطرات یک بچه چلمن می‌تواند بهترین انتخاب برای عیدی دادن کتاب به کودکان و نوجوانان باشد! البته اگر تا به حال خودش آن‌ها را نخوانده باشد.

چه کتاب‌هایی برای عیدی دادن به جوانان مناسب‌تر است؟

اگر قصد عیدی دادن کتاب به خواهر و برادر و یا همسر خود را دارید، ابتدا باید مشخص کنید که وی به چه نوع کتاب‌هایی علاقه بیشتری دارد. کتاب‌های مناسب جوانان می‌تواند کتاب‌های رمان‌ یا فلسفی یا شاعرانه و کلاسیک باشد. خوشبختانه تنوع کتاب‌ها در این زمینه بسیار زیاد است. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به کتاب جز از کل نوشته استیو تولتز، کتاب مردی به نام اوه نوشته فردریک بکمن و کتاب رهش نوشته رضا امیر خانی اشاره کرد. این کتاب‌های جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های چند سال اخیر بوده‌اند که می‌توانید برای عیدی دادن کتاب از آنها استفاده کنید. کتاب جز از کل دارای نثری بسیار زیبا بوده که هنگام خواندن آن به هیچ وجه خسته نخواهید شد. همچنین کتاب مردی به نام اوه از جمله کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز بوده است که توسط نشر نون و ترجمه فرناز تیمورازف به فارسی برگردانده شده است.

برای عیدی دادن کتاب به بزرگتر‌ها چه کتابی پیشنهاد می‌شود؟

برای عیدی دادن کتاب به بزرگترها می‌توانید از کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه اثر آلن دو باتن استفاده کنید که جزء مشهور‌ترین کتاب‌های وی است. این کتاب در سال ۲۰۰۰ میلادی نوشته شده است و برای علاقه مندان به فلسفه کلاسیک بسیار گزینهٔ مناسبی است.

همچنین کتاب شدن نوشتهٔ میشل اوباما نیز کتاب بسیار پرفروش و محبوبی است که برای عیدی دادن می‌تواند مناسب باشد. این کتاب آنقدر زیبا نوشته شده است که از خرید آن پشیمان نخواهید شد!

یکی دیگر از کتاب‌های مناسب بزرگترها، کتاب انسان خردمند نوشته یووال نوح هراری است که توسط نیک گرگین ترجمه شده است. در این بین کتاب ملت عشق نیز می‌تواند عیدی منحصر بفردی برای عزیزانتان باشد. ملت عشق نوشته الیف شافاک نویسنده ترکیه‌ای است که درباره مولانا و فلسفه فکری او نگاشته شده است. این کتاب را می‌توانید در چاپ‌های مختلف و اندازه‌های متنوع خریداری کرده و عیدی بدهید.

کتاب‌های خود را از کجا بخریم؟

برای عیدی دادن کتاب به دوستان و آشنایان خود نیازی به صرف وقت و حضور در کتابفروشی‌های سطح شهر ندارید. چرا که سایت و اپلیکیشن کتابچی در کنار شما است! با مراجعه به کتابچی می‌توانید تنوعی گسترده از کتاب‌های مشهور و پرطرفدار جهان را مشاهده کنید. سپس به راحتی کتاب‌هایی را که می‌خواهید انتخاب کرده و حداکثر تا ۴ روز آنها درب منزل خود تحویل بگیرید!

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.