کدام اپراتور زودتر از دیگران قرعه‌کشی سرویس‌های ارزش‌ افزوده را متوقف کرد؟

0

دعوا سر توقف قرعی‌کشی و اهدای جایزه در سرویس‌های ارزش افزوده میان اپراتورها بالا گرفته است و هریک می‌خواهند نشان بدهند زودتر از دیگری به فکر حقوق مشترکانشان بودند.

سال‌ها است که در سرویس‌های ارزش افزوده اپراتورها شاهد مواردی مانند نظرسنجی، جایزه و قرعه‌کشی هستیم. آیتم‌هایی که مشترکان را تهییج و تحریک به عضویت در یک سرویس یا مشارکت در یک نظرسنجی و قرعه‌کشی به سودای برنده شدن می‌کنند.

حجم بالای پیامک‌های ارسالی برای کاربران و بعد قرعه‌کشی‌های مختلف که غالبا مشابه هم و بدون داشتن شفافیت و اطلاع‌ٰسانی لازم هستند؛ نارضایتی کاربران را در پی داشت.

هرازچندگاهی هم یکی از این نظرسنجی‌ها یا قرعه‌کشی‌ها و اهدای جایزه‌ها، کلاه‌برداری و شیادی از آب درآمده و سیلی از شکایت را روانه وزارت ارتباطات می‌کرد.

و باز برای سال‌ها است که کارشناسان به اپراتورها پیشنهاد دادند جلوی این قرعه‌کشی‌ها و جایزه‌ها گرفته شود تا ضمن رعایت حقوق مشترکان و مشتری‌مداری، شفافیت لازم در این بازار حاکم شود.

همراه اول: قرعه‌کشی ممنوع

چند روز پیش، «ابوذر مهرمنش»، مدیر کل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول با انتشار توییتی و بعد تصویر نامه ابلاغیه‌ای به شرکت‌های تجمیع‌کننده خدمات، از ممنوعیت اعطای جوایز در قالب قرعه‌کشی در خدمات ارزش افزوده خبر داد.

در این ابلاغیه، اهدای هرگونه جایزه به مشتری فقط محدود به فعالیت‌های کاربر شده است و دیگر شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات ارزش‌افزوده نمی‌توانند با قرعه‌کشی میان کاربران، جوایزی را به آن‌ها بدهند.

این اقدام همراه اول، راه را برای کلاه‌برداری یا سودجویی‌های عجیب و غریب برخی شرکت‌های VAS می‌بندد.

ایرانسل: ما دی ماه ۹۷ ممنوع کردیم

هنوز چند ساعتی از توییت مدیر کل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول در فضای مجازی نگذشته بود که شرکت ایرانسل طی توییت و اطلاعیه‌ای، مدعی شد این اپراتور «اجرای سرویس‌های جدید ارزش‌افزوده بر پایه قرعه‌کشی و عضویت مشترکان در آن‌ها را از دی ماه 97 متوقف کرده است.»

ایرانسل می‌گوید از هر اقدامی که در راستای حفظ حقوق مشترکان باشد؛ استقبال کرده و ممنوعیت قرعه‌کشی و ارایه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر آن نیز در همین راستا است.

این توییت شرکت ایرانسل با بحث‌ها و جنجال‌هایی در فضای مجازی روبرو شد. برخی از کاربران اعتقاد دارند این حرکت ایرانسل فقط برای پاسخ‌گویی به سیاست جدید همراه اول است و صحت ندارد.

برخی رسانه‌ها و سایت‌های خبری هم تصویر پیامک‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌دهند هنوز سرویس‌های ارزش افزوده مبتنی بر قرعه‌کشی ایرانسل فعال هستند.

چندین شرکت خدمات ارزش افزوده هم می‌گویند هنوز ابلاغیه‌ای از سوی ایرانسل برای متوقف کردن اهدای جایزه و قرعه‌کشی در سرویس‌های ارزش افزوده دریافت نکردند.

کدام اپراتور زودتر ممنوع کرد؟

به نظر می‌رسد توییت شرکت ایرانسل بیشتر یک مانور تبلیغاتی و جنبه کری‌خوانی برای رقیب دیرینه خود در بازار ایران باشد و واقعا این اپراتور ابلاغیه‌ای به شرکت‌های ارزش افزوده برای متوقف کردن قرعه‌کشی‌ها نداده باشد.

البته، برخی سایت‌ها می‌گویند ممنوعیت ایرانسل با همراه اول متفاوت است چون اصولا سیاست‌گذاری و رویکرد این دو اپراتور در سرویس‌های ارزش افزوده متفاوت از هم است.

حداقل تا به این لحظه، روابط عمومی ایرانسل هیچ واکنشی به شبهات مطرح شده نداشته و سند و تصویری از ابلاغیه دی ماه خود منتشر نکرده است.

از سوی دیگر، فارغ از جنجال و کری‌خوانی دو اپراتور و تقدم و تاخر آن‌ها در این ماجرا، آن‌جه که باید برای کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها اهمیت داشته باشد؛ توقف عملی و واقعی قرعه‌کشی‌ها، نظرسنجی‌ها و جایزه‌ها در سرویس‌های ارزش افزوده است تا مردم با خیالی آسوده‌تر از سرویس‌های موبایل مفید و سرگرم‌کننده استفاده کنند.

مشابه همین موضوع برای توقف پیامک‌های تبلیغاتی اتفاق افتاد ولی هنوز شاهدیم که روزانه چندین پیامک تبلیغاتی برای هریک از ما ارسال می‌شود و هر سرشماره را بلوکه می‌کنیم؛ از سرشماره دیگری پیامک‌های آزاردهنده و مزاحم دریافت می‌شوند.

اپراتوری در رتبه اول مشتری‌مداری قرار دارد که در عمل حقوق مشتریان را رعایت کرده و مانع سوءاستفاده و سودجویی برخی افراد و شرکت‌ها از بسترهای ارتباطی موبایل همگانی شود.

فعلا پیامک‌های جنجالی ارزش افزوده و مزاحمت‌های آن‌ها از سوی هر دو اپراتور ادامه دارد و باید دید چه زمانی به معنای واقعی این پیامک‌ها به جای مزاحم افزوده، ارزش افزوده‌‌ای برای کاربران هستند!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5