ویدئوی اصلی ضبط شده از فرود انسان روی ماه که یک کارآموز ناسا به بهای 218 دلار خریده بود، در حراج به قیمت میلیون‌ها دلار فروخته خواهد شد!

0

پیش از این هم به صورت پراکنده نوشته بودم که برخی از چیزهای ظاهرا بی‌ارزش و کم‌اهمیت به مرور زمان، ارزش زیادی پیدا می‌کنند. مثلا مجله و روزنامه‌های قدیمی یا برنامه‌های رادیویی که روی نوار کاست ضبط کرده بودید یا برنامه‌های تلویزیون که روی VHS ذخیره می‌کردید، الان اگر سالم مانده باشند، ارزش زیادی پیدا کرده‌اند.

یادمان باشد که ما در همین یکی دو سال اخیر، با جنجال آرشیو برنامه‌های قدیمی صدا و سیما روبرو بودیم. خروج این آرشیو و استفاده از قطعات ویدئویی آن در مستندهای پخش شده از شبکه‌های خارجی، حاشیه‌های زیادی را رقم زد.

اما حتی فرنگی‌ها هم که ما تصور می‌کنیم در نگهداری از آرشیوهای اسناد خود باید خیلی دقیق باشند، گاهی کارهای عجیبی می‌کنند.

یک مورد بامزه آن این است:

43 سال پیش ناسا مقدار زیادی از نوارهای ویدئویی دو اینچی از نوع Quadruplex را در به حراج ذاشت تا از شر حجم انبوه خلاص شود.

در آن زمان، یعنی سال 1973، گری جورج یک کارآموز ناسا بود. آن زمان قیمت هر حلقه نوار ویدئویی نو 260 دلار بود و گری که هر حلقه را 217 دلار خریده بود، تصور می‌کرد که با فروش نوارهای ویدئویی به ایستگاه‌های تلویزیونی محلی، سود خوبی خوهد کرد.

اما در این میان پدر گری متوجه شد که روی جعبه یکی از نوارهای ویدئویی عبارت «آپولو 11 – 20 جولای سال 1969» نوشته شده است.

معلوم شد که این نوار حاوی 2 ساعت و 24 دقیقه از ویدئوی اوریجینال فرود انسان روی ماه، شامل ادای آن جمله معروف «یک گام کوچک برای یک انسان، اما یک گام بزرگ برای بشریت» نیل آرمسترانگ، ماه‌نوردی با ماه‌نشین توسط باز آلدرین، نصب پرچم آمریکا روی سطح ماه و گفتگوی فضانوردان با ریچارد نیکسون است.

سال 2006 ناسا متوجه شد که چه اشتباه بزرگی کرده، آن زمان ناسا در پی بزرگداشت چهلمین سالگرد فرود انسان روی ماه بود و در به درد دنبال ویدئوی اصلی ضبط شده می‌گشت.

دسامبر سال 2008، ویدئو برای دومین بار از زمان خرید گری جورج، پخش شد و همزمان بدون هیچگونه فشرده‌سازی دیجیتال شد. حجم این فایل به یک ترابایت رسید.

ماه میلادی آینده قرار است این نوار ویدئویی اصلی در حراجی در نیویورک به فروش برسد و احتمال داده می‌شود که قیمت نهایی خرید به میلیون‌ها دلار برسد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5