این ربات شیرماهی با استفاده از یک سیستم گردش خون مصنوعی حرکت می‌کند

0

این شیرماهی در مقابل دیدگان شما در آب حرکت می‌کند و دم خود را تکان می‌دهد. حرکتی آهسته و خودمختار بدون نیاز به هیچ‌گونه کنترل بیرونی یا اتصال به یک منبع انرژی!

شاید ماهی‌های ربات زیادی تا کنون ساخته شده باشند ولی این شیرماهی تفاوت اساسی با آن‌ها دارد. از یک سیستم گردش خون درونی و خودگران سود می‌برد که یک خون مصنوعی را در رنگ‌های این ماهی به جریان می‌اندازد.

این مایع متراکم می‌تواند انرژی را از باتری‌ها به باله‌ها و دم ماهی برساند تا آن‌ها تکان بخورند و به حرکت درآیند که در نتیجه ماهی در آب به جلو شنا کند.

این ربات در نشریه شماره جدید Nature معرفی شده و اولین گام برای مقابله با دو مانع بزرگ «انرژی» و «کنترل» در حوزه رباتیک باشد.

راه‌کار مهندسان در این ماهی، پمپاژ مایع به کانال‌هایی شبیه به رگ برای انتقال انرژی به بخش‌های دیگر ربات است. سیستم گردش خون یا انرژی این ماهی ربات به سیستم عروفی موجودات زنده و از جمله انسان بسیار نزدیک است.

این ربات توسط مهندس مکانیکی به نام «رابرت شپرد» از دانشگاه کورنل طراخی و ایده‌پردازی شده است. ربات‌های معمولی از قطعات مختلفی ساخته شده‌اند که از طریق کابل و سیم انرژی گرفته و به حرکت درمی‌آیند.

سیستم گردش خون چند منظوره

شپرد، سازنده این ماهی ربات می‌گوید ربات‌های معمولی از منبع قدرت خارجی انرژی گرفته و گاها در حوزه کنترل بسیار تمیز عمل نمی‌کنند و کارآمدی لازم را ندارند. اما سیستم گردش خون انسان و موجودات زنده می‌تواند انرژی را به سراسر بدن برساند و همچنین دمای بدن یا موادی دیگر برای مبارزه با عفونت و سلول‌های بیمار را کنترل کند. در حقیقت، این سیستم چندمنظوره است.

ایده اولیه ساخت این ماهی ربات از یک شیرماهی واقعی در دریا گرفته نشده است؛ بلکه شپرد از پرنده‌ای به نا «super athlete» الهام گرفته است که یک پرنده شکاری است و می‌تواند به مدت یک هفته بدون وقفه در هوا پرواز کند.

سیستم گردش خون این پرنده، علاوه بر اینکه انرژی لازم برای پرواز و بال‌ها را تامین می‌کند؛ می‌تواند یک عایق حرارتی برای بدن بسازد و انرژی را به طور بسیار کارآمدی در تمام بدن توزیع کند. باتری‌ها در ربات‌ها علاوه بر اینکه موجب افزایش وزن می‌شوند؛ نمی‌توانند انرژی را به طور کارآمد برای بخش‌های مختلف تامین و مدیریت کنند.

فعلا در شیرماهی ربات از مایع هیدرولیکی مانند آب در سیستم گردش خون استفاده شده ولی می‌توان از مایع‌هایی برای انتقال انرژی هم استفاده کرد. یک مزیت بزرگ دیگر این سیستم، صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای بلندمدت است و نیازی به شارژ سریع باتری‌ها یا افزودن باتری‌های بیشتر نیست.

شپدر و دوستان‌اش می‌خواهند این سیستم گردش خون مصنوعی در ربات‌ها را ثبت‌اختراع کنند و هنوز توسعه دهند تا به یک سیستم کاملا کاربردی برای ربات‌های امروزی تبدیل شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.