همه اشتباهاتی که درباره کابل‌های USB-C داریم

0

ممکن است برخی از دستگاه‌های شما به درگاه USB-C مجهز شده باشند یا برخی زا شارژرها از کابل USB-C پشتیبانی کنند.

USB-C جدیدترین استاندارد برای انتقال اطلاعات، برق، ویدیو، صدا، تصویر و هر چیز دیگری است. یک استاندارد عالی که مانند کابل‌های لایتنینگ محدود به یک شرکت و کارخانه نیست. یک اتصال و کانکتور جهانی و سراسری است.

تا اینجا همه‌چیز خوب است ولی چرا کابل‌های USB-C این‌قدر گران‌قیمت هستند؟ چرا سرعت مورد انتظار از آن‌ها به دست نمی‌آید و کندتر هستند؟ چرا دو کابل یکسان دارای دو سرعت هستند و از نظر ظاهری هم تفاوت‌هایی دارند؟

با وجود اینکه چند سال از ورود USB-C به بازار می‌گذرد ولی هنوز برخی ابهام‌ها و سردرگمی‌ها درباره کانکتورها و کابل‌های این استاندارد وجود دارد. قرار بود یک استاندارد و کانکتور جهانی و فراگیر باشد که در هر اسمارت‌فونی، شارژری، کامپیوتر و تجهیزات جانبی مشاهده شود.

اما درباره این استاندارد یک اشتباه بزرگ رخ داده است. USB-C بیشتر به یک کانکتور فیزیکی اشاره دارد تا یک پروتکل!

دو کابل ممکن است در ظاهر مشابه هم باشند و از کانکتور USB-C استفاده کنند ولی در درون بسیار متفاوت از هم باشند. پروتکل و مشخصات درونی کابل‌ها تعیین می‌کند اطلاعات چگونه و با چه سرعتی منتقل شوند.

یک کانکتور؛ چندین استاندارد و مشخصات

حداقل سه نوع سرعت برای یک کابل USB-C قابل تصور است: می‌تواند سرعتی مبتنی بر پروتکل USB 3.1 داشته باشد یا اینکه از مشخصات USB 3.0 و USB 2.0 برای انتقال اطلاعات استفاده کند. حتی برخی از کابل‌های USB-C مبتنی بر استاندارد و پروتکل USB 3.1 Gen 2 هستند.

یک کابل USB 3.1 Gen 2 می‌تواند یک فیلم HD را در ۵ ثانیه کپی یا ۱۰ گیگابایت اطلاعات را در یک ثانیه منتقل کند ولی کابل USB-C با مشخصات USB 2.0 کندتر است و یک فیلم HD را در دو دقیقه و ۴۸۰ مگابایت اطلاعات را در یک ثانیه منتقل می‌کند.

احتمالا یک کابل USB-C، اسمارت‌فون شما را با همان سرعتی شاٰرژ نمی‌کند که یک هارددیسک اکسترنال به سرعت شارژ می‌شود.

برای اینکه سردرگمی شما کامل شود؛ باید بگوییم برخی از کابل‌های USB-C می‌توانند سیگنال‌های ویدیویی را از خود عبور داده و به مانیتور دوم برسانند ولی برخی دیگر از کابل‌های USB-C فاقد این ویژگی هستند.

اگر شما دو کابل USB-C را به هم متصل کرده باشید؛ اوضاع بسیار پیچیده‌تر می‌شود. مثلا اگر بخواهید با یک کانکتور USB-C هدفونی را شارژ کنید؛ ممکن است آداپتور آن پشتیبانی نشود چون آداپتور USB-C یک اسمارت‌فون با یک هدفون از برند دیگری کار نمی‌کند.

بنابراین؛ ممکن است کابل USB-C از یک شرکت خریداری و برای شارژ اسمارت‌فون شرکت دیگری استفاده کنید ولی متوجه شوید که سرعت شارژ کندتری دارد.

کابل USB-C برای شارژ و انتقال برق الکتریکی ساخته شده است و می‌تواند هر دستگاهی را شارژ کند ولی موضوع اینجا است که شاید مقدار انرژی برقی که از کابل USB-C عبور می‌کند؛ برای دستگاه‌های مختلف یکسان نباشد.

یک لپ‌تاپ به انرژی برقی دو برابر یک اسمارت‌فون برای شارژ شدن باتری نیاز دارد و این موضوع می‌تواند عواقبی بیشتر از کند شارژ شدن یک دستگاه برای شما داشته باشد. ممکن است منجر به خراب شدن باتری یا از کار افتادن دستگاه شود.

چگونه از خطرات کابل‌های USB-C در امان باشیم؟

به راستی چرا شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل از کانکتورهای USB-C پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند برای دستگاه‌های دیگر خطرناک باشد؟

کابل‌های USB-C طوری ساخته شده‌اند که از آسیب رساندن به دستگاه‌ها جلوگیری کنند. اگر آن‌ها روی دستگاهی استفاده شوند که از حداکثر جریان برق پشتیبانی نمی‌کند؛ کابل USB-C وضعیت دستگاه را در حالت امن نگه می‌دارد.

ولی برخی از تولیدکنندگان دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی برای کاهش هزینه‌ها کابل‌های USB-C را با افزونگی کمتر می‌سازند. بنابراین؛ این کابل‌ها با استانداردهای USB-C سازگاری ندارند و به طور جدی می‌توانند به دستگاه‌های شما آسیب بزنند.

کابل‌های USB-C ذاتا خطرناک و آسیب‌رسان نیستند ولی می‌توانند دستگاه‌های شما را نابود کنند؛ اگر در استفاده از آن‌ها دقت نداشته باشید.

پس چه باید کرد که از کابل USB-C اشتباهی استفاده نشود یا اینکه دستگاهی آسیب نبیند؟ بهتر است همیشه از کابل‌های USB-C شرکت‌های معتبر خرید و مشخصات فنی کابل‌ها را با دقت بالایی بررسی و مطالعه کنید.

مطمئن شوید کاربران دیگر هم از کابل‌های USB-C مدنظر شما برای دستگاه‌های مشابه دستگاه شما استفاده کردند. اگر چند کابل USB-C دارید؛ آن‌ها را برچسب‌گذاری کنید تا با هم قاطی نشوند و اشتباهی روی دستگاه دیگری قرار نگیرند.

بهتر است برای هر دستگاهی از همان کابل USB-C همراه خودش استفاده کنید و کابل جداگانه خریداری نشود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.