بررسی موفق ترین سایت ساز آنلاین ایرانی/ مقایسه و انتخاب هدفمند

0

رپورتاژ

وقتی راجع به بزرگترین سایت سازهای دنیا صحبت می­شود، قطعا، اسم سایت ساز اسکوار اسپیس و سایت ساز ویکس جزو اولین اسم­هایی هست که می­شنوید، و به همین دلیل، نمی­توانند تفاوتهای اساسی با هم داشته باشند. طبیعتا، استفاده از هر کدام از این سایت سازهای بزرگ جهان، گزینه خوبی برای طراحی سایت خواهد بود. این دو نرم افزار در برخی جزئیات، با هم تفاوتهایی دارند.

قالب گرافیکی وب سایت

انتخاب قالب گرافیکی مناسب، در انتقال موضوع از طریق دیداری، جایگاه ویژه­ای دارد. سایت ساز اسکوار اسپیس دارای حدود 70 نوع قالب آماده می­باشد که از طراحی و گرافیک بسیار بالایی برخوردار هستند؛ اما سایت ساز ویکس تعداد قالب های آماده خود را به بیش از 500 قالب با کیفیت بسیار بالا افزایش داده است.

تفاوت اصلی در این است که اگر در ویکس قصد تغییر زمینه را داشته باشید، باید تمام محتوا را بازنویسی کنید. امکان ساختن زمینه دلخواه در ویکس بسیار وسوسه­‌کننده است. شما می­توانید در تم (Theme) تغییراتی ایجاد کرده و آن را منحصر به سایت خود کنید. با این حال، همچنان رضایت از تم­های اسکوار اسپیس بیشتر دیده می­شود؛ شاید به دلیل آن است که قالب های اسکوار اسپیس بیشتر موضوعی (Subjective) و همینطور مدرن هستند.

هزینه  نگهداری از سایت

اینکه بخواهید هزینه نگهداری و استفاده از وب سایت شما هزینه­ای منطقی باشد، بی‌­شک کمترین خواسته شماست.  شما باید ماهیانه، 30 دلار و یا 312 دلار در سال، در ازای استفاده از سایت ساز اسکوار اسپیس پرداخت کنید. طبیعتا، به میزان مبلغی که شما پرداخت می­کنید، خدمات حرفه ای در اختیارتان قرار داده می‌شود؛ اما این هزینه ها در ویکس 18 دلار در ماه می­باشد.

هر دو نرم افزار، خدمات رایگانی نیز به شما ارائه می­دهند که می­تواند از هزینه های متغیر شما بکاهد. برای مثال، در سرویس ویکس، امکان فعال کردن SSL رایگان و همچنین، پهنای باند نامحدود رایگان وجود دارد. در اسکوار اسپیس نیز دامنه و هاست قابل قبولی در اختیار شما قرار داده می­شود. مدیریت سایت، نیز هزینه‌­ای است، که می‌تواند برای کاربر بار مالی زیادی به همراه داشته باشد؛ اما کسانی که از سایت ساز اسکوار اسپیس استفاده می­کنند، نگران این مساله نیستند؛ زیرا این موضوع، به بهترین شکل از طرف کمپانی مدیریت می­شود.

استفاده از تجارت الکترونیک

امروزه مزایای تجارت الکترونیک، خرید و فروش اینترنتی وافزایش مشتری از طریق وب سایت، بر هیچ­کس پنهان نیست. در این زمینه اسکوار اسپیس، امکانات بسیار جذابی را به شما ارائه می­دهد؛ امکان اضافه نمودن فروشگاه آنلاین به سایت و همچنین قابلیت ویرایش محصولات، اطلاعات مشتریان، تهیه کارت هدیه و … می­تواند شما را به اهدافتان در تجارت الکترونیکی بسیار نزدیک کند.

در سایت ساز ویکس، بهره بردن از تجارت الکترونیک بصورت رایگان قابل استفاده نیست؛ اما در نسخه پولی ویکس، شما می­توانید فروشگاه محصولات و ­یا خدمات خود را داشته باشید و به کسب و کار خود رونق دهید. این امکانات مانند اسکوار اسپیس، دارای جذابیت های بصری نیستند، اما کارایی لازم را دارا هستند.

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

با بررسی این دو سایت ساز آنلاین معتبر می­توان دریافت که سایت ساز ویکس در بهینه سازی گوگل موفق­تر بوده؛ امکاناتی که ویکس جهت بهینه سازی وب سایت در اختیار شما قرار می­دهد، در مقایسه با سایت ساز اسکوار اسپیس که در آن نمی­توان به راحتی به کدهای html دست برد و امکان افزودن پلاگین (Plug-in) برای افزایش سرعت و بهبود سئو(SEO)  وجود ندارد، نشان­‌دهنده برتری سایت ساز ویکس در بالا بردن رتبه سایت در گوگل است.

تفاوت در تعداد کاربران

در سال 2016 ، سایت ساز اسکوار اسپیس اعلام کرد که میزبان چیزی بیشتر از 1 میلیون کاربر بوده است؛ اما اسکوار اسپیس با توسعه قالب های سفارشی، توانسته مشتریان خود را به صورت چشمگیری افزایش دهد. در سال 2018 تعداد کاربران آن 11.7 میلیون بوده است.

سایت ساز ویکس، چیزی حدود 120 میلیون کاربر رامیزبانی می­کند. این رقم اعجاب­‌انگیز است و می­تواند، به تنهایی به شما اطمینان دهد که از انتخاب این سایت ساز آنلاین پشیمان نمی­شوید.

نتیجه گیری و انتخاب آگاهانه

استفاده از یکی از این دو ابر سایت ساز آنلاین دنیا، گزینه حساب شده‌­ای خواهد بود؛ اما این روزها، با دو مساله اساسی مواجه هستیم که امکان استفاده از این سایت سازها را، برای ما محدود می­کند. اول اینکه، روش پرداخت برای تهیه سایت، از سه طریق PayPal، Stripe  و Apple pay امکان پذیر است. همچنین، فیلترینگ این سایت سازها، باعث عدم دسترسی بی‌­دردسر به سایت مورد نظر می­شود و البته نباید هزینه هایی که به دلار پرداخت می­شود و شاید برای کسانی که بیزینس کوچکی را راه‌اندازی کرده‌­اند، خوشایند نباشد، را از قلم انداخت. در این شرایط استفاده از سایت سازهای حرفه ای ایرانی می­تواند، گزینه خوبی باشد.

یکی از این نرم افزارها، سایت ساز رایو، نرم افزار سایت ساز آنلاین است که اجازه استفاده کاملا رایگان را، برای مدت دوماه به شما می­دهد؛ همچنین دسترسی نامحدود به فضای هاست وارائه یک دامنه .ir به عنوان هدیه به کاربر می­تواند، در شروع، بسیار کمک­‌کننده باشد و پس از دوماه تنها با پرداخت سالی 600 هزار تومان می­توانید از تمام امکانات موجود و به روز­شده استفاده کنید. چنانچه پرداخت کل مبلغ به ­صورت سالیانه برایتان مقدور نیست، میتوانید این مبلغ را در اقساط ماهیانه پرداخت کنید.

در رایو، قالب ها دائما آپدیت شده و قالبهای جدید به سایت اضافه می­شود. شما می­توانید از بین قالبهای متنوع طراحی‌شده، یکی را انتخاب کرده، تغییرات دلخواه خود را در آن ایجاد کنید و در صورت نیاز، به سادگی آن را با قالب‌های به‌روز­شده بدون هیچ دردسری تعویض کنید.

سایت ساز رایو دارای آموزش گام به گام به صورت آنلاین و فیلم های آموزشی می­باشد که امکان ساخت سایت بدون هیچ تخصصی را برای شما محیا می­کند.

در سایت ساز رایو، لذت بهره‌­برداری از فروشگاه ساز و مزایای تجارت الکترونیک، شما را به اهدافتان در زمینه فروش آنلاین نزدیکتر خواهد کرد.

نرم افزارسایت ساز رایو دائما در حال به روز­رسانی می­باشد و امکانات تخصصی را در اختیار کاربران خود قرار می­دهد. هزینه اشتراک در سایت ساز رایو پایین و بسیار مقرون­ به­صرفه است.

رایو توانسته با ارائه امکاناتی همسطح با سایت سازهای بزرگ جهان، امکان استفاده از این سایت ساز با چندین زبان رایج در دنیا،  و همچنین امکانات نامحدود رایگان و پشتیبانی تمام وقت، اعتماد کاربران خود را جلب کرده و به عنوان یکی از کاربردی ترین نرام افزارهای سایت ساز فارسی جایگاه خود را تثبیت کند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.