خواص عسل طبیعی برای بیماری های مختلف

0

رپورتاژ

همان طوری که می دانید از دیرباز تا کنون فواید عسل طبیعی مورد توجه تمامی پزشکان و طبیبان قرار گرفته است. خواصی بی نظیر در این فرآورده خوراکی که منجر به افزایش مقاومت و عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و درنتیجه رفع و بهبود انواع بیماری ها می شود. بیماری هایی عفونی، التهابی، باکتریایی و… که با آسیب رسانی به دیگر بخش های بدن منجر به کاهش مقاومت بدن و در نتیجه بروز بیماری ها و عارضه هایی متعدد می شود. این در حالی است که خواص عسل، این میراث چندین و چند هزار ساله از طب سنتی، راهکاری موثر برای پیشگیری، بهبود و درمان بیماری های مختلف می باشد.

خواص عسل در درمان بیماری ها!

  • بهبود و درمان بیماری های عفونی

از جمله مهم ترین خواص عسل، می توان به بهبود و درمان بیماری های عفونی اشاره کرد. زیرا این ماده ارزشمند خوراکی دارای مقادیر بسیار زیادی از آنتی بیوتیک های قوی است که با افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن منجر به کاهش احتمال بروز بیماری های عفونی از جمله آنفولانزا و بهبود و درمان آن می شود.

  • ضد قارچ و آنتی باکتریال

برخورداری از خاصیتی ضد قارچی و آنتی باکترایی نیز از دیگر خواص عسل می باشد. خاصیتی درمانی که منجر به پیشگیری، بهبود و درمان بیماری های باکتریایی از جمله سرما خوردگی های شدید می شود.

  • تسکین معده و پیشگیری از بروز نارحتی های گوارشی

تسکین معده و پیشگیری از بروز ناراحتی های گوارشی نیز از دیگر خواص عسل می باشد. خاصیتی موثر که با التیام بخشی به معده و کاهش رفلاکس های آن از نقشی موثر در بهبود ناراحتی های گوارشی از جمله نفخ، تسکین زخم های معده، کاهش درد معده و پیشگیری از عدم هضم غذا و در نتیجه ترش کردن برخوردار است. ماده ای خوراکی که ترکیب آن با آرد گندم، ماست، شیر و دیگر مواد تخمیری منجر به ایجاد معجونی درمانی و موثر در بهبود عارضه های گوارشی می شود.

  • موثر در بهبود و درمان آلرژی ها

از دیگر خواص عسل می توان به تاثیر آن در بهبود و درمان حساسیت ها و آلرژی ها اشاره کرد. زیرا همان طوری که پیش تر اشاره کردیم، عسل دارای مقادیر بسیار زیادی از انواع آنتی بیوتیک های قوی است که منجر به بهبود و تسریع روند درمان بیماری های آلرژیک می شود.

  • کاهش چشمگیر خطر ابتلا به سرطان ها خصوصا سرطان سینه و پروستات

کاهش چشمگیر خطر ابتلا به سرطان ها نیز از دیگر خواص عسل می باشد. زیرا آنتی اکسیدان موجود در ساختار عسل نه تنها منجر به کاهش احتمال ابتلا به سرطان می شود، بلکه از نقشی موثر در روند درمان این نوع بیماری ها نیز برخوردار می باشد.

  • پیشگیری از بروز عارضه های پوستی و حفظ سلامت پوست

از دیگر فواید عسل می توان به نقش آن در حفظ سلامت پوست و پیشگیری از بروز عارضه های پوستی اشاره کرد. عارضه هایی شایع که با آسیب رسانی به سلول های پوستی و کاهش رطوبت آن، منجر به ایجاد حالتی نامناسب بر روی پوست، خشکی پوست و بروز اگزما های پوستی می شوند. این در حالی است که خواص عسل موجب التیام بخشی به پوست و لایه برداری از سلول های آسیب دیده آن شده و از این رو  عاملی موثر در جوانسازی پوست و ایجاد تاخیر در روند پیری پوست است.

  • کاهش وزن و دستیابی به وزنی ایده آل

از دیگر خواص عسل می توان به تاثیر آن در کاهش وزن و لاغری اشاره کرد. بدیهی است که امروزه چاقی از دیگر معضل های رایج در میان افراد می باشد. معضلی که نه تنها منجر به ایجاد محدودیت های حرکتی می شود، بلکه موجب بروز عارضه هایی خطرناک از جمله نارسایی های قلبی، بیماری های عروقی و… می شود. این در حالی است که قند طبیعی و مفید موجود در عسل طبیعی منجر به تامین و حفظ قند در سطح نرمال و در نتیجه افزایش انرژی بدن و کاهش وزن می شود.

از خواص عسل و دارچین چه می دانید؟!

از جمله ترکیبات گیاهی موثر با عسل که از خاصیتی درمانی و دارویی برخوردار می باشند، می توان به ترکیب عسل و دارچین اشاره کرد. ترکیبی درمانی که با نگاهی بر طب سنتی و آزمایشات انجام شده امروزی می توان به خواص بی نظیر آن در بهبود و درمان عارضه هایی پوستی، آلرژی ها و حساسیت ها، عفونت ها و التهابات، افزایش قند در بیماران دیابتی، بیماری های عروقی و حمله های قلبی، سکته، ناراحتی های گوارشی و زخم های ایجاد شده بر سطح پوست اشاره کرد.

از خواص عسل و سیاه دانه چه می دانید؟!

از دیگر ترکیبات موثر و درمانی با عسل می توان به ترکیب سیاه دانه و عسل اشاره کرد. معجونی درمانی با خواصی اعجازانگیز که راهکاری موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به ناراحتی های گوارشی، اختلالات کبدی، بهبود و درمان انواع جوش ها و آکنه ها و همچنین رفع کامل سرماخوردگی می باشد.

از خواص عسل و آویشن چه می دانید؟!

از دیگر ترکیبات دارویی می توان به ترکیب عسل و آویشن اشاره کرد. زیرا ترکیب آویشن، این گیاه درمانی با عسل منجر به افزایش خواص عسل شده و از این رو درمانی قطعی برای سرفه های خشک و عفونی، التهابات لوزه و گلو، تنگی نفس و آسم، درد های مفصلی و استخوانی، درد های دوران قاعدگی، تسکین ناراحتی های روده و کلیه، تقویت اعصاب و بیماری های روحی مانند افسردگی است.

نگاهی بر خواص عسل کنار

عسل کنار از جمله مواد دارویی و ارزشمند موجود در طبیعت می باشد که همواره از جایگاه والایی در طب سنتی برخوردار می باشد. زیرا این ماده خوراکی نه تنها از نقشی موثر در بهبود و درمان تب های شدید و عفونی، کم خونی و فقر آهن، کلسترول بالا، زخم ها و جراحت های سطحی برخوردار می باشد، بلکه موجب تقویت نیروی جنسی، افزایش حافظه و در نتیجه پیشگیری از بروز بیماری آلزایمر می شود. در نظر داشته باشید برای خرید عسل طبیعی از فروشندهای معتبر این صنعت خریداری کنید.

نگاهی بر خواص عسل گون

بدیهی است که امروزه خواص عسل گون بر همگان آشکار است. چرا که امروزه ریشه این گیاه دارویی از جایگاهی ویژه در صنعت داروسازی برخوردار می باشد. ماده ای طبیعی و موثر که موجب تقویت کبد، پیشگیری، بهبود و درمان سرطان ها، بهبود یبوست، افزایش سیستم ایمنی بدن و مبارزه با انواع باکتری ها و ویروس ها می شود.

نگاهی بر خواص عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه از دیگر فرآورده های گیاهی می باشد که این روز ها مورد توجه همگان قرار گرفته است. ماده ای خوراکی که توسط زنبوران عسل و گردآوری شهد های گیاهان متنوع تولید می شود. معجونی درمانی که از جمله مهم ترین خواص آن می توان به کاهش فشار خون، تقویت قدرت بینایی، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید اشاره کرد.

نکاتی مهم به هنگام خرید عسل طبیعی!

اگرچه پیش تر به خواص درمانی عسل اشاره کردیم، اما لازم است بدانید آنچه که سبب اثربخشی بیش از پیش این ماده غنی خوراکی می شود، اطمینان از اصالت و خلوص آن می باشد.

از این رو سایت شیمبال با تهیه و در اختیار قرار دادن 2 ویدئو آموزشی ، نه تنها شما را برای تشخیص عسل طبیعی، انتخاب و در نتیجه خرید آن همراهی می نماید، بلکه با شرح جامعی از خواص عسل طبیعی، شما را با دیگر خواص درمانی و جادویی این ماده ارزشمند و خوراکی نیز آشنا می نماید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5