ساخت و ساز در سطح کشور با محصولات شرکت تهران آهن

0

رپورتاژ

ساخت و ساز در سطح کشور توسط متولیان خصوصی ( شرکت ها و سازمان ها یا شخصیت های حقوقی ) و متولیان عمومی (دستگاه ها و نهاد ها و سازمان های دولتی ) انجام می شودوبه منظور رعایت اصول و قواعد طراحی و اجرایی ونحوه نظارت صحیح بر این عملکرد ها ، دستور العمل ها ، ضوابط ، آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی ومقررات ساختمانی تدوین شده است و تحت پوشش قانون نظام مهندسی در کل کشور اجرا در می اید.

ضمن شناخت انواع سازه های ساختمانی ، اولین گام در کلیه ی مراحل طراحی و اجرای ساختمان است و شناخت رفتار های سازه ای از مهمترین عوامل موثر در انتخاب صحیح ، محاسبه دقیق ، طراحی درست، اجرای مطمئن و ایمن ساختمان و همچنین داشتن قیمت آهن وقیمت دیگر سازه ها امری اجتناب ناپذیر است .

در این مطلب شما را با انواع سازه های فلزی و اجزاء و اتصالات آن ها و همچنین مصالح فولادی آشنا می کنیم.

آهن Fe

آهن به عنوان یک عنصر شیمیایی ، در طبیعت بندرت به صورت خالص یافت می شود.این عنصربعد ازآلومینیوم فراوان ترین عناصر است و در حدود 5درصد از قشر جامد کره زمین را تشکیل میدهد.آهن خالص به علت نرم بودن ونداشتن استحکام کافی درصنایع مورد استفاده ندارد ومعمولا آنرا همراه با عناصر دیگری مانند غیر فلزات (کربن ، گوگرد ، فسفر ، سیلیسیم) ودر بعضی موارد با فلزات( کرم ،نیکل ، مولیبدن وغیره) به صورت آلیاژ به کار می برند ، که به نام های اصلی فولاد وچدن نامیده می شوند .

از آلیاژآهن درساخت سازه های ساختمانی که عبارت اند از: تیرآهن ، میلگرد ، پروفیل ، ورق ، نبشی ، ناودانی ، تیرچه ، لوله و غیره استفاده می شود.

برای دانستن قیمت روز آهن با شرکت تهران آهن همیشه بروز باشید .

تیرآهن

انواع تیر ها در سازه های فولادی

تیر در سازه ساختمان بر حسب وظیفه ای که بر عهده دارد ، به صورت زیر نامگذاری میگردد:

شاهتیر یا تیرآهن اصلی : عضو باربر اصلی درسقف می باشد که بارهای وارد ازتیرچه را به ستون ها انتقال میدهد .

تیرچه یا تیر فرعی : تیر سبکی می باشد که بار سقف رابه شاه تیرها انتقال میدهد.

نعل درگاهی : تیری است که در بالای بازشو های ساختمان ، نظیر در و یا پنجره ، قرار داده می شود که البته درانواع فلزی ، بتنی ، چوبی وغیره وجود دارد .

تیرهای لبه ای یا کناری : تیرهایی هستند که درپیرامون ساختمان قرار دارند وعلاوه بربار سقف ، بار دیوار های پیرامونی ساختمان را نیز تحمل می کنند و نقش کلاف بندی ساختمان را نیز ایفا می کنند .

امکان تهیه و تولید اشکال متفاوت پروفیل وجود دارد که قیمت پروفیل ها با هم متفاوت است و مقرون به صرفه (از نظر اقتصادی) می باشند.

ارسال پروفیل زد بر طبق استاندارد ۱DIN EN 10248 P (شرایط ارسال فنی) و DIN EN 10248 P2 (تلرانس هندسی) مطابقت دارد.

قیمت پروفیل زد همچنین به نوع آن بستگی دارد زیرا انواع آن شامل پروفیل زد ۱۸، پروفیل زد ۲۰ و پروفیل زد ۲۲ است

میلگرد

در اکثر سازه های دست بشراز بتن به منظور استحکام استفاده بنا می­شود. اگرچه بتن  مقاومت بالایی در برابر نیروهای فشاری دارد و برای خرد کردن این ماده به نیروی فشاری فوق العاده ای احتیاج است ، اما یک نقطه ضعف نیز دارد.

بتن مقاومت چندانی در برابر نیروهای کششی و چرخشی ندارد ، همین جا است که میلگرد پا به میدان می گذارد و از سازه  ها در مقابل نیروهای کششی محافظت می کند. از این محصول برای تقویت بتن استفاده می شود.

یکی از زمان  هایی که افزایش مقاومت کششی بتن به لطف میلگرد ها   از ما محافظت می کند ، هنگام وقوع زلزله است.

در این مواقع آنچه مانع از ترک خوردن و شکستن بتن می شود ، میلگردهای به کار رفته در آن است. آنها هم چون محافظان سازه ها عمل می کنند تا ساکنان در امنیت باشند.

 

قیمت میلگرد به عوامل متفاوتی بستگی دارد ، از این رو ثباتی در قیمت این محصولات وجود ندارد و حتی بسته به شرایط کشور و ارز، ارزش آنها می تواند روز به روز تغییر کند. شما میتوانید از طریق سایت تهران آهن قیمت روز میلگرد را داشته باشید .

ستون

ستون عضوی است که به صورت عمودی درساختمان نصب میشود وبار ناشی از سقف طبقه یا طبقات را به شالوده وسپس به زمین انتقال میدهد .

شکل مقطع ستون ها معمولا به مقدار و وضعیت بار وارد شده بستگی دارد . برای ساختمان ستون های فولادی از انواع پروفیل ها و ورق ها استفاده می شود .

مقطع مناسب برای ستون ها بصورت قوطی مربع یا قوطی مستطیلی می باشد .مقاطع دایره ای وچند ضلعی نیز در سازه کاربرد دارند وعموما به منظور تامین ملاحضات معماری استفاده میشوند .عموما ستون ها از لحاظ شکل ظاهری به دوگروه تقسیم می شوند :

نیمرخ پروفیل نورد شده شامل انواع تیراهن ها وقوطی ها

بهترین پروفیل نورد شده برای ستون ، تیر آهن بال پهن یا قوطی های مربع شکل هستند زیرا از نظر مقاومت بهترازمقاطع دیگر عمل میکنند ودر بیشتر مواقع اتصال تیرها به ستون هابه سادگی انجام میگرد.

نیم رخ های مرکب

هرگاه سطح مقطع و مشخصات یک نیمرخ پروفیل به تنهایی برای ایستایی یک ستون کافی نباشد و یا به دلایلی نیاز به مقاطع با شکل های هندسی خاصی باشد ، از اتصال چند پروفیل به یکدیگر ستون مناسب آن ساخته می شود .

برای مشاهده جدول قیمت آهن پروفیل کلیک کنید .

ورق

آهن آلات به  دو دسته کلی صنعتی و ساختمانی تقسیم می شود و بعد در دسته بندی های جزیی قرار می گیرند.

یکی از زیر دسته بندی های بسیار مهم  آهن آلات دسته بندی ورق می باشد.

ورق نوع مسطح فلز آهن است که کاملا صاف و صیقلی می باشد.

انواع ورق شامل : ورق سیاه ، ورق روغنی ، ورق کرکره ای ، ورق آجدار و ورق اسید شویی می باشد.

ورق ها به صورت کلی به دو صورت رول فرم و شیت فرم (برش شده ) تولید و به بازار عرضه می گردند.

نبشی وناودانی

نبشی مقطعی است که در سازه های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.

نبشی از مهمترین پروفیل های ساختمانی می باشد که به دو صورت منفرد و مرکب در ساختمان ها به کار برده می شود .

نبشی جهت اتصالات پل ها به ستون ها و یا تیراهن ها به بیم های باربر و اتصالات ستون ها به صفحات در فوندانسیون ، هم چنین برای ساختن ستون و خرپا به کار برده می شود .

یکی از پروفیل های ساختمانی و صنعتی با مقاطع باز ، ناودانی می باشد که در دو نوع ساده و مشبک عرضه می گردد.

ناودانی پروفیل با سطح مقطع U شکل است و جزو پروفیل های صنعتی و ساختمانی میباشد که با مقطع باز تولید میشود.

لوله

لوله یک استوانه توخالی است که برای جابه جاکردن موادی که میتوانند جریان داشته باشند یعنی مایعات وگاز ها ، لجن ها ، پودر ها ومواد به شکل جامدات کوچک به کارمی رود .لوله همچنین میتواند در کاربرد های سازه ای به کار رود زیرا لوله توخالی نسبت به قطعات توپردارای سختی درواحد جرم بیشتری است.

لوله ها شامل :لوله گالوانیزه ، لوله داربستی ، لوله مانیسمان ، لوله مبلی و لوله اسپیرال می باشد .

مجموعه بازرگانی هراتی در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل لوله  ،ستونی ، ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال ۱۳۸۳ شروع نمود.

و امروز با فکر و ایده هایی جدید و تخصصی تر کار خود را  در زمینه فروش و اطلاع رسانی شفاف و سریع به صورت آنلاین مجموعه ای به نام تهران آهن را بنا نموده است. شما کاربران عزیز می توانید از طریق سایت تهران آهن از آخرین قیمت آهن آلات مطلع شوید .

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.