هزاران نقاشی‌ باب راس در برنامه تلویزیونی «لذت نقاشی» کجا هستند؟

1

برآورد می‌شود باب راس هزار نقاشی در برنامه تلویزیونی «لذت نقاشی» (The Joy of Painting) کشیده است. این همه نقاشی چه سرنوشتی داشتند و کجا رفتند؟ پس از برنانه چه اتفاقی برایشان افتاده است؟

نشریه نیویورک تایمز به دنبال یافتن جواب این سوال رفته است و متوجه شدند هزاران نقاشی باب در شرکت Bob Ross واقع در هرندن ویرجینیا نگهداری می‌شوند.

جوان کوالاسکی، مدیرعامل شرکت Bob Ross می‌گوید قصد فروش این تابلوهای نقاشی را ندارند و فقط مجموعه‌ای از آثار این هنرمند را برای معرفی به موزه اسمیتسونین دادند تا در تاریخ امریکا ماندگار شوند.

جالب است بدانید باب از هر نقاشی که در برنامه تلویزیونی «لذت نقاشی» آموزش داده است؛ سه نسخه کشیده و اکنون هر نسخه همه نقاشی‌ها در اختیار شرکت «باب راس» است.

سه نسخه از هر نقاشی

او ابتدا و پیش از شروع یک قسمت برنامه، نقاشی اصلی را کشیده که الهام‌بخش او در طول برنامه باشد. نقاشی دوم در طول برنامه ۲۶ دقیقه‌ای کامل شده و نقاشی سوم برای چاپ در کتاب‌های آموزشی تهیه شده است.

شرکت «باب راس» یک مجموعه از نقاشی‌های سیزن ۳۰ (سال ۱۹۹۴) به نام «Blue Ridge Falls»، یک مجموعه از نقاشی‌های سیزن ۱۴ (سال ۱۹۸۸) با نام «On a Clear Day»، استند و دیگر اجزای آموزش نقاشی باب راس را به موزه اسمیتسونین هدیه دادند.

باب راس، نقاش امریکایی، معلم هنر و مجری تلویزیون بود ولی بیشتر به خاطر اجرای بیش از ۱۰ سال برنامه آموزش نقاشی «لذت نقاشی» مشهور است.

او سبک جدیدی در طراحی و نقاشی روی تابلو بنا نهاد که بیشتر به سبک «مرطوب روی مرطوب» شناخته می‌شود. در این روش، سرعت نقاشی روی تابلو افزایش یافته و بسیار عامه‌پسند و ساده است.

اولین بخش از سری برنامه آموزشی «لذت نقاشی» در سال ۱۹۸۳ از شبکه پی‌بی‌اس امریکا پخش شد و توانست میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را مجذوب خود کند. برنامه‌های تلویزیونی باب راس از سال ۱۳۸۰ در شبکه چهار صدا و سیمای ایران آغاز به پخش کردند و حتی تا کنون در برخی شبکه‌ها از جمله شبکه آموزش بازپخش می‌شوند.

صدای جادویی «کیکاوس یاکیده» دوبلر ایرانی روی صدای باب باعث شده بسیاری از بیننده‌های ایرانی باور کنند این خود باب است که دارد به زبان فارسی صحبت می‌کند.

باب راس در سن ۵۳ سالگی (سال ۱۹۹۵) بر اثر ابتلا به سرطان فوت کرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. reza می گوید

    یادش بخیر شبکه جهار پخش می کرد.
    دوبله ش خیلی خوب بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5