زیبا‌ترین پل‌های اروپا – گالری عکس

0

اگر چه پل‌ سازه‌ای برای عبور از موانع فیزیکی مانند رودخانه و یا دره است، اما بعضی‌ از این سازه‌ها از زیبایی خاصی برخوردار هستند. در اینجا با تعدادی از زیباترین ‌پل‌های اروپا آشنا می‌شوید:

پل “ریالتو” در ونیز

پل ریالتو (Rialto) که بر روی “کانال گرانده” ساخته شده است، دو محله سان مارکو و سان پولو را در شهر ونیز به هم متصل می‌کند. برای استحکام بخشیدن به پایه‌های این پل، ۱۲ هزار پایه چوبی از تنه درختان بر بستر کانال کوبیده شده است. بازارچه این پل سرپوشیده برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.

زیبا‌ترین پل‌های اروپا

پل “پونته وکیو” در فلورانس

پل سرپوشیده پونته وکیو (Ponte Vecchio) بر روی رودخانه آرنو که از دامنه‌ کوه‌های فالترونا سرچشمه می‌گیرد در سال ۱۳۴۵ میلادی ساخته شد. در آغاز قصابان گوشت‌های خود را در مغازه‌های روی پل به فروش می‌رساندند و آشغال‌گوشت‌ها را به درون روخانه پرتاب می‌کردند. از سال ۱۵۶۵ طلا و نقره‌ سازان با فرمان حاکم جایگزین قصاب‌ها شدند و هنوز هم جواهرفروشی‌های زیادی در آنجا دیده می‌شوند.

پل کارل در پراگ

ساخت پل کارل در سال ۱۳۵۷ میلادی بر روی رودخانه مولداو یا ولتاوا آغاز شد. این پل با ۱۶ طاق، بخش مرکزی شهر پراگ را به قلعه شهر متصل می‌کند. مشهورترین بخش پل، مجسمه قدیس”نپوموک” است که طبق روایات در این نقطه به درون رودخانه پرتاب شده است.

پل “صومعه” در لوسرن

پل صومعه (Kapell) در سال ۱۳۳۲ میلادی در شهر لوسرن سوئیس ساخته شده و قدیمی‌ترین پل چوبی سرپوشیده اروپا است. بخش‌هایی از این پل به دلیل بی‌توجهی بازدید‌کنندگان و پرتاب ته‌سیگار در سال ۱۹۹۳ در آتش سوخت که بازسازی آن یک سال طول کشید.

پل قدیمی هایدلبرگ

پل سنگی کارل تئودور که بیشتر با نام “پل قدیمی” در هایدلبرگ شناخته شده است در سال ۱۷۸۸ میلادی ساخته شده است. پیشتر در این مکان پل چوبی ساخته شده بود که ۹ مرتبه در جنگ‌ها و سیل‌ها ویران شده بود. این پل یک‌بار هم در جنگ جهانی دوم منهدم شد که ساخت آن در تابستان سال ۱۹۷۰ به پایان رسید.

پل “کرمر” در ارفورت

پل کرمر (Krämer) در شهر ارفورت آلمان نخست از چوب ساخته شده بود که در سال ۱۳۲۵ میلادی پایه‌های سنگی جایگزین چوب شدند. این پل طولانی‌ترین پل اروپا است که بر روی آن ساختمان سازی شده و مسکونی است. در گذشته اینجا بازار ادویه‌جات، رنگ و فلزات گران‌بها بوده است. هنوز هم گردشگران زیادی از مغازه‌ها و گالری‌های در پل کرمر خرید می‌کنند.

پل اوبرباوم در برلین

پل اوبرباوم (Oberbaum) که ساخت آن در سال ۱۸۹۵ به پایان رسید، یکی از زیباترین پل‌های برلین است که بصورت دو کفه‌ای روی رودخانه شپری بنا شده است. این پل دو منطقه فریدریشس‌هاین و کرویتزبرگ را به هم متصل می‌کند که پس از پایان جنگ جهانی دوم توسط دیوار برلین به آلمان غربی و آلمان شرقی تقسیم شده بود. قطار شهری برلین نیز از روی طبقه دوم پل عبور می‌کند.

پل “پون نوف” در پاریس

گرچه “پون نوف” (Pont Neuf) به معنی “پل جدید” است، اما این پل که ساخت آن در سال ۱۵۷۸ آغاز و در سال ۱۶۰۷ میلادی به پایان رسید، قدیمی‌ترین پل در سراسر رودخانه سن است. فیلم “عشاق پون نوف” به کارگردانی لئو کاراکس و با ایفای نقش ژولیت بینوش نیز نام این پل را جهانی کرد.

پل تاور بریج لندن

پل تاور بریج (Tower Bridge) از مشهورترین پل‌های جهان است که بر روی رود تیمز ساخته شده‌ است. این پل که کار ساختش در سال ۱۸۹۴ میلادی به پایان رسید در نزدیکی پل و برج لندن قرار دارد. برج‌های این پل دارای معماری گوتیک است و بخشی از مسیر جاده‌ روی آن را می‌توان در مواقع لزوم بالا کشید تا کشتی‌های بزرگ بتوانند به‌راحتی از زیر آن عبور نمایند. روزی ۴۰ هزار خودرو از روی پل عبور می‌کنند.

پل “گلن‌فینین وادوکت” در اسکاتلند

پل راه‌آهن “گلن‌فینین وادوکت” (Glenfinnan Viaduct) در اسکاتلند در ۱۴ آوریل سال ۱۹۰۱ میلادی افتتاح شد. این پل به طول ۳۸۰ متر و با ۲۱ طاق از شاهکار‌های معماری در آن زمان محسوب می‌شده است. “گلن‌فینین وادوکت” اولین پلی است که بطور کامل از بتون ساخته شده است. این پل زیبا با فیلم “هری‌پاتر” شهرت جهانی یافت.

پل‌های سه‌گانه ادینبرا

پل قرمز رنگ راه‌آهن فورث که در سال ۱۸۹۰ افتتاح شد، بزرگترین پل راه‌آهن جهان در آن دوران بود. این پل اکنون در لیست میراث فرهنگی یونسکو جای گرفته است. در کنار این پل در سال ۱۹۶۴ پل چهار بانده برای عبور خوردوهای تاسیس شد و بالاخره پل بسیار مدرن سوم (Queensferry Crossing) به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5