مزایا و معایب اسکالپ سر چیست؟

0

رپورتاژ

زیبایی همواره یکی از دغدغه ها و نیازهای انسان بوده و امروزه نیز با گسترش تکنولوژی و پیشرفت های علمی و پزشکی به خوبی به این نیاز پاسخ داده می شود.خدمات زیبایی که در کلینیک های تخصصی ارائه می شود طیف گسترده ای را در بر می گیرد که همه آنها در جهت افزایش زیبایی است که در نهایت منجر به افزایش اعتماد به نفس و داشتن احساس بهتر نسبت به خود و زندگی می گردد.

یکی از این خدمات و البته یکی از بی ضرر ترین و در عین حال پر فایده ترین آنها، اسکالپ سر است که در سالهای اخیر طرفداران بسیاری در ایران و بسیاری از کشورهای جهان – به ویژه کشورهای پیشرفته – پیدا کرده است. خدمات میکرواسکالپ به دلیل مزایای فراوان و کمک به زیبایی چهره افراد، امروزه جزو پرطرفدارترین خدمات زیباسازی پوست و مو محسوب می شود.

اسکالپ سر چیست؟

در این تکنیک و فرآیند زیباسازی، با استفاده از تزریق رنگدانه های طبیعی زیر لایه پوست، می توان به راحتی فرم موهای از دست رفته در ناحیه سر و یا ابروها را بازسازی کرد.

البته خدمات میکرواسکالپ (که به آن هاشور سر نیز گفته می شود) کاربردهای دیگری نیز دارد از جمله پنهان کردن خال، ماه گرفتگی، آثار زخم و بخیه… (به خصوص پوشش دادن اثر بخیه که امروزه بسیاری از افراد به دلیل عمل های جراحی متعدد، آثار بخیه را تا مدتها بر روی پوست بدن خود خواهند داشت)

اما در حال حاضر بیشترین تعداد متقاضانی که به کلینیک های اسکالپ در ایران و یا کشورهای دیگر جهت استفاده از خدمات اسکالپ مراجعه می کنند، هدف آنها پوشش دادن و برطرف کردن مشکل ریزش موهای سر خود در این مراکز است.

اسکالپ سر در دو یا چند جلسه – بسته به وسعت محدوده مورد نظر – انجام می شود و در جلساتی که بطور سالانه انجام می شود، پیگمنتر رنگ اسکالپ را هربار تقویت می کند. به این ترتیب تا سالها فرد می تواند زیبایی موهای سر و یا ابروی خود را براحتی حفظ کند.

تکنیک های اسکالپ:

تاکنون دو تکنیک اسکالپ مورد استفاده قرار می گرفته است و افرادی که به کلینیک های اسکالپ سر مراجعه می کنند، می توانند پیش از استفاده از این خدمات نوع تکنیک اسکالپ را از پیگمنتر (فردی که تکنیک میکرواسکالپ را برای مراجعین و متقاضیان انجام می دهد) بپرسند. در حال حاضر تکنیک های اسکالپ سر به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • میکروپیگمنتیشن
  • میکروبلیدینگ

این دو تکنیک شباهت های زیادی با یکدیگر دارند اما تفاوت اصلی آنها در این است که میکروپیگمنتیشن تکنیک جدیدتری است که با استفاده از دستگاه انجام می شود در حالی که روش میکروبلیدینگ، تکنیک قدیمی تری است که با استفاده از دست انجام می شد و به همین دلیل امکان خطا در آن بیشتر بود و امروزه این روش در حال منسوخ شدن است.

مزایای اسکالپ سر:

همانطور که اشاره کردیم، میکرواسکالپ سر مزایای فراوانی دارد که موجب افزایش محبوبیت این تکنیک زیبایی در سطح جهان شده است تا جایی که بسیاری از چهره های معروف نیز در طول سالهای گذشته از این خدمات استفاده کرده اند. از مهمترین مزایای اسکالپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام معاینات دقیق بر روی مراجعین پیش از انجام اسکالپ
  • استاندارد بودن روش میکروپیگمنتیشن اسکالپ در کشورهای جهان
  • بهداشتی بودن
  • درصد خطای بسیار کم و ناچیز اسکالپ سر به روش میکروپیگمنتیشن
  • طبیعی و محیط زیست دوست بودن رنگ دانه های مورد استفاده در اسکالپ سر
  • پایین تر بودن و ارزان تر بودن هزینه و قیمت انجام اسکالپ نسبت به کاشت مو و روش های دیگر
  • قابل اجرا برای خانمها و آقایان
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه (در مقایسه با تکنیک های کاشت مو)
  • کمک به جریان افتادن گردش خون در فولیکول های مو (و در نتیجه احتمال رشد مجدد برخی از موهای ریخته)
  • استفاده از سوزن و کارتریج مخصوص اسکالپ
  • نداشتن عوارض جانبی برای بیشتر افراد (در استثناء مواردی ممکن است برخی افراد نسبت به رنگ دانه های اسکالپ، آلرژی پیدا کنند)
  • قابل تکرار بودن فرآیند اسکالپ
  • ماندگاری مناسب آثار میکروپیگمنتیشن تا چند سال
  • نداشتن محدودیت سنی
  • امکان تقویت مجدد رنگ اسکالپ در جلسات ترمیمی سالیانه

اما در مقابل خوشبختانه این تکنیک معایب چندانی ندارد و از مهمترین معایب آن می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • امکان بروز آلرژی در برخی از افراد (در موارد بسیار انگشت شمار و استثنایی)
  • غیر دائمی بودن نتایج
  • امکان بروز مقدار کمی سوزش یا خارش در ناحیه مورد نظر

البته هر چه در مراکز معتبرتر و بهتری از این خدمات (اسکالپ سر) استفاده کنید، احتمال بروز این عوارض کمتر می شود. چرا که در کلینیک های مجهز و مناسبی که از جدیدترین امکانات، رنگ دانه های درجه یک و مناسب، دستگاه های استریل و کارتریج های یک بار مصرف و مناسب استفاده می کنند و فضایی استریل و کاملا بهداشتی دارند، معمولا مشکلی برای مراجعین پیش نمی آید و عوارض جانبی اسکالپ سر به صفر می رسد.

در حال حاضر مطابق با تحقیقات به عمل آمده، یکی از بهترین مراکز اسکالپ سر در تهران، مرکز اسکالپ آیرملو است که در منطقه سعادت آباد تهران قرار دارد و تاکنون این مرکز توانسته با بدست آوردن تقدیرنامه های مختلف و جوایز متعدد به دلیل کیفیت بالای کار خود به عنوان یکی از معتبرترین مراکز اسکالپ سر در ایران و خاورمیانه مطرح شود.

آدرس مرکز اسکالپ آیرملو : تهران – سعادت آباد – بلوار 24 متری – پلاک 11

شماره تماس: 021-22388750

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.