شینیون مو چیست و چگونه باید انجام آن را یاد گرفت؟

رپورتاژ

بسیاری از خانم ها با  کلمه شینیون آشنایی کامل دارند. در واقع شینیون همان مدل مو جمع شده است که در میان بانوان از محبوبیت زیادی برخوردار است. این مدل مو بسیار کاربردی بوده و به خصوص برای آرایش موی عروس بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سنجاق و گیره های به کار رفته برای بستن و جمع کردن مو موجب می شود که این نوع مدل مو دیرتر به هم بریزد. به همین دلیل عروس خانم هایی که نگران خراب شدن موهایشان هستند معمولا از این مدل مو استفاده می کنند. شینیون مو دارای مدل هایی بسیار متنوع هست که هرکدام از آنها زیبایی خاصی را به گیسوان می بخشد. یک آرایشگر بر اساس تجربه، مهارت و آموزش قوی است که به یک شینیون کار حرفه ای تبدیل می شود. آموزشگاه آرایشگری دترلند با برگزاری کلاس های آموزش آرایش مو گزینه مناسبی برای علاقه مندان به این حرفه خواهد بود.

شینیون چیست و چگونه انجام می گیرد

به طور کلی به حالت دادن و بستن مو با استفاده از گیره و سنجاق سر شینیون مو گفته می شود. واژه شینیون فرانسوی است و یکی از رایج ترین و متنوع ترین روش های آرایش مو محسوب می شود. در یک دوره آموزشی، ابتدا هنرجو باید با حالت صورت های مختلف آشنا شود و بر اساس آن مدل شینیون را انتخاب کند. در مراحل بعدی آشنایی با ابزار آلات و وسایل کار شینیون و در مرحله آخر نحوه پیاده کردن این مدل بر روی سر به هنرجو آموزش داده می شود. مسلما شرکت در دوره آموزش شینیون به تنهایی کافی نیست و دانش آموخته باید پیوسته به دنبال یادگرفتن مدل های روز و روش های جدید برای گسترش دانش خود باشد. این روزها صفحات اجتماعی نظیر اینستاگرام می تواند کمک زیادی برای آشنایی با مدل ها و سبک های مختلف آرایشی باشد.

آشنایی با ابزارهای کار شینیون

معمولا آرایشگران برای حالت دادن به مو از ابزار هایی مانند دستگاه فرکننده مو، سشوار و اتوی مو استفاده می کنند. با استفاده از این وسایل مو برای شروع کار حالت گرفته و آماده برای بسته شدن و شینیون خواهد شد. لازم به ذکر است که حالت دادن به مو باید به گونه ای انجام شود تا ساعت ها بر روی سر به همان شکل بماند به همین دلیل استفاده از اسپری های مخصوص، چسب مو و تافت مو در حین کار ضروری است. معمولا چسب و موس مو در حین کار و در طی مراحل بستن مو مورد استفاده قرار می گیرد و اسپری مو در مرحله پایانی بر روی کل مو زده می شود. نکته مهمی که یک آرایشگر باید رعایت کند استفاده متعادل از سنجاق سر است. برخی از افراد تصور می کنند که هرچه تعداد گیره و یا سنجاق سر در داخل مو بیشتر باشد، مقاومت آن افزایش می یابد. اما این طور نیست. هنر یک شینیون کار در آن است که با کمترین تعداد سنجاق سر یک مدل موی زیبا و محکم بسازد. با این روش نتیجه کار تمیز تر بوده و گیره های سر کمتر به چشم خواهد آمد. نکته مهم دیگری که یک آرایشگر باید مد نظر قرار دهد توجه به جنس موی مشتری است. برخی از افراد دارای موهای بسیار لختی هستند که به همین دلیل عمل شینیون و حالت دادن مو برای آنان دشوارتر است. در این حالت استفاده از چسب و اسپری مو بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر شینیون بر ظاهر و قد

این نکته را مد نظر قرار دهید که یک شینیون مناسب تنها بر روی چهره فرد تاثیر نمی گذارد. بسیاری از عروس خانم ها نگران آن هستند که اختلاف قد میان خود و همسرشان در مجلس عروسی کمتر به چشم بیاید. مسلما در کنار کفش پاشنه بلند، یک شینیون بالای سر شیک نیز می تواند کمک زیادی برای پوشاندن این اختلاف قد بکند. لازم به ذکر است که عروس خانم هایی که دارای قد بلند هستند نیز با مدل شینیون پایین سر می توانند اختلاف قد خود را با همسرشان کم کنند. بررسی مدل های شینیون عروس جدید و به روز نیز کمک زیادی در انتخاب نوع شینیون می کند.

انواع شینیون

معمولا شینیون ها بر اساس ابزار آلات مورد استفاده دارای انواع مختلفی هستند. مثلا در یک مدل می توان با استفاده از تور های مخصوص شینیون، مو را پشت سر به حالت زیبایی جمع کرد و یا با استفاده از سنجاق سر و اسپری، به موها حالت مواج داد. در برخی اوقات برای ایجاد شینیون گوجه ای از پروتز استفاده می شود به گونه ای که با به کار بردن آن، مو بسیار حجیم تر به نظر می رسد. مدل های شینیون بر اساس سبک مناطق و کشور های مختلف نیز تقسیم بندی می شوند مثلا در شینیون به سبک فرانسوی، مو به صورت کاملا ساده و شیک در پشت سر جمع می شود و یا در شینیون هندی، بستن مو به صورت شلوغ انجام می گیرد. به طور کلی مدل موی شینیون دارای سبک ها و طرح های مختلف است. انتخاب با شماست که چه سبک و مدلی را بپسندید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

نظرات بسته شده است.

••4 5