نحوه شستشوی لباس مشکی و تیره

0

رپورتاژ

شستن لباس مشکی و تیره می‌تواند به یک چالش بزرگ منجر شود، چرا که ممکن است رنگ لباس تیره و مشکی کم‌رنگ شود و پیراهن یا لباس‌تان کهنه به نظر برسد. همچنین اگر لباس مشکی را با لباس‌های رنگی بشویید، ممکن است لباس‌های دیگر رنگ بگیرند و دیگر مورد مناسب استفاده نباشند. اگرچه ممکن است شستشوی لباس مشکی دشوار به نظر برسد، اما اگر نکات شستشوی صحیح را بیاموزید، لباس‌تان نه تنها کهنه نمی‌شود، بلکه تمیز و درخشان‌تر از همیشه باقی خواهد ماند.

1. پیش از شستشوی لباس مشکی به جنس و تَگ لباس دقت کنید:

تگ راهنمای شستشو، شما را در شستن لباس‌ها راهنمایی می‌کند. اگر در شستن لباس تیره و مشکی شک دارید، بهتر است تَگ راهنما را مطالعه کنید تا متوجه شوید که لباس را با ماشین لباسشویی یا دست بشویید.

اگر پیراهن مشکی‌تان گران قیمت و ظریف است، توصیه می‌کنیم لباستان را به یک خشکشویی ماهر بسپارید. برای مثال بهترین روش شستشوی کت مشکی، خشکشویی است، چرا که ممکن است به بافت لباس آسیب وارد شود و لباس گران قیمتتان کهنه به نظر برسد. خشکشویی دیجی‌واش یک خشکشویی آنلاین است که شما می‌توانید از درب منزل لباس‌هایتان را به کارشناس ماهر خشکشویی تحویل دهید و لباس تمیزتان را در درب منزل تحویل بگیرید.  نرخ خشکشویی لباس‌ها، کالای خواب و منسوجات خانگی مقرون به صرفه بوده و می توانید با سفارش آنلاین خشکشویی کار خود را راحت کنید.

اگر لباس مشکی‌تان پشمی یا بافتی است، بهترین روش برای شستشوی لباستان با دست یا به اصطلاح روش سنتی است. این مدل لباس‌های تیره رنگ را با مقدار کمی ماده شوینده و آب سرد بشویید تا آسیبی به بافت لباس زمستانی وارد نشود.

2. لباس‌ تیره و مشکی را از لباس‌های رنگی و سفید جدا کنید:

یکی از خطرناک‌ترین نوع شستشو، شستن لباس تیره و مشکی در کنار لباس‌های رنگی و سفید است. در صورتی که لباس مشکی و تیره را با لباس‌های دیگر در ماشین لباسشویی بشویید، بدون شک باید منتظر رنگ دادن لباس‌‌های دیگر، به‌‌خصوص لباس سفید باشید.

همیشه پیش از شستن لباس، رنگ تیره و روشن را از یکدیگر جدا کنید. علاوه بر این، لباس‌هایی که کثیف‌تر از بقیه هستند را با لباس‌هایی که به نسبت تمیزتر هستند، نشویید، چرا که ممکن است کثیفی لباس‌ها روی یکدیگر تاثیر بگذارند.

این نکته را به یاد داشته باشید: بهتر است لباس‌های تیره را نسبت به جنس‌شان از یکدیگر جدا کنید. برای مثال شما می‌توانید شلوار جین را به همراه حوله مشکی و پیراهن مردانه مشکی را با بلوز سرمه‌ای بشویید.

3. هنگام شستشو لباس مشکی را برعکس کنید:

هنگام شستشوی پیراهن مشکی یا تیره ممکن است ماده شوینده به رنگ لباس آسیب برساند. اگر می‌خواهید مانع بور یا کم‌رنگ شدن پارچه مشکی لباس شوید، این ترفند را امتحان کنید:

زمانی که لباس مشکی را در ماشین لباس شویی قرار می‌دهید یا می‌خواهید لباس را با دست بشویید، لباس را برعکس کنید تا کمترین آسیب به رنگدانه پارچه وارد شود. این روش تا حدودی از آسیب به پارچه جلوگیری می‌کند و لباس مشکی‌تان کهنه نمی‌شود و جلوه خود را از دست نخواهد داد.

4. لباس تیره و مشکی را با آب سرد بشویید:

شستن لباس تیره و مشکی به کهنه و بور شدن معروف است. بهتر است بدانید آب داغ این موضوع را تشدید می‌کند و باعث از بین رفتن بافت و رنگدانه لباستان می‌شود.

آب سرد کمک می‌کند تا رنگدانه مشکی ثابت بماند و آسیبی به رنگ وارد نشود. در این صورت اگر می‌خواهید لباس مشکی را در ماشین لباسشویی بشویید، سیستم ماشین لباسشویی را روی آب سرد تنظیم کنید.

علاوه بر این، از کوتاه‌ترین زمان به منظور شستن لباس مشکی استفاده کنید. در واقع هرچه لباس مشکی کمتر در آب و مواد شوینده باقی بماند، آسیب کمتری به آن وارد می‌شود و رنگ مشکی ثابت باقی می‌ماند.

5. از ماده شونده مناسب استفاده کنید:

بسیاری از کارشناسان شستشوی لباس توصیه می‌کنند به منظور شستن لباس مشکی از ماده شونده مناسب لباس تیره و مشکی استفاده کنید. این گونه ماده شوینده میزان آسیب به بافت و رنگدانه پارچه مشکی را به حداقل می‌رساند.

با این حال برخی از ماده‌های شوینده حاوی موادی هستند که به لباس‌های رنگی آسیب نمی‌رسانند و حافظ رنگدانه لباس و پارچه هستند. در صورتی که ماده شونده‌تان حاوی سفیده کننده است، هرگز از این گونه ماده شوینده را برای لباس مشکی خود استفاده نکنید، این مواد شوینده نه تنها لباس را کهنه می‌کند، بلکه رنگ لباس را تغییر می‌دهند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.