بستنی، فالوده یا یخ در بهشت؟ کدام ساده‌تر است؟

0

رپورتاژ

در این نوشته  3 تا از دسرهای خنک و خوشمزه رو می‌خونین و با خواص هر کدام آشنا می‌شین.

10 خاصیت بستنی برای بدن:

بستنی جزء دسرهای خوشمزس که از شیر درست شده، شما با خوردن بستنی از خواص شیر هم استفاده می‌کنین. ما اینجا 10 خواص شیر رو توضیح می‌دهیم.

  • شیر به کاهش وزن کمک می‌کنه:

تحقیقات نشان می‌ده افرادی که منظم شیر می‌خورن، راحت‌تر وزن کم می‌کنن. چون شیر دارای مواد مغذی است که به شما حس سیری داده و از پرخوری شما جلوگیری می‌کنه.

  • سلامت موها:

با خوردن روزانه شیر می‌تونین سلامت مو رو حفظ کرده و از ریزش اون جلوگیری کنین.

  • شیر برای سلامت چشم مفیده:

با خوردن روزانه شیر می‌تونیم سلامت چشم رو حفظ کرده و از مشکلات مربوط به آن جلوگیری کنیم چون شیر دارای ویتامین A و ویتامین B۶ هست.

  • شیر استرس و افسردگی رو کاهش می‌ده:

اگر تحت فشار و استرس هستین، می‌تونین با خوردن شیر گرم استرس رو کاهش بدین. ثابت شده است که پروتئین و لاکتیوم موجود تو شیر، فشار خون رو پایین آورده و هورمون‌های ایجاد‌کننده استرس و افسردگی رو متعادل می‌کنه و با این کار، مغز به آرامش می‌رسه.

  • شیر برای بارداری مفیده:

دوران بارداری زمانیه که باید نیاز جنین به مواد مغذی رو تامین کنین. این نیاز با خوردن روزانه شیر تامین می‌شه، چون شیر دارای کلسیم و پروتئینه که برای بارداری مفیده.

  • از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کنه:

مواد مغذی موجود تو یک لیوان شیر، سلامت روده بزرگ رو حفظ کرده و از ابتلای اون به سرطان جلوگیری می‌کنه. بنابراین خوردن روزانه شیر رو شروع کنین.

  • کلسیم بدن را تامین می‌کنه:

شیر بهترین منبع کلسیمه که می‌تونه نیاز بدن ما رو به این ماده‌ی معدنی تامین بکنه. کلسیم ماده‌ی معدنی بسیار ضروری تو تولید ماده‌ی استخوانیه، و اندازه‌گیری غلظت مواد معدنی استخوان معمولا بسیار متکی بر کلسیمه.

  • خواب رو بهتر می‌کنه:

شیر دارای ماده‌ایه که می‌تونه هورمون ملاتونین که باعث خواب آلودگی انسان می‌شن رو تحریک کنه. به همین دلیل، افرادی که شیر، به ویژه شیر گرم می‌خورن، سریع‌تر به خواب می‌رن.

  • خطر ابتلا به سرطان سینه تو زنان رو کاهش می‌ده:

این مورد، بر اساس مطالعه‌ انجام شده در حوزه سلامت در نروژ، بیان می‌شه. طبق آمار زنانی که از کودکی عادت خوردن شیر داشتن و این عادت تا بزرگسالی هم با آنها همراه بود، در برابر سرطان سینه مقاوم‌تر بودن.

  • خطر دیابت نوع دوم رو کاهش می‌ده:

مطالعه‌ای که در ۲۰۰۵ در حوزه سلامت انجام شد نشان داد مردانی که به طور منظم شیر کم چرب می‌خورن نسبت به مردانی که شیر نمی‌خورن، کمتر در معرض دیابت نوع دوم قرار می‌گیرن.

حالا وقتشه دست به کار بشین و خودتون رو آماده کنین برای  طرز تهیه بستنی خانگی.

تهیه بستنی زعفرانی:

تو مرحله اول برای تهیه بستنی زعفرانی یک سینی مناسب که لبه دار باشه رو انتخاب کنین و بر روی آن  100 گرم خامه رو با قطر با کف قاشق پهن کرده و تو فریزر قرار بدین تا خامه یخ بزنه.

بعد یک قابلمه مناسب رو انتخاب کنین و بر روی اجاق گاز قرار داده و شیر رو درون آن بریزین و بذارین با حرارت بالا بجوشه. بعد از جوشیده شدن شیر حرارت را کم و زعفرانی که از قبل دم کرده بودین رو به همراه گلاب به شیر اضافه کنین و کاملا هم بزنین تا مخلوط بشه. بعد 2 قاشق ثعلب را با 2 لیوان شکر کاملا مخلوط کنین و اندک اندک به شیر اضافه کنین و مداوم شیر را هم بزنید.

وقتی که غلیظ شد آن را از روی حرارت بردارید و درون کاسه ای بریزین. سپس در یک قابلمه یا ظرف بزرگتر یخ قرار گذاشته و کاسه بستنی رو تو کنار یخ ها قرار داده و خوب هم بزنین. بعد به مدت 30 دقیقه تو فریزر قرار دهید و سپس بیرون آورده و خوب هم بزنین.این فرایند را 6 بار تکرار کنین.

قطعات کوچک از خامه یخ زده را برش داده و به بستنی به همراه خلال پسته اضافه کنین. و سپس خوب بستنی رو هم بزنین تا خامه و خلال پسته تو همه جای آن نفوذ بکنه. برای مدت کوتاهی تو یخچال گذاشته سپس میل کنین. نوش جان

حالا نوبت به گفتن خواص دو دسر خوشمزه دیگر میرسه، داخل مواد این دو دسر دیگر گلاب به کار رفته. ما اینجا شما رو با خواص گلاب آشنا می‌کنیم.

خواص گلاب:

طبیعت گلاب گرمه و مقوی معده، قلب، کبد و آرامبخشی قوی به حساب میاد. این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک کننده جریان خونه و بافت پوست رو به تولید سلول‌های جدید تحریک می‌کنه.

یکی از دسر خوشمزه‌ای که با گلاب تهیه می‌شه یخ در بهشته، حالا شما رو با طرز تهیه یخ در بهشت آشنا می‌کنیم.

طرز تهیه یخ در بهشت با تخم شربتی:

این نوع یخ در بهشت ساده ترین نوع یخ در بهشت. برای تهیه همه مواد رو تو یک ظرف فلزی بریزین و مخلوط کنین و ظرف را به مدت 2 ساعت تو فریزر بذارین. بعد از گذشت این زمان ظرف رو از فریزر بیرون بیارین و یخ‌ها رو له و مخلوط کنین و دوباره ظرف رو تو فریزر قرار داده، این فرایند رو چند مرتبه دیگر تکرار کنین تا حالت یخی یکدستی به خود بگیرن.

دسر یخی و خوشمزه دیگر که با گلاب تهیه می‌شه فالوده هست. با طرز تهیه فالوده آشنا بشین.

طرز تهیه فالوده شیرازی:

یک قابلمه مناسب رو انتخاب کنید و دو پیمانه آب را درون آن بریزید و یک پیمانه شکر رو اضافه کنین، بر روی اجاق گاز قرار دهید. سپس شکر را هم زده تا تو آب حل بشه و صبر کنین تا قوام پیدا بکنه.

گلاب رو اضافه کنین و صبر کنین تا شربت چند بار قل بخوره. بعد اون رو از روی اجاق گاز بردارین و بذارین کنار تا خنک بشه. شربت آن را در یک کاسه مناسب بریزین و تو فریزر بذارین تا یخ بزنه.

بعد برای پودر کردن، آن را درون مخلوط کن بریزید. بعد از اینکه شربت یخ زده را کاملا پودر کردید، دوباره آن را به صورت پودر شده تو یخچال قرار بدین.

حالا نوبت به درست کردن رشته‌های فالوده است. ابتدا یک قابلمه را انتخاب کنید و دو لیوان آب به آن اضافه کنید. سپس 300 گرم نشاسته رو اضافه کنین و قابلمه رو روی اجاق گاز با حرارت ملایم بذارین، تا آب به تدریج تبخیر بشه و نشاسته کشدار و غلیظ بشه. نشاسته کشدار و غلیظ رو تو آبکش بریزین و با فشار بر روی نشاسته‌ها باعث شوید تا از سوراخ های ریز آبکش رد بشن.

بعد از خروج رشته‌ها از آبکش و ریختن اون‌ها روی یخ، خوب یخ رو هم بزنین تا رشته‌ها سفت بشن. سپس یخ‎های یخ زده رو تو یک کاسه مناسب بریزین و رشته‌ها رو به آرامی از یخ بیرون بیارین و به کاسه حاوی یخ پودر شده اضافه کنین و به خوبی مخلوط کنین. تا فالوده تو همه جای یخ قرار بگیره.

فالوده رو در یک کاسه زیبا ریخته و به دلخواه تزیین کنین. نوش جان


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.