چگونه دروغ‌گویی یک فرد را از چشمانش تشخیص دهیم؟

0

هنگامی که در حال دروغ‌گویی هستیم؛ بسیاری از حرکات زبان بدن به طور ناخودآگاه یا ارادی تغییر می‌کنند که نشانه‌دهنده دروغ‌گویی و قصه‌بافی ما هستند.

در برخی افراد شانه‌شان شروع به تکان خوردن می‌کند یا فرم چهره‌شان با صحبت‌های عاطفی که در حال گفتن هستند؛ تناسب و تطابق ندارد. معروف است یکی از روش‌های فهمیدن دروغ‌گویی، نگاه کردن به چشمان افراد است.

اگرچه به طور کامل نمی‌توان ادعا کرد حرکات چشم نشانگر دروغ‌گویی است ولی در بسیاری از افراد، هنگام دروغ‌گویی، نشانه‌هایی در چشم‌ها ظاهر می‌شود و به شما پیام می‌دهند که باید درباره صحت این صحبت‌ها تردید داشته باشید.

حداقل ۴ روش یا گام برای فهمیدن دروغ‌گویی افراد از روی چشم‌های آن‌ها وجود دارد. هیچ‌یک از این روش‌ها منوط به قاعده کلی نیستند و در انسان‌هایی مستثنی بوده یا حتی برعکس عمل می‌کنند. آشنایی بیشتر شما با افراد مختلف، حالات و حرکات چشم آن‌ها بهترین قاعده برای فهمیدن دروغ‌گویی آن‌ها است.

گام ۱: شناسایی حرکات طبیعی چشم

توجه کنید چشمان یک فرد در حالت عادی چه وضعیتی دارند و کدام حرکات را انجام می‌دهند. آیا سعی می‌کند ارتباط چشمی برقرار کند یا از تماس چشمی فراری است. هنگام یادآوری چیزی یا خاطره‌ای چشمان خود را محکم می‌بندد یا باز نگه می‌دارد. چه هنگامی به اطراف نگاه می‌کند و مردمک‌های چشم باز و بسته می‌شود.

دانستن رفتارها و حرکات معمولی افراد به شما کمک می‌کند در هنگام دروغ‌گویی، با یک نگاه به چهره و چشم‌شان متوجه حرکات غیرعادی و تغییراتی شوید. بسیاری از افراد در هنگام دروغ‌گویی به طور ناخواسته حرکات چشمی جدیدی دارند.

گام ۲: تماس چشمی

همه شنیدیم که به چشم طرف مقابل‌تان زل بزنید تا بفهمید راست می‌گوید یا دروغ. بسیاری از افراد نمی‌توانند همزمان تماس چشمی برقرار کنند و دروغ بگویند. برعکس این قضیه هم صادق است. برخی افراد هنگام دروغ‌گویی سعی می‌کنند مستقیما در چشمان شما زل بزنند تا تاثیرپذیری بیشتری روی شما داشته باشند.

اما غالبا افراد هنگام داستان‌پردازی، یادآوری یک خاطره فراموش شده و روایت کردن چیزی که ساختگی است، به زمین خیره می‌شوند یا روی شی خاصی تمرکز کرده و از تماس چشمی فراری هستند. در واقع، دنبال یک سوژه غیرمتحرک هستند. یکی از بهترین ترفندها برای یافتن راستگویی یا دروغ‌گویی افراد، برقراری تماس و ارتباط چشمی است.

گام ۳: حرکات چشم در جهت‌های مخالف

توجه کنید افراد در حالت عادی و فکر کردن، چشم‌شان به کدام سو می‌چرخد. بسیاری از افراد هنگامی که دارند از نیم‌کره راست خود استفاده می‌کنند؛ به سمت چپ نگاه کرده و برعکس اگر چپ دست هستند و عادت دارند از نیم‌کره چپ مغز خود کار بکشند؛ به سمت راست نگاه می‌کنند.

وقتی روبروی افراد ایستادید؛ توجه کنید این جهت‌ها برعکس می‌شود. همیشه جهت‌یابی جشم‌ها نشان‌دهنده دروغ‌گویی افراد نیست ولی اگر مدتی با آن‌ها معاشرت داشته باشید؛ به خوبی متوجه می‌شوید الان به سمت چپ خودش نگاه می‌کند؛ یعنی در حال داستان‌سرایی است.

گام ۴: بررسی مردمک چشم

مردمک‌های غالب مردم در هنگام دروغ‌گویی، از حالت طبیعی خارج می‌شوند و بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از حد طبیعی هستند. مثلا، وقتی دارند دروغ می‌گویند؛ مردمک چشم‌ها بزرگ‌تر می‌شود. این افراد نمی‌توانند تسلطی روی باز و بسته شدن مردمک چشم داشته باشند.

البته، برخی افراد خیلی تلاش می‌کنند مردمک چشم را ثابت نگه دارند ولی باز از چهره‌شان و وضعیت چشم مشخص می‌شود تحت فشار هستند و دارند چیزی را پنهان می‌کنند. همیشه برای افراد خاصی یک استثناهایی در نظر بگیرید. مثلا، ممکن است برخی افراد به طور طبیعی وقتی تماس چشمی برقرار می‌کنند؛ مردمک چشم‌شان گشادتر شود یا به طور ذاتی مردمک چشم بزرگ‌تری دارند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5