آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس با دوربین سه‌گانه، پردازنده جدید قدرتمند و طراحی قدیمی معرفی شدند

0

کاربران آیفون با پسوند «پرو» تا پیش از مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید امشب بیگانه بودند. ولی اکنون اپل از پرچم‌دارهای جدید خود به نام iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max رونمایی کرد.

آیفون ۱۱ پرو با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچ و آیفون ۱۱ پرو مکس با نمایشگر ۶.۵ اینچ به طور رسمی جایگزین آیفون XS و آیفون XS Max شدند. بزرگ‌ترین تغییر پرچم‌دارهای جدید اپل نسبت به مدل‌های پیشین، دوربین سه‌گانه پشتی است که در بدنه آیفون به شدت خودنمایی می‌کند و قبلا هم درباره‌اش بارها نوشتیم.

از نظر طراحی، تقریبا مشابه مدل‌های پیشین و سری آیفون‌های X هستند. پنل جلویی که با مدل‌های قبلی مو نمی‌زند و همان چهار ضلعی با حاشیه‌های باریک و ناچ نسبتا بزرگ در وسط پنل نمایشگر را شاهد هستیم.

در این ناچ هم‌اندازه با سری‌های قبلی باز هم دوربین سلفی، حسگرهای مختلف آیفون از جمله ماژول‌های مربوط به فیس آی‌دی قرار گرفتند. پنل پشتی یک تغییر بزرگ و قابل انتظار دارد که همان ماژول دوربین سه‌گانه است.

نمایشگر هر دو آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس از جنس OLED با کنتراست ۲٬۰۰۰٬۰۰۰:۱، روشنایی ۱۲۰۰ نیت، دالبی‌ویژن و ۱۵ درصد کاهش مصرف انرژی هستند. افزون بر این، از فناوری اختصاصی اپل به نام Super Retina XDR بهره می‌برند.

پردازنده اصلی این پرچم‌دارها، تراشه جدید اپل با نام A13 Bionic است. اپل می‌گوید A13 فراتز از تراشه‌های موبایل فعلی در بازار است (سریع‌ترین CPU و GPU در دنیای موبایل) و با فناوری لیتوگرافی بهبود‌یافته‌ +7nm ساخته شده است. هر دو مدل آیفون با ۶ گیگابایت رم وارد بازار می‌شوند و فضای ذخیره‌سازی پایه ۱۲۸ گیگابایت است.

دوربین سلفی این آیفون‌ها از ۷ به ۱۲ مگاپیکسلی ارتقا پیدا کرده است ولی دوربین سه‌گانه پشتی آن‌ها پرسروصدا ظاهر می‌شود. نخست اینکه چینش بسیار عجیب و به زعم غالب کاربران زشتی دارد. یک مربع در سمت چپ پنل پشتی که از بدنه هم بیرون زده است.

این لنزها به ترتیب لنزهای استاندارد واید ۱۲ مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه ۱۲۰ درجه هستند. دو لنز اصلی و تله‌فوتو از لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کنند و البته لنز تله‌فوتو از بزرگ‌نمایی ۲ و ۴ برابری نسبت به لنزهای اصلی و اولتراواید بهره خواهد بود.

هر سه دوربین با یکدیگر در ارتباط هستند؛ از تنظیمات صحیح فوکوس، نوردهی و نگاشت رنگ‌ها در حین جابه‌جایی میان ان‌ها استفاده می‌کنند و قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند.

در هر سه گوشی از حالت Night جدیدی استفاده می‌شود که اجازه می‌دهد در نور کم و شب، با ترکیب نورهای مختلف، عکس‌هایی روشن‌تر و واضیح‌تر با نویز کمتری ثبت شود. مود شب به طور خودکار در محیط‌های با نور کم فعال می‌شود.

اپل در آینده‌ای نزدیک یک ویژگی نرم‌افزاری به نام Deep Fusion به دوربین‌های آیفون‌های ۱۱ خواهد افزود. قابلیت Deep Fusion با استفاده از یادگیری ماشینی می‌تواند چندین عکس را با یکدیگر ترکیب کند تا عکسی با جزئیات زیاد و نویز کم به دست آید. به طور دقیق، این ویژگی می‌تواند «۴ عکس با نوردهی کوتاه، ۴ عکس ثانویه و یک عکس با نوردهی طولانی» را با هم تلفیق کند.

اپل در هنگام معرفی این گوشی‌ها، دو اسلاید ویژه به عمر باتری آن‌ها اختصاص داد. مانند همیشه به طور مستقیم در مراسم رونمایی اشاره‌ای به ظرفیت باتری آن‌ها نمی‌کند ولی می‌گوید آیفون ۱۱ پرو حدود ۴ ساعت و آیفون ۱۱ پرو مکس حدود ۵ ساعت شارژدهی بیشتری نسبت به گذشته دارد. به‌طور پیش‌فرض، اپل با این گوشی‌ها یک شارژر ۱۸ واتی حرفه‌ای عرضه خواهد کرد.

آیفون ۱۱ پرو با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۱ پرو مکس با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار وارد بازار می‌شوند. هر سه گوشی آیفون جدید اپل از روز جمعه پیش‌فروش می‌شوند ولی فروش رسمی آن‌ها از ۲۰ سپتامبر آغاز می‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5