آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس معرفی شدند: صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی، پردازنده قوی‌تر و دوربین‌های کاملا جدید

سرانجام مدل ۱ ترابایتی آيفون وارد بازار می‌شود

0

امشب اپل از پرچم‌دارترین آیفون‌های سال خود رونمایی کرد. آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس باز هم طراحی مشابه آیفون‌های چند نسل گذشته دارند ولی کلی تغییرات جزئی جذاب و هیجان‌انگیز و البته دو سه ویژگی جدید را شامل می‌شوند.

استفاده از تراشه قدرتمندتر A15 Bionic، دوربین‌های سه گانه کاملا جدید و در نهایت صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی (120Hz ProMotion) با روشنایی حداکثر ۱۰۰۰ نیت از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید آیفون‌های ۱۳ پرو و پرو مکس است.

آیفون ۱۳ پرو با قیمت ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۳ پرو مکس با قیمت ۱۰۹۹ دلار وارد بازار می‌شوند تا شایعه افزایش قیمت آیفون‌های ۲۰۲۱ به خاطر کمبود تراشه رد شود. از روز جمعه، پیش‌فروش این آیفون‌ها آغاز شده و خرده‌فروشی آن‌ها از ۲۴ سپتامبر است.

صفحه‌نمایش Super Retina XDR در هر دو مدل از یک نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش متغیر از ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و هر دو در اندازه نمایشگرهای سال گذشته، ۶.۱ و ۶.۷ اینچ هستند. مانند آیفون‌های ۱۳ معمولی و مینی، از بریدگی ناچ کوچک‌تری سود برده و فضای حاشیه بالای نمایشگر بیشتری برای iOS فراهم شده است. این گوشی‌ها در چهار رنگ گرافیت، طلایی، نقره‌ای و آبی روشن جدید در دسترس هستند.

اپل می‌گوید سیستم دوربین پشتی این گوشی‌ها کاملا جدید و تغییر یافته است. سنسور دوربین اصلی بزرگ‌تر شده تا نور بیشتری را به داخل بکشاند و در محیط‌های کم نور یا پر نویز عملکرد بهتری نشان بدهد.

دوربین اولتراواید نیز دیافراگم بزرگ‌تری دارد و شاهد پیشرفت‌هایی است که در ادامه اشاره می‌شود. دوربین سوم تله‌فوتو آیفون‌های ۱۳ پرو نیز زوم ۳ برابری ارائه می‌دهد و امکان زوم اپتیکال ۶ برابری دارد.

هر سه لنز دارای حالت شب هستند و یک حالت ماکروی جدید برای عکاسی از نزدیک سوژه‌ها نیز در فاصله ۲ سانتی‌متری افزوده شده است. هر دو گوشی دارای ویژگی تثبیت‌کننده نوری هستند.

از نظر نرم‌افزاری، شاهد افزوده شدن ویژگی جدید Photograph Styles اضافه کرده است که به نظر می‌رسد شبیه به فیلترهای دوربین سنتی به همراه کمی محاسبات فتوگرافی باشد.

در بخش ویدئو نیز شاهد ویژگی جدید cinematic focus هستیم که اجازه می‌دهد در هنگام فیلم‌برداری زنده، فوکوس دوربین کم و زیاد شود تا همه افراد در یک قاب قرار بگیرند. در واقع، دوربین‌های آیفون‌های ۱۳ همگی از این فوکوس خودکار هوشمند بهره می‌برند.

آیفون‌های ۱۳ پرو در حالت ProRes می‌توانند با 4K و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند که یک فرمت ویدئویی با کیفیت بالاتر برای ویرایش‌گران ویدئو و سازندگان فیلم‌ها فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد ویدئو را پس از ضبط دستکاری کنند. اپل می‌گوید مدل ۱۲۸ گیگابایتی این آیفون‌ها فقط از فرمت 1080p / 30fps پشتیبانی می‌کند ولی در به‌روزرسانی بعدی iOS 15 این مشکل برطرف شده و ویژگی ProRes افزوده می‌شود.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، هر دو گوشی مجهز به پردازنده جدید بیونیک A15 هستند که سرعت CPU و GPU بهتری نسبت به مدل‌های سال پیش ارائه می‌دهد و برای کارهای سنگین‌تری مانند یادگیری ماشینی، واقعیت افزوده و مشابه این‌ها بهتر است.

عمر باتری آیفون‌های ۱۳ پرو هم افزایش پیدا کرده است و آیفون ۱۳ پرو نزدیک به ۱.۵ ساعت شارژ بیشتری نسبت به آیفون ۱۲ پرو دارد و آیفون ۱۳ پرو مکس از عمر باتری ۲.۵ ساعت بیشتر نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس برخوردار است.

نکته بزرگ دیگر، در دسترس بودن آیفون‌های با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت است؛ بیشترین ذخیره‌سازی که تا کنون اپل ارائه داده است. این گوشی‌ها از 5G پشتیبانی می‌کنند و قرار است باندهای رادیویی بیشتری را زیر پوشش ببرند تا بشود در کشورهای بیشتری و با اپراتورهای متنوع‌تری به شبکه‌های فایوجی متصل شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.