نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس: صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، طراحی جدید و 5G

1

اپل در کنار آیفون ۱۲ معمولی و آیفون ۱۲ مینی با اندازه ۵.۴ اینچ، دو پرچم‌دار آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس نیز رونمایی کرد.

آیفون‌های پرچم‌دار اپل در طراحی و بسیاری از مشخصات سخت‌افزاری مشابه آیفون ۱۲ معمولی هستند ولی در اندازه صفحه‌نمایش، سیستم دوربین و مشخصاتی مانند ظرفیت ذخیره‌سازی ارتقاهایی یافته‌اند.

آیفون ۱۲ پرو در اندازه ۶.۱ اینچ و آیفون ۱۲ پرو مکس در اندازه ۶.۷ اینچ، هر دو به فناوری 5G مجهز هستند و به ترتیب با قیمت‌های ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار وارد بازار می‌شوند.

هر دو گوشی از نظر اندازه بزرگ‌تر از آیفون‌های ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس هستند. آیفون ۱۲ پرو مکس را می‌توان بزرگ‌ترین گوشی آیفون تاریخ اپل دانست.

صفحه‌نمایش سوپر رتینای XDR آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس به ترتیب رزولوشنی ۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ و ۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل داشته و برخلاف شایعات، هنوز از نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتزی سود می‌برند.

این گوشی‌ها هم از طراحی آیفون ۱۲ پیروی می‌کنند. گوشه‌های کاملا تمیز و صیقل خورده فلزی و البته ناچ بزرگ صفحه‌نمایش با حاشیه‌های بسیار باریک! مدل پرو در چهار رنگ خاکستری، استیل ضد زنگ، طلایی و رنگ آبی جدید عرضه می‌شوند.

شاهد پردازنده بیونیک A14 روی این گوشی‌ها هستیم که با 5G ادغام شده است. 5G بزرگ‌ترین خبر گوشی‌های آیفون ۱۲ است؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود با معرفی آیفون‌های 5G، ایالات متحده رسما وارد عصر 5G شده است.

اپل در مراسم امشب تماما روی 5G و کاربردها و مزایای آن تمرکز داشت و از بهبودهایی در این فناوری سخن گفت که می‌توانند تجربه کاملا جدیدی برای کاربران آیفون‌ها رقم بزنند؛ تجربه‌ای متفاوت از اسمارت‌فون‌های اندرویدی 5G و چیزی که تا پیش از این وجود داشته است.

یکی از تفاوت‌های بزرگ آیفون ۱۲ پرو با آیفون ۱۲ معمولی یا استاندارد در پشتیبانی از دو نوع 5G است. همان‌طور که قبلا هم شایعه شده بود؛ آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس از هر دو فرکانس میلی‌متری و زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

آیفون ۱۲ پرو از سنسور LIDAR برخوردار است که قبلا در آیپد پرو جدید اپل دیدیم و باعث افزودن افکت‌های AR می‌شود. اپل می‌گوید اسکنر LIDAR اجازه می‌دهد در محیط‌های کم نور، فوکوس بهتری روی سوژه انجام و از فوکوس خودکار برای عکاسی تا ۶ برابر سریع‌تر استفاده شود. همچنین آیفون‌های ۱۲ پرو از اسکنر LIDAR در پرتره Night Mode بهره می‌برند.

اپل در صفحه‌نمایش این گوشی‌های از فناوری به نام Ceramic Shield استفاده کرده است که شیشه‌ای بسیار محکم‌تر و مقاوم‌تر نسبت به نمایشگرهای دیگر گوشی‌ها به دست می‌دهد. این فناوری از ترک خوردن صفحه‌نمایش هنگام افتادن از دست کاربران جلوگیری می‌کند.

مانند سال گذشته، اپل در هر دو گوشی آیفون پروی جدید خود از دوربین پشتی سه گانه استفاده کرده است. یک لنز اصلی واید ۱۲ مگاپیکسل، یک لنز اولتراواید و یک دوربین تله‌فوتو!

آیفون ۱۲ پرو مکس دارای یک لنز تله‌فوتوی جدید ۱۲ مگاپیکسلی با طول ۶۵ میلی‌متر و زوم اپیتکال ۲.۵ برابری است. دوربین واید اصلی این گوشی دهانه‌ای f/1.6 و سیستم OIS جدیدی دارد. این سنسور نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس، ۴۷ درصد بزرگ‌تر و در شرایط نوری نامساعد و کم، عملکردی ۸۷ درصد بهتر دارد.

در بخش دوربین‌های این گوشی‌ها، شاهد ویژگی جدیدی به نام Apple ProRAW هستیم در اواخر امسال به آن‌ها اضافه شده و یک سری مزایای عکاسی حرفه‌ای Deep Fusion و Smart HDR برای گرفتن عکس‌های با RAW انعطاف‌پذیر فراهم می‌کند.

آیفون ۱۲ پرو می‌تواند فیلم‌برداری HDR داشته باشد که برای اولین بار در گوشی‌های اپل شاهد هستیم. همین‌طور، این گوشی‌ها از فناوری Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کنند تا صدایی رساتر و تمیزتر داشته باشند. کاربران می‌توانند در نرم‌افزار Photos ویدیوهای Dolby Vision HDR را ویرایش کنند.

تمام آیفون‌های جدید اپل از جمله دو آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس از فناوری شارژ بی‌سیم MagSafe و تجهیزات جانبی مرتبط با این فناوری بهره می‌برند که قطعا می‌تواند جذابیت‌های بسیار هیجان‌انگیزی برای کاربران داشته باشد و اکوسیستم اپل را بزرگ‌تر و متنوع‌تر کند.

اما مانند آیفون ۱۲ شاهد درگاه USB-C نیستیم و باز درگاه لایتنیگ و کابل لایتنینگ به USB-C را می‌بینیم. درون جعبه این گوشی‌ها از ایرفون و شارژر سیمی خبری نیست.

آیفون ۱۲ پروها در ظرفیت‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود. پیش‌خرید آیفون ۱۲ پرو از ۱۶ اکتبر آغاز می‌شود. به رسم هر ساله اپل، عرضه رسمی این گوشی در خرده‌فروشی‌ها از یک هفته بعدتر یعنی ۲۳ اکتبر خواهد بود. آیفون ۱۲ پرو مکس از ۶ نوامبر پیش‌خرید و از ۱۳ نوامبر فروش رسمی دارد.

درباره قیمت این گوشی‌ها هم اشاره کردیم، آیفون ۱۲ پرو از ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۲ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شوند.

حالا، نظر شما درباره آیفون‌های جدید اپل چیست؟ تصور می‌کنید واقعا با یک نسل جدید از گوشی‌های اپل روبرو هستیم که می‌توانند یک انقلاب ارتباطی بزرگ در دنیا به راه بیندازند یا فقط یک تغییر نسل اینترنت رخ داده است؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. Sroosh می گوید

    عالیه این گوشی رو حتما بخرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5