گوشی‌های خانواده گلکسی S20 معرفی شدند: سیستم دوربین کاملا جدید، 5G و صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز

0

مطابق انتظار، سامسونگ در مراسم امشب ۱۱ فوریه خود، ابتدا گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ را به طور خلاصه رونمایی کرد و بعد تمام برنامه را به رونمایی از پرچم‌دارهای خانواده گلکسی اس ۲۰ اختصاص دارد.

جدیدترین پرچمدارهای سامسونگ شامل سه گوشی گلکسی S20، گوشی S20 Plus و گلکسی S20 Ultra هستند. هر سه گوشی از فناوری 5G فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز و میلی‌متر پشتیبانی می‌کنند و از ۶ مارس (۱۶ اسفند) وارد بازار خواهند شد. البته، نسخه 4G این گوشی‌ها نیز وارد بازار خواهد شد.

دو گوشی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس مشخصات بسیار نزدیکی با هم دارند و فقط در ابعاد حسگر، استفاده از حسگر ToF در اس ۲۰، باتری و رم با هم تفاوت‌هایی دارند ولی گوشی S20 Ultra مشخصات کاملا متفاوتی از نظر دوربین و ابعاد دارد.

گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس

ابتدا سراغ مشخصات سخت‌افزاری دو گوشی S20 و S20 Plus برویم. پایین‌ترین گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ از صفحه‌نمایشی ۶.۲ اینچی و اس ۲۰ پلاس از نمایشگری ۶.۷ اینچی بهره می‌برند. هر دو نمایشگر از نوع Infinity-O Display با دقت ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل هستند.

گفتنی مهم درباره نمایشگر این گوشی‌ها، پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، فرمت +HDR10 و ویژگی داینامیک اولد است.

پردازنده این اسمارت‌فون‌ها اسنپدراگون ۸۶۵ هشت هسته‌ای است که قوی‌ترین پردازنده موبایل حال حاضر دنیا است ولی رم این گوشی‌ها بسیار متفاوت از هم است. اس ۲۰ مدل 5G با ۱۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شود ولی مدل LTE دارای ۸ گیگابایت رم است.

مدل اس ۲۰ پلاس با رم ۱۲ گیگابایت ولی ظرفیت‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت در سری 5G عرضه می‌شود. باتری این دو گوشی هم به ترتیب ۴۰۰۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است.

دوربین سلفی این گوشی‌ها ۱۰ مگاپیکسلی Dual Pixel با لنز F2.2 و زاویه دید ۸۰ درجه است. اما در دوربین پشتی با هم تفاوت دارند. گوشی اس ۲۰ از سیستم دوربین سه‌گانه‌ای سود می‌برد که شامل اصلی ۱۲ مگایپسل، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل و تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسل است.

گوشی اس ۲۰ پلاس علاوه بر سه لنز فوق، دارای یک دوربین تشخیص عمق یا ToF هم هست.

گلکسی اس ۲۰ اولترا

پرچم‌دارترین گوشی خانواده اس ۲۰ سامسونگ، از صفحه‌نمایشی ۶.۹ اینچی سود می‌برد و با رم‌های ۱۲ و ۱۶ گیگابایت وارد بازار می‌شود. مدل ۱۶ گیگابایت دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت است ولی مدل‌های ۱۲ گیگابایت با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت هم دارد که البته با استفاده از کارت حافظه می‌تواند تا ۱ ترابایت افزایش پیدا کند.

باتری این گوشی ۵ هزار میلی‌آمپرساعت است و جز در دوربین، سایر مشخصات مشابه گوشی‌های S20 و S20 Plus دارد. دوربین سلفی این گوشی قوی‌تر از دو عضو دیگر این خانواده است. یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی با لنز F/2.2 است.

سامسونگ می‌گوید اسمارت‌فون اس ۲۰ اولترا از قوی‌ترین سیستم دوربین در میان گوشی‌های دنیا سود می‌برد. دوربین اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی است و دو دوربین ۱۲ مگایپکسلی اولترا واید و ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو به همراه حسگر ToF کنار آن تعبیه شده‌اند.

ماژول تله‌فوتو از لنزی با سازوکار پریسکوپی و F/3.5 بهره‌مند است که امکان زوم اپتیکال هیبریدی ۱۰ برابری و زوم فوق‌العاده ۱۰۰ برابری Super Resolution Zoom را به کاربران می‌دهد.

دوربین‌های خانواده S20

سامسونگ می‌گوید برای خانواده S20 یک سیستم دوربین کاملا جدید با سری‌های قبل طراحی و استفاده کرده است. در گوشی گلکسی S20 Ultra با ترکیب ۹ پیکسل هر عکس در قالب یک پیکسل، توانسته سطح حساسیت حسگر را تا حد زیادی ارتقا دهد که در نهایت و با استفاده از فناوری‎های پیشرفته دیگر، به گرفتن تصاویر بسیار شفاف‎تر در فضاهای با نور کم منجر می‎شود.

دوربین گوشی‌های S20 و +S20 زوم ۲۰ برابری می‌دهند ولی در گوشی S20 Ultra شاهد زوم ۱۰ برابری اپتیکال هیبریدی و زوم ۱۰۰ برابری در فناوری Super Resolution Zoom هستیم. با فناوری پیشرفته کراپ-زوم این دوربین‌ها می‌توان بعد از گرفتن تصویر، به راحتی آن را برش داده و تدوین کرد.

دیگر ویژگی این دوربین‌ها به نام Single Take اجازه می‌دهد چندین تصویر شامل انواع عکس و ویدئو به شکل‎های Live Focus، کراپ شده، اولترا واید و غیره را هم‌زمان ذخیره کرده و با استفاده از هوش مصنوعی بهترین برداشت را از میان آن‌ها انتخاب کرد.

این دوربین‌ها امکان فیلم‌برداری فوق‌العاده 8K را می‌دهند و با فناوری Super Steady می‌توان در حال حرکت فیلم‌برداری کرد بدون اینکه ویدیوها لرزش تصویر داشته باشند.

قیمت و رنگ

گوشی گلکسی اس ۲۰ در سه رنگ خاکستری، آبی و صورتی عرضه می‌شود ولی مدل گلکسی اس ۲۰ پلاس با رنگ‌های خاکستری، آبی و مشکی و گلکسی اس ۲۰ اولترا در رنگ‌های خاکستری و مشکی وارد بازار می‌شود. قیمت این گوشی‌ها از ۹۹۹ دلار تا ۱۶۰۰ دلار هستند.

اس ۲۰ در نسخه پایه ۹۹۹ دلار، اس ۲۰ پلاس در نسخه پایه به قیمت ۱۱۹۹ دلار و اس ۲۰ اولترا با قیمت ۱۳۹۹ دلار عرضه می‌شوند.

هر سه گوشی از شارژ سریع، شارژ بی‌سیم نسل ۲، وای‌فای ۶، اسپیکرهای استریو و هدفون با صدای AKG، صدای فراگیر با فناوری دالبی آتموس، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک، اندروید ۱۰ و پرداخت FNC پشتیبانی می‌کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.