خانواده گلکسی اس ۱۰ رونمایی شد: سنسور اثر انگشت اولتراسونیک، دوربین سه‌گانه پشتی، دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش و وای‌فای ۶

0

سامسونگ امشب به دهمین مراسم رونمایی از اسمارت‌فون Galaxy S خود رسید.

همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ چندین مدل گوشی در خانواده اس ۱۰ معرفی شد: S10 و S10 Plus به همراه S10E و S10 5G که دو مورد آخری عضوهای جدید این خانواده هستند.

گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس در اندازه ۶.۱ و ۶.۴ اینچی عرضه شدند. گلکسی اس ۱۰ ای کوچک‌تر از دو گوشی قبلی و ۵.۸ اینچی است. در نهایت اولین گوشی 5G سامسونگ در اندازه ۶.۷ اینچی معرفی شد.

سعی خواهیم کرد در مطالبی جداگانه به طور مفصل درباره گوشی‌های گلکسی S10E و S10 5G صحبت کنیم. این مطلب را به دو گوشی مهم‌تر سامسونگ یعنی S10 و S10 Plus اختصاص می‌دهیم.

در این گوشی‌ها از فناوری و پنل‌های اختصاصی Dynamic AMOLED به جای پنل‌های Super AMOLED استفاده کرده است. این نمایشگرها لبه‌هایی خمیده دارند و برش ناچ آن‌ها به یک حفره درون صفحه‌نمایش تبدیل شده است.

در حقیقت، سامسونگ این نوع طراحی را Infinity-O نام گذاشته است و دوربین سلفی درون صفحه‌نمایش کار می‌شود.

هر دو گوشی ۱۰ اس و ۱۰ اس پلاس از دقت تصویر ۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل سود برده ولی نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آن‌ها ۸۸.۳ و ۸۷.۵ درصد است. جنس شیشه محافظ این نمایشگرها گوریلا گلس ۶ است.

جنس بدنه این اسمارت‌فون‌ها از شیشه و فلز است. همان ترکیبی که در پرچم‌دارهای قبلی سامسونگ هم مشاهده کردیم. البته، فریم آلومینیومی استفاده شده در این گوشی‌ها را نباید فراموش کنیم.

باز هم آن‌طور که شایعات گفته بودند؛ شاهد سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در زیر صفحه‌نمایش هستیم. این سنسور با ارتعاش‌های صفحه‌نمایش کار کرده و مدلی سه بعدی از اثر انگشت ایجاد می‌کند که دقت بیشتری نسبت به مدل‌های سنسور اثر انگشت اپتیکال دارد.

اما برویم سراغ مشخصات سخت‌افزاری دو اسمارت‌فون پرچم‌دار جدید سامسونگ: آن‌طور که اعلام شده در برخی بازارها با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ و در برخی بازارهای دیگر با تراشه اختصاصی ساخت خود این شرکت یعنی اکسینوس ۹۸۲۰ عرضه می‌شود.

هر دو نسخه از حافظه رم ۸ گیگابایتی سود برده و با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شوند. البته، یک نسخه سفارشی از گلکسی اس ۱۰ پلاس با رم ۱۲ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی روانه بازار خواهد شد.

درگاه microSD روی تمام این گوشی‌ها تعبیه شده است تا امکان ارتقای آن‌ها به فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی وجود داشته باشد.

دوربین پشتی پرچم‌دارهای جدید سامسونگ سه لنزه هستند و از دوربین سلفی دوگانه سود می‌برند.

این دوربین سه‌گانه شامل یک سنسور اصلی ۱/۲.۵۵ اینچی و ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.5-2.4 است. این سنسور از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel بهره می‌برد.

سنسور دوم ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۳.۶ اینچی و لنز تله‌فوتو f/2.4 است. این سنسور هم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۲ برابری و فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد.

نهایتا سنسور سوم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید ۱۲ میلی‌متری و دیافراگم f/2.2 برای ثبت عکس‌هایی عمیق و اولتراواید است.

دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ پلاس شامل سنسور اصلی ۱۰ مگاپیکسلی و سنسور دوم ۸ مگاپیکسلی است. سنسور اصلی توانایی ضبط فیلم‌های 4K را دارد ولی سنسور دوم برای تشخیص عمق و سوزه یا ثبت تصاویر پرتره استفاده می‌شود.

دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ فقط یک سنسور دارد و دیگر از سنسور دوم خبری نیست.

باتری‌های ۳۴۰۰ و ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی به همراه شارژ بی‌سیم و سریع Adaptive Fast Charge و سازگار با Quick Charge 2.0 کوالکام برای گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس استفاده شده است.

این گوشی‌ها نیز از فناوری Wireless PowerShare یا شارژ بی‌سیم القایی دیگر گوشی‌ها سود برده و به وای‌فای ۶ مجهز شدند. سرعت اتصال LTE این گوشی‌ها بالغ بر ۲ گیگابیت است. خوش‌بختانه، شاهد جک هدفون روی این گوشی‌ها هستیم.

پیش‌ثبت‌نام هر سه گوشی گلکسی S10 و S10 Plus و S10E از ۲۱ فوریه شروع می‌شود و ۸ مارس عرضه رسمی آن‌ها آغاز خواهد شد. قیمت پایه اس ۱۰ از ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود ولی قیمت اس ۱۰ پلاس با ۹۹۹ شروع خواهد شد.

گوشی کوچک‌تر اس ۱۰ ای با قیمت ۷۴۹ دلار روانه بازار می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.