تاریخچه پرفراز و فرود لباس زیر

رپورتاژ

از زمانی که انسان‌ها، اولین لباس زیر خود را از برگ و پوست درختان و پوست حیوانات فراهم کردند، هزاره‌ها می‌گذرد.

استفاده از لباس زیر برای زنان از 450 سال پیش از میلاد مسیح در یونان آغاز شد، لباس‌هایی که برای پوشاندن برجستگی‌های بدن زنان پوشیده می‌شد. در بیشتر تمدن‌های قدیم، لنگی از اولین لباس‌های زیر بود. لنگی‌های چرمی با بیش از هفت هزار سال قدمت، در هاوایی و ژاپن باستان یافته شده است.

شورت هم در دوران باستان رایج بود. یکی از پادشاهان مصر باستان با شورت مخصوص آن دوران دفن شده است. زنان ایران باستان هم از سینه‌بندهای پارچه‌ای استفاده می‌کردند. رسمی که زنان رومی، از آنان آموختند. در همین زمان بود که مردان رومی هم به لباس زیر رو آوردند.

در قرون وسطی، لنگی‌های مردان، جایگزین لباس‌های شل شبیه پیژامه شدند. پوشیدن سوتین توسط زنان هم در این زمان شروع شد.

در قرن ۱۳ میلادی از باند‌هایی برای باریک‌تر نشان دادن دور کمر استفاده شد و در اواخر قرن 14 میلادی، لباس زیرهایی طراحی شد که از جلو بسته می‌شدند و درون آن‌ها از ورقه‌های برنجی استفاده شده بود.

پوشیدن گن لاغری از اواخر دوره ویکتوریا در قرن ۱۶، بسیار متداول بود، پوشیدن گن‌های لاغری توسط سلبریتی‌ها در سال‌های اخیر اما، استفاده از آن‌ها برای فرم‌دهی و لاغری را رواج داده است.

اختراع ماشین‌آلات ریسندگی پنبه، در نیمه دوم قرن ۱۸ انقلابی در تولید پارچه ایجاد کرد و پارچه‌های پنبه‌ای به طور گسترده‌ای در دسترس قرار گرفتند. کارخانه‌ها شروع به تولید لباس زیر کردند و برای اولین بار مردم توانستند لباس زیر را از فروشگاه‌ها بخرند و در منزل نگهداری کنند.

در دهه ۱۸۲۰ کرست هم پوشیده می‌شد. در دهه ۱۸۶۰، کرست‌ها بسیار تنگ شد تا حدی که زن‌ها احساس خفگی می‌کردند، ولی در دهه ۱۸۸۰، جنبش اصلاح لباس، باعث اختراع کرست سالم شد.

نخستین بار، در سال ۱۸۶۸ در نیویورک آمریکا، لباس زیری با فرم یکسره طراحی شد که تمام بدن را می‌پوشاند. این لباس خواب‌ ها، ابتدا تنها مدل زنانه داشت و بعدها مدل مردانه آن هم وارد بازار شد.

در اوایل قرن بیستم، صنعت لباس زیر به صورت تولید انبوه درآمد و رقابت، تولیدکنندگان را مجبور کرد انواع طرح‌های نوآورانه و خلاقانه را برای رقابت انتخاب کنند. شرکت هانس در این زمان، خود را به‌عنوان یک تولیدکننده بزرگ لباس زیر که تا دهه ۱۹۳۰ معمول بود، معرفی کرد.

لباس‌های زیر مدرن مردانه در سال ۱۹۳۰ اختراع شد. در سال ۱۹۳۵ شرکت کوپرز، اولین لباس زیر مردانه جهان را در شیکاگو فروخت. در این دهه، اولین شورت‌های واقعی باکسر به وجود آمد. زنان در این دوره از سینه‌بند استفاده می‌کردند.

از اوایل دهه 1950 میلادی، رویکرد ستارگان هالیوودی در استفاده از زیرپوش در مکان‌های عمومی و فیلم‌ها، باعث فراگیر شدن زیرپوش‌های فعلی شد و تجارت زیرپوش به یکی از پرطرفدارترین کسب و کارها در دنیا تبدیل شد.

قبل از دهه ۱۹۵۰، لباس زیر ساده و سفید بود که نباید در معرض دید عموم قرار می‌گرفت. در دهه ۱۹۵۰، لباس زیر به عنوان یک آیتم مدرن تبلیغ می‌شد و در رنگ‌های مختلف ساخته شد. در این دهه، تولیدکنندگان با پارچه‌های مختلف، لباس زیر تولید کردند. تا سال ۱۹۶۰، لباس زیر مردانه با الگوهای مشخص و شخصیت‌های کارتونی تولید شد.

در این دهه، لباس زیر خانم‌ها به‌جای کمر، بیشتر بر سینه‌ها تأکید داشت و معرفی سینه‌بند کریستین دیور به چشم می‌خورد. شورت‌های زنان، رنگارنگ‌تر و تزئینی‌تر شد و در اواسط دهه ۱۹۶۰ در دو سبک اختصاری هیپ هاگر و بیکینی که اغلب از جنس نایلونی بود، تولید شد.

جوراب شلواری ، اولین بار در سال ۱۹۵۹ توسط شرکت گلن راون میلز از کارولینای شمالی اختراع شد. این شرکت بعد از سال ۱۹۶۵ جوراب شلواری بدون درز را معرفی کرد.

لباس زیر به‌عنوان مد در سال ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ درآمد و تبلیغ‌کنندگان لباس زیر، به جذاب بودن آن پرداختند.

در دهه ۱۹۷۰ خرده‌فروشان لباس زیر مردان، تمرکز بر تقاضای مد و جنس داشتند. طراحانی مانند کالوین کلین، مدل‌هایی را وارد بازار کردند که بازار را متحول کرد.

امروزه تنوع لباس‌های زیر به قدری بالا رفته که از آن در برخی موارد به‌عنوان یک لباس مستقل استفاده می‌شود. علاوه بر تنوع در مدل، تنوع در جنس و کیفیت نیز بالا رفته و این امکان را به افراد می‌دهد که در انتخاب خود، گزینه‌های متعددی داشته باشند.

علاوه بر تنوع بی‌نظیر لباس زیر در سال‌های اخیر، به دلیل رواج اینترنت، بسیاری از مهم‌ترین فروشگاه‌های لباس زیر جهان به فروش اینترنتی لباس‌ های خود رو آورده‌اند. در ایران هم سایت‌های متنوعی برای لباس زیر توسط فعالان این عرصه به وجود آمده است.

گروه ماماشاپ هم پس از تشخیص این نیاز جدید در بازار کشور، فروشگاه بزرگ اینترنتی لباس زیر و گن لاغری ماماشاپ را از سال 1390 برای فروش لباس زیر زنانه و مردانه و انواع گن لاغری زنانه و مردانه راه انداخت. فروشگاهی که امروزه، یکی از بزرگ‌ترین، بهترین و محبوب‌ترین فروشگاه‌های آنلاین پخش لباس زیر در کشور است. ماماشاپ در این مدت توانسته برای تمام سلیقه‌ها، لباس تهیه کند و از طریق سایت خود به فروش برساند.

در این فروشگاه، می‌توانید انواع لباس زیر، شورت، گن لاغری، لباس خواب و جوراب شلواری مورد نیاز خود را تهیه کنید. البته ماماشاپ، فروش حضوری هم دارد.

مشتریان عزیز برای خرید حضوری از ماماشاپ می‌توانند به آدرس تهران، میدان امام حسین، ابتدای خیابان دماوند، کوچه اسلامی، پاساژ دماوند، طبقه منفی یک، پلاک 21 مراجعه کنند.

فروشگاه، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و پنجشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 2 بعد از ظهر، آماده خدمت‌رسانی به مشتریان است.

برای خرید از ماماشاپ مجبور نیستید حتما به فروشگاه بیایید. برای سفارش محصول مورد نظر خود می‌توانید به سایت آن به آدرس mamashop.ir مراجعه کنید. مشتریان عزیز برای ارتباط با فروشگاه، می‌توانند با شماره ثابت 02133251125 و شماره همراه 09193149980 تماس بگیرند و یا به آدرس Info@mamashop.ir ایمیل بزنند. پیج اینستاگرام ماماشاپ به آدرس @mamashopiha و کانال تلگرام ماماشاپ به آدرس mamashoop@ هم آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

ماماشاپ، لباس‌های مورد نظر شما را به در منزلتان ارسال می‌کند، هم در تهران و هم شهرستان.

به ماماشاپ سر بزنید. منتظر شما هستیم.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

نظرات بسته شده است.