رقیب تسلا مدل S از راه رسید: پورشه تایکان با عملکرد عالی در شتاب‌گیری و مصرف انرژی (به همراه گالری عکس)

0

شرکت آلمانی پورشه از اولین خودروی اسپرت تمام الکتریکی خود با نام تایکان «Taykan» رونمایی کرد. تایکان در دو مدل «توربو» و «توربو اس» معرفی شده و رقیب مستقیم خودروی تسلا مدل S در اروپا است.

تایکان پورشه به وضوح برتری‌ها و مزیت‌هایی نسبت به دیگر خودروهای اسپرت تمام الکتریکی از شرکت‌های جگوآر، مرسدس بنز، آئودی و حتی تسلا دارد. عملکرد عالی در شتاب‌گیری و مصرف انرژی، بسیار کاربردی و عامه‌پسند بودن‌اش باعث شده که علی‌رغم قیمت نسبتا بالای ۱۵۳ هزار دلاری برای مدل توربو و ۱۸۶ هزار دلاری برای توربو S، باز هم با استقبال مواجه شود و ۳۰ هزار ثبت سفارش اولیه داشته باشد.

با هم نگاهی کوتاه به مشخصات و ویژگی‌های خودروی تمام الکتریکی و اسپرت جدید پورشه می‌اندازیم تا مشخص شود چرا این خودروها سریعا پرطرفدار و محبوب شدند.

مشخصات موتوری

تایکان توربو و توربو S به ترتیب از ۲ موتور الکتریکی ۶۱۶ و ۷۵۱ اسب بخاری با گشتاورهای ۸۵۰ و ۱۰۵۰ نیوتن متر سود برده و در مدت زمان‌های ۳ و ۲.۶ ثانیه می‌توانند سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را پر کنند.

هر دو خودرو از باتری لیتیوم یون ۹۳.۴ کیلو وات ساعت با ولتاژ بالا ساخت شرکت ال‌جی بهره برده که در کف خودرو نصب می‌شوند. پورشه تایکان توربو با این باتری و متناسب با شرایط و مسیر می‌تواند ۳۸۰ تا ۴۴۸ کیلومتر مسافت را طی کند. این میزان مسافت برای تایکان توربو S کمتر شده و به ۳۸۵ الی ۴۰۹ کیلومتر می‌رسد. ولتاژ کاری این باتری‌ها ۸۰۰ ولت است و با یک شارژر ۲۷۰ کیلو واتی در مدت زمانی ۲۲.۵ دقیقه، بیش از ۸۰ درصد شارژ می‌شوند.

این مشخصات نشان می‌دهند قدرت خودروی تایکان پورشه فراتر از نیازهای روزانه مردم است. تازه باید در نظر داشت این خودروها می‌توانند با استفاده از فناوری اوربوست (Overboost) پورشه، به صورت لحظه‌ای سرعت و شتاب خود را افزایش دهند. مثلا، سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر تایکان‌ها با این فناوری به مرز ۱۰.۲۶ و ۹.۸ ثانیه می‌رسد.

داخل کابین

فضای داخل کابین پورشه تایکان هم بسیار نوآورانه و جذاب است. نصب ۴ نمایشگر متفاوت روی داشبورد به خوبی گویای این موضوع است. یک نمایشگر در پشت صفحه آمپر دیجیتال نصب شده است. دو نمایشگر دیگر برای سیستم سرگرمی و بخش پایینی کنسول داشبور انتخاب شدند. اما صفحه‌نمایش مخصوص سرنشین کنار راننده که با سفارش خریدار نصب می‌شود؛ یک ویژگی کاملا تازه است.

پوشش کف پورشه تایکان از ماده‌ای به نام Econyl ساخته شده است که از بازیافت تورهای ماهیگیری و مواد مشابه به دست می‌آید. صندلی‌های داخل کابین از چرم معمولی هستند ولی به سفارش خریدار می‌توانند از چرمی ساخته شوند که حاصل یک سری فرآیندهای خاص روی برگ زیتون است. اگر خریدار علاقه‌ای به استفاده از چرم حیوانات ندارد؛ پورشه می‌تواند صندلی‌ها را از چرم جایگزینی به نام Race-Tex بسازد که نوعی مایکروفایبر بسیار با کیفیت و ساخته شده از فیبرهای بازیافت شده پلی‌استر است.

برای هر سرنشین یک نمایشگر در نظر گرفته شده است تا سیستم تهویه هوای مطبوع، سیستم سرگرمی، تنظیمات صندلی و غیره را به طور شخصی انجام دهد. در ساخت درب‌های این خودروها از موادی مانند چوب، فیبر کربن، آلومینیوم، پارچه و چرم استفاده شده است تا نهایت تضاد با جزئیات بسیار بالا را داخل کابین شاهد باشیم. سفارش داخل کابین به رنگ بژ، بلک بری، لیمویی بژ-مشکی و قهوه‌ای برای مشتری وجود دارد.

همان‌طور که اشاره شد؛ پورشه پیش از رونمایی از اسپرت تمام برقی تایکان خود، بیش از ۳۰ هزار سفارش خرید ثبت کرده است تا نشان دهد رقیب بسیار جدی برای خودروهای برقی اسپرتی مانند تسلا مدل S و دیگران است. در ادامه می‌توانید تصویر دیگری از این خودروی زیبا مشاهده کنید:

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.