تسلا مدل Y: کراس‌اوری تمام الکتریکی با شتاب ۳.۵ ثانیه‌ای و طی مسافت ۴۸۰ کیلومتری در یک بار شارژ باتری

0

ایلان ماسک روز جمعه از پنجمین خودروی تسلا رونمایی کرد.

تسلا مدل Y یک SUV کراس‌اور کامپکت تمام الکتریکی است که در محبوب‌ترین کلاس خودرویی با رقبای زیادی مانند هیوندای، کیا، تویوتا، نیسان، جنرال موتورز و فولکس واگن دست و پنجه نرم کند.

ایلان ماسک در مراسم رونمایی از تسلا مدل Y به بیان اطلاعات کلی این خودرو بسنده کرده و اطلاعات فنی و جزیی زیادی درباره این مدل خودرو نمی‌دانیم.

طراحی و نمای بیرونی مدل Y بسیار شبیه و نزدیک به تسلا مدل ۳ است. کاملا مشخص است که تسلا هنوز تحت تاثیر زبان طراحی مدل ۳ بوده است. خودروی جدید جادارتر است و برخی نقایص طراحی مدل ۳ را ندارد.

ولی یک ویژگی مثبت دیده شده، تولید مدل Y به صورت ۳ ردیفه با ۷ صندلی است که در کراس‌اور بودن خودرو شک و شبه ایجاد می‌کند.

ارزان‌ترین مدل این خودرو در ۵.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با یک بار شارژ کامل می‌تواند ۳۷۰ کیلومتر مسافت طی کند که در نوع خودش بسیار ایده‌آل است.

مدل Y پرفورمنس تسلا فقط در زمانی ۳.۵ ثانیه‌ای به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و باتری آن می‌تواند انرژی طی مسیری ۴۸۰ کیلومتری را تامین کند.

تسلا مانند خودروهای، چندین مدل از سری Y با پیشرانه و ظرفیت باتری متغیر روانه بازار خواهد کرد. مدل‌های کامل این خودرو دارای موتورهای جداگانه روی محورهای جلو و عقب هستند تا علاوه بر افزایش سرعت و شتاب، رانندگی ۲ دیفرانسلی را میسر کنند.

ایلان ماسک: ایمن‌ترین شاسی بلند دنیا است

در داخل خودروی مدل Y، یک نمایشگر ۱۷ اینچی یا کمی بزرگ‌تر دیده می‌شود. تمام سیستم ناوبری، سرگرمی، امکانات رفاهی و فنی خودرو توسط این نمایشگر لمسی کنترل و هدایت می‌شود.

داشبورد این خودروی تسلا بسیار ساده است و بیشتر روی نمایشگر لمسی تاکید دارد. حدس می‌زنیم از فناوری نمایش گرافیکی روی شیشه (HUD) در این خودرو استفاده شده باشد چون هیچ کلید یا پنلی روی و پشت فرمان نیست تا اطلاعات مربوط به سرعت و مصرف باتری نمایش داده شوند.

نوار سیاه‌ رنگ و باریک مشاهده شده در روی داشبورد برای خروجی هوا و تهویه مطبوع است. از داخل کابین این خودرو تصویر بسیار اندکی منتشر شده است و نمی‌توان با قطعیت درباره امکانات رفاهی و سرگرمی آن صحبت کرد.

پیش‌بینی می‌شود کراس‌اور مدل Y تسلا فروش بسیار بالایی داشته باشد و در تیراژ گسترده‌ای عرضه شود تا سود شرکت تسلا را تضمین کند.

تسلا ابتدا، کراس‌اور متوسط مدل X و بعد سدان خانوادگی مدل S را با قیمت بسیار بالای ۱۰۰ هزار دلار معرفی کرد که چندان با استقبال روبرو نشدند.

سپس، سدان کوچک تسلا ۳ را با قیمت مناسب‌تری روانه بازار کرده و اکنون کراس‌اور کامپکت مدل Y را با قیمتی بسیار رقابتی‌تر عرضه می‌کند.

قیمت تسلا مدل Y از ۳۹ هزار دلار آغاز می‌شود و تا ۶۰ هزار دلار بالا خواهد رفت. این خودرو از سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود. مدل ۷ صندلی این خودرو در سال ۲۰۲۱ برای فروش عرضه می‌شود.

ایلان ماسک در هنگام رونمایی تسلا مدل Y، آن را با اختلاف ایمن‌ترین شاسی بلند اندازه متوسط دنیا خوانده و معتقد است در تصادفات ۵ ستاره است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.