معرفی انواع بلیط هواپیما

0

رپورتاژ

هواپیما از آن وسیله هایی است که روز به روز استفاده کنندگان از آن بیشتر می شود. سفر با هواپیما این مزیت را دارد که مسافران می توانند در زمان بسیار کمی به مقصد مورد نظر خود برسند. زمان کم در سفر سبب می شود که مسافر احساس خستگی نکند و در آرامش به مقصد خود برسد.

برای تهیه بلیط هواپیما باید به نکته های مهمی دقت کنید که هر یک از این نکته ها می تواند تاثیر فراوانی بر روی زمان سفر و هزینه آن داشته باشد. به این نکته هم توجه کنید که خرید بلیط به صورت های مختلف انجام خواهد شد و خود بلیط هم انواع مختلفی دارد. همچنین علاوه بر این مطلب پیشنهاد می شود مقاله اماکن دیدنی هرمز یا جاذبه های اهواز را نیز مطالعه کنید

روش های تهیه بلیط را می توان به طور مختصر به روش حضوری و مجازی تقسیم کرد. در خرید حضوری مسافر شخصا به دفاتر آژانس های مسافرتی مراجعه می کند و بلیط مورد نظر خود را تهیه می کند. در روش مجازی شخص می توان از سایت های معتبر برای خرید بلیط خود کمک بگیرد. لازم به ذکر است که مستر بلیط یکی از سایت های است که می توانید با اطمینان کامل از اعتبار آن بلیط مورد نظر خود را با وسیله های حمل و نقل عمومی هواپیما، قطار و اتوبوس تهیه کنید.

در ادامه می خواهیم انواع بلیط های هواپیما را نام ببریم و توضیحی مختصر درباره هر یک از آن ها بیان کنیم. با ما همراه باشید.

بلیط های یک طرفه

این بلیط ها تنها برای یک مقصد خاص صادر می شوند. به عنوان مثال می توان بلیط به مقصد ترکیه خریداری کرد و به این کشور سفر کرد.

بلیط هایی که توقف های برنامه ریزی شده دارند

گاهی بعضی از پروازها به صورتی برنامه ریزی شده اند که توقفی بیش از  ساعت در آن وجود دارد. لازم است بدانید که این نوع از بلیط ها نوع مشخصی دارند و در هنگام تهیه بلیط باید به این نکته توجه خاص داشته باید.

بلیط هایی که توقف اجباری دارند

این نوع از بلیط ها عموما با نام  LAY_over شناخته می شوند. گاهی در سفر هوایی توقف های انجام می شود که کاملا برنامه ریزی شده است و در این توقف کارهایی مانند سوخت گیری، تغییر هواپیما یا بارگیری انجام می شود. کاملا مشخص است که این نوع از بلیط ها هزینه ای متفاوت با بلیط عادی دارند. البته لازم به ذکر است توقف برای سوخت گیری در مسیرهای بلند مدت انجام خواهد گرفت.

بلیط های رفت و برگشت

به این بلیط ها در اصطلاح Return Ticket می گویند. بلیط های رفت و برگشت به این صورت هستند که شخص در هنگام خرید بلیط برای سفر، بلیطی هم برای زمان مشخصی به مبدا خود تهیه می کند. به عنوان مثال شما قصد سفر از تهران به مشهد مقدس را دارید، این نوع از بلیط برای مسیر برگشت یعنی مشهد به تهران استفاده می شود.

بلیط رفت و برگشتی که مقصد متغییری دارد

این نوع از بلیط بیش از همه برای کسانی مناسب است که به صورت تورهای مسافرتی سفر می کنند. برای آن که بهتر با مفهوم این نوع از بلیط آشنا شوید آن را با یک مثال توضیح خواهیم داد. تصور کنید قصد دارید از تهران به سمت آنکارا پرواز داشته باشید، اما برای برگشت خود می خواهید از شهری دیگر مانند استانبول به تهران بازگردید.

بلیط های چند توقفی

این نوع از بلیط های هم بیشتر برای کسانی مناسب است که با تورهایی گردشگری سفر می کنند. توجه داشته باشید که در این بلیط ها توقف طولانی است و برای مدتی مسافران می توانند به گشت و گذار در محل توقف شده بپردازند.

بلیط هایی که با دو مقصد رفت و برگشتی هستند

در این نوع از بلیط ها شاهد این هستیم که 2 مقصد با هم ترکیب شده و مجموعه ای مناسب با قیمتی ایده آل را به مسافران عرضه می کند.

بلیط هایی که با سه مقصد رفت و برگشتی هستند

این بلیط ها هم به طور کامل مشابه بلیط های فوق هستند، با این تفاوت که بجای دو مقصد، سه مقصد دارند. تهیه این بلیط های دو یا سه مقصدی به مسافر کمک می کند که برای تهیه بلیط زمان زیادی را صرف نکند و با آسودگی این کار را انجام دهد.

بلیط کلاس ترکیبی

این بلیط ها را عموما با نام Mixed Class Ticket شناخته می شوند. تعریف Mixed Class Ticket به این صورت است که مسافر در طول زمان پرواز خود می تواند کلاس های، اقتصادی، تجاری و ممتاز را تجربه کند.

بلیط های بین المللی ایرپس

این بلیط ها به مسافر این امکان را می دهند که در بین چند فرودگاه پرواز داشته باشند. لازم به ذکر است قیمت این بلیط استثنایی بوده و تنها در چند کشور عرضه می شود.

در مطالب بالا به انواع بلیط های هواپیما اشاره کردیم و توضیحاتی مختصر و مفید را درباره آن ها دادیم. به این موضوع توجه کنید که دسته بندی دیگری برای بلیط های هواپیما وجود دارد که بسیار کلی است، بلیط ها را می توان به دو نوع چارتری و سیستمی هم تقسیم کرد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

بلیط های چارتری

این نوع از بلط ها عموما قیمت کمتری دارند و هر چه به زمان سفر نزدیک می شوید قیمت آن هم کاهش پیدا می کند. در خرید بلیط هواپیما به صورت چارتری دقت کنید که در صورت پشیمان شدن شما هیچ مبلیغی تحت عنوان کنسلی به شما بر گردانده نمی شود. تخفیف سن هم در این نوع از بلیط لحاظ نخواهد شد.

بلیط های سیستمی

این نوع از بلیط ها شامل تخفیف سن می شوند و در صورت پشیمانی از سفر با کسر مبلغی از هزینه بلیط مابقی آن به شما برگردانده می شود. قیمت بلیط های سیستمی برعکس بلیط های چارتری هر چه به زمان پرواز نزدیک می شود افزایش پیدا می کند.

در تهیه بلیط به این موضوع توجه کنید که کدام یک از انواع آن برای شما مناسب است و با دقت کافی آن را انتخاب کنید تا شروع سفر شما لذت بخش باشد.

منبع:‌آژانس بازاریابی اسپاتنا

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.