پیش از اینکه یک پیشنهاد شغلی را بپذیرید؛ این ۴ پرسش را از خودتان بپرسید

0

همیشه دریافت یک پیشنهاد شغلی هیجان‌انگیز است ولی گاهی اوقات این هیجان می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری عجولانه شود.

شما نباید پیش از فکر کردن کامل درباره شغل پیشنهادی، با پذیرش آن موافقت کنید و سریعا جواب مثبت بدهید. بهتر است فورا به مدیر اجرایی شرکت پیشنهاددهنده کار جدیدتان پاسخ نداده و از آن‌ها بازه‌ای ۴۸ تا ۷۲ ساعت برای بررسی و ارزیابی این پیشنهاد شغلی زمان بگیرید.

بهتر است تحت فشار تصمیم نگیرید و با بررسی همه جوانب قضیه، اطمینان حاصل کنید که واقعا شغل مناسبی برای شما است و ضمن اینکه تصمیم درستی می‌گیرید؛ در کار جدید موفق خواهید شد.

برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر شما، پیشنهاد می‌کنیم پیش از جواب دادن به پیشنهاد جدید شغلی، این ۴ پرسش را از خود بپرسید:

۱- آیا می‌توانم حداقل دو سال در این شغل و شرکت بمانم؟

شغل یک تعهد بلندمدت است. اینکه تصور کنید باید یک سال در این شغل بمانید؛ مطلقا اشتباه است. شما باید در ابتدا، شغلی را بپذیرید و مسیر کاری جدیدی را انتخاب کنید که مطمئن باشید می‌توانید چندین سال در آن بمانید.

شما نمی‌توانید هر سال به دنبال شغل و شرکت جدیدی باشید و شرکت‌ها هم نمی‌توانند هر سال نیروی جدیدی استخدام کنند. بنابراین؛ بررسی کنید چند سال در شغل و شرکت جدید دوام می‌آورید و در ساختن آینده آن شرکت نقش دارید.

شغلی را بپذیرید که مطمئن باشید حداقل دو سال در آن سمت کار می‌کنید.

۲- چرا این پیشنهاد را قبول می‌کنم؟

Close up of handshake in the office

هیچ پاسخ درست یا غلطی برای این سوال وجود ندارد. شما باید یک تصمیم مناسب برای خودتان بگیرید و پرسیدن این سوال کمک‌تان می‌کند تشخیص دهید آیا واقعا تصمیم درستی می‌گیرید یا خیر!

به این موضوع فکر کنید که چگونه شغل جدید به شما کمک می‌کند در حرفه و صنعت خود پیشرفت کنید یا به اهداف خود برسید. پذیرش این شغل چه مزایای دیگری برای شما دارد.

بحث درآمد و پول مهم است و نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. آیا درآمدی مناسب نیازتان خواهید داشت؟ اگر از همان ابتدا به خاطر مسایل مالی جواب منفی بدهید بسیار بهتر است تا اینکه پس از چند ماه با مدیران خود به مشکل بخورید و بعد به خاطر درآمد ناکافی شغل جدید را رها کنید.

باید دلایل روشن و قطعی محکمی برای پذیرش شغل جدید داشته باشید. اولویت‌های هر فردی در انتخاب شغل متفاوت است و فقط خود شما هستید که باید تشخیص دهید کدام پیشنهاد کاری برای شما مناسب است.

۳- آیا سر حقوق و مزایا مذاکره کردم؟

مهم نیست کار پیشنهادی به شما چقدر عالی است یا شما چقدر هیجان‌زده هستید. همیشه باید مسایل مالی و مزایای کار را بررسی و روی آن‌ها مذاکره کنید.

منظور از مذاکره، صحبت درباره چیزهای فراتر از حقوق است. اینکه در کار جدید چقدر انعطاف‌پذیری دارید؛ چند روز مرخصی دارید و چه زمان‌هایی تعطیل هستید. آیا می‌توانید برخی کارها را در خانه یا بیرون از شرکت دنبال کنید و دیگر لازم نباشد هر روز به دفتر شرکت بیایید؟

همه انتظاراتی که از شغل جدید دارید را روی کاغذ نوشته و اولویت‌بندی کنید. بعد باید برای هر کدام از آن‌ها صحبت و مذاکره کنید. شاید برخی از آن‌ها خودخواهانه و خنده‌دار باشند ولی بهتر است همان ابتدا میان طرفین مطرح و درباره‌شان تصمیم‌گیری شود.

۴- اگر این پیشنهاد را رد کنم؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

Shot of young man sitting at table looking away and thinking. Thoughtful businessman sitting home office.

گاهی اوقات بهترین تصمیم موافقت با یک پیشنهاد جدید نیست. بررسی کنید اگر این پیشنهاد را رد کنید؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ یا بهتر بگوییم چقدر متضرر می‌شوید و چه چیزهایی از دست می‌دهید.

آیا شما باید شغل فعلی خود را ادامه دهید یا یک پیشنهاد جدید دیگر منتظر شما است؟ چقدر طول می‌کشد تا دوباره چنین پیشنهاد کاری هیجان‌انگیزی به شما شود؟ آیا باید دنبال کار باشید در حالی‌که فرصت‌های کاری محدود و انگشت‌شماری در بازار برای شما هست؟ وضعیت مالی شما در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود؟

پاسخ‌های مثبت و منفی شما به این پرسش‌ها می‌تواند کمک کند تا فرآیند پذیرش یک پیشنهاد شغلی را درست طی کنید و مطمئن باشید همه جوانب کار و موضوع‌ها پیش و پس آن را بررسی کردید یا حداقل یک بار آن‌ها را در ذهن‌تان مرور کردید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.