موفقیت آسان با پیروی از این هفت عادت کلیدی افراد موفق

0

دبی آلن (Debbie Allen) در کتاب معروف Success Is Easy از ۷ عادت و پافشاری افراد موفق نام می‌برد که می‌توانند موفقیت را برای هر فردی دست‌یافتنی کنند یا حداقل شانس او را برای رسیدن به موفقیت بالاتر ببرند.

موفقیت اسرار و رموز مخفی ندارد. وقتی به زندگی، عادت‌ها و خصوصیت‌های افراد موفق نگاهی بیندازید؛ به راحتی می‌توانید مسیر موفقیت را ببینید.

عادت‌ها و ویژگی‌های افراد موفق یک شبه به وجود نیامده و اتفاقی نیستند. هرچند ممکن است این عادت‌ها بی‌دردسر یا طبیعی جلوه کنند ولی پشت سر آن‌ها سال‌ها پافشاری و برنامه وجود دارد.

افراد موفق به عنوان بخشی از کار روزانه خود، روی عادت‌های موفقیت‌آمیز خود پافشاری می‌کنند تا موفقیت به روشی برای زندگی کردن تبدیل شود. در ادامه و به نقل از کتاب Success Is Easy می‌خواهیم نگایه به ۷ عادت و نقطه قوت افراد موفق بیندازیم:

۱- ذهنیتی موفقیت‌محور، مشتاق پیروزی و رسیدن به هدف دارند

افراد موفق اراده‌ای قوی برای به موفقیت رسیدن و در آغوش کشیدن اهداف‌شان دارند. مشتاقانه به دنبال حرکت به جلو، رشد کردن و انجام دادن کارهایی بیشتر از یک فرد معمولی دارند. تمایل شدید و عمیقی برای ایجاد تغییرات مثبت از خود نشان می‌دهند و به دنبال خارج شدن از منطقه امن و راحت خود هستند.

حتی اگر تلاش‌های آن‌ها به شکست بیانجامد و در رسیدن به یک هدف ناکام شوند؛ سریعا فرصت‌های اطراف خود را بررسی کرده و سعی می‌کنند در جهتی جدید پیش بروند و متوقف نشوند. اما افراد ناموفق وقتی به مانعی برخورد کرده و شکست می‌خورند؛ دستان خود را بالا برده و خیلی زود تسلیم می‌شوند.

۲- خودشناس و دارای اعتماد به نفس هستند

افراد موفق به خوبی روحیات، توانایی‌ها و استعداد خود را شناخته و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند. به مهارت و دانش خود اعتماد دارند و حتی اگر از مهارت و دانش کافی برای انجام کاری برخوردار نباشند؛ سعی می‌کنند با اشتیاق و تعهد به موفقیت برسند یا شانس خود را افزایش دهند.

افراد موفق حس‌های قوی دارند که کمک‌شان می‌کند تعهدات محکمی بدهند و گام‌های قوی بردارند. راحت صحبت می‌کنند و ابایی ندارند ایده‌ها، تفکرات و عقاید خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. ایستاده و محکم سخن می‌گویند چون مطمئن هستند.

افراد ناموفق فاقد اعتماد به نفس هستند. غالبا تمایلی به باز کردن موضوع و صحبت بیشتر درباره ایده‌ای ندارند و این‌گونه از دیگران عقب افتاده و فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از دست می‌دهند.

۳- چشم‌اندازی متمرکز و پیشرفت‌گرا دارند

افراد موفق چشم‌اندازی روشن و شفاف از اهداف دارند. می‌دانند دقیقا برای رسیدن به موفقیت چه گام‌هایی را باید بردارند و کج‌راهه‌ها و بی‌راهه‌ها را زود تشخیص می‌دهند. یک نگرش، چشم‌انداز و ترسیم قوی به عنوان راهنما برای حفظ انگیزه در مسیر رسیدن به اهداف دارند.

ابتدا اهداف کوچک‌تر را ترسیم و سعی در تسخیرشان دارند. سپس، به سوی اهداف بزرگ‌تر و جسورانه‌تر حرکت می‌کنند تا به موفقیت برسند.

افراد ناموفق غالبا چشم‌اندازی مبهم، گنگ و اشتباه یا گمراه‌کننده دارند. غالبا وقت و هزینه خود را برای رسیدن به هدفی غیرواقعی هدر می‌دهند یا مسیر درستی برای رسیدن به هدف انتخاب نمی‌کنند.

۴- ارزش زمان را به خوبی می‌دانند

افراد موفق بسیار کارآمد و دارای بهره‌وری بالایی هستند. ارزش زمان را به خوبی دانسته و سعی می‌کنند به بهترین نحو از آن استفاده کنند. به دیگران اجازه نمی‌دهند از وقت آن‌ها استفاده کرده یا آن را به هدر دهند.

سعی می‌کنند یک ساختار، نظم و سیستمی در کار و زندگی برقرار کرده و دیگران را وادار به احترام گذاشتن به آن کنند. به وضوح می‌دانند که زمان با ارزش‌ترین دارایی آن‌ها است.

افراد موفق زمان خود را صرف کارهای غیرضروری کرده و غالبا بهره‌وری پایینی دارند. بیش از حد آزاد هستند و به دیگران اجازه می‌دهند برای زمان‌شان تصمیم‌گیری کنند. فرصت زیادی به دیگران اختصاص می‌دهند و از فرصت‌هایی که دارند؛ کمتر استفاده می‌کنند.

۵- صاحب آن هستند

افراد موفق صاحب یک کسب‌وکار خوب، برند اختصاصی و فعالیت‌های تجاری هستند که از دیگران متمایزشان می‌کند. آن‌ها به عنوان متخصص و صاحب‌نظر در حوزه کاری خود شناخته شده و در صنعت خودشان یک فرد شناخته شده و برند هستند.

افراد ناموفق کارهایی دارند که دیگران و عموم مردم مشغول‌شان هستند. فاقد یک برنامه و استراتژی برای ساختن یک کسب‌وکار یا برند منحصربه‌فرد هستند و برای نگه داشتن یک تجارت به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند.

۶- متفاوت از نیمی از مردم فکر می‌کنند

افراد موفق متفاوت فکر می‌کنند. آنها سعی می‌کنند یک قدم جلوتر را حدس زده و بیشتر متوجه آینده باشند. سعی می‌کنند همه‌جا را زیر نظر داشته و خارج از چارچوب‌های روتین، تصمیم‌گیری کرده یا روش‌هایی خلاقانه و مبتکرانه استفاده کنند. از جدا افتادن و رفتن راهی که دیگران نرفتند؛ ترسی ندارند و اهل تجربه کردن هستند.

افراد ناموفق، پیرو جمعیت هستند یا منتظراند دیگران ایده‌ای داده تا ازش کپی کنند. معمولا یک قدم از دیگران عقب‌تر هستند و از رقابت بازمی‌مانند.

۷- عاشق کارشان هستند

افراد موفق کار را به عنوان کار نمی‌بینند و انجام نمی‌دهند. از کار و شغل خود لذت می‌برند و کارهایی انجام می‌دهند که دوست دارند. این لذت به آن‌ها حس خوشبختی و موفقیت می‌دهد و این‌گونه موفقیت را تعریف می‌کنند.

افراد ناموفق کار را از روی ناچاری، اجبار و برای درآمدزایی انجام می‌دهند. غالبا از کاری که می‌کنند؛ لذت نبرده و صرفا به عنوان یک کار و شعل انجام می‌دهند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5