خرید هاست و 9 نکتۀ مهم هنگام انتخاب هاست حرفه‌ای

0

رپورتاژ

اگر شما هم صاحب یک وب سایت اینترنتی هستید و بخش عظیمی از فعالیت­های خود را در اینترنت و فضای وب انجام می­دهید قطعا هاستی که برای میزبانی سایت خود انتخاب می­کنید بسیار برای شما مهم است. شرکت­های زیادی خدمات متفاوت و مشابهی برای هاستینگ ارائه می­دهند. اما کدام شرکت و خدمت برای شما و وب سایتتان مفید است؟ هاستی که قصد خریداری آن را دارید باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ چه انتظاراتی از شرکت ارائه دهنده هاست دارید؟ در این مقاله قصد داریم با معرفی بهترین ویژگی­های یک هاست خوب به شما در خرید بهترین هاست کمک کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

خرید هاست

در هنگام خرید هاست از شرکت­های ارائه دهنده هاستینگ بهتر است تمام خدمات و ویژگی هایی که انتظار دارید را لیست کنید و با توجه به آن ها بهترین پلن مناسب برای سایت و تجارت خود انتخاب کنید.

توصیه ما این است که در هنگام خرید هاست، کیفیت آن را مد نظر قرار دهید تا اینکه به دنبال صرفه اقتصادی باشید، زیرا با انتخاب هوشمندانه و صحیح یک هاست می­توانید به پیشرفت و سودآوری بیشتر سایت خود برسید. اگر شما یک سرویس ارزان و مقرون به صرفه خریداری کنید ولی ویژگی­ها و خدمات آن کم و ضعیف باشد مطمئن باشید اولین گام اشتباه در مسیر تجارت در دنیای وب را برداشته­اید.

ویژگی‌های یک هاست خوب و استاندارد

در ادامه با جزئیات بیشتری بررسی می­کنیم که مهم‌ترین ویژگی‌های قابل بررسی برای یک هاست چیست.

آپتایم بالا

آپتایم هاست در واقع میزان در دسترس بودن یک سایت است. شاید یکی از مهم­ترین ویژگی­های مهم در انتخاب هاست است. آپتایم بالا در سئو سایت تاثیر مثبتی دارد. اگر در طول زمان وب سایت شما قطعی زیادی داشته باشد باعث می­شود رتبه خود را نتایج جست­و­جو از دست بدهد و به رتبه­های پایین­تر تنزل پیدا کند.  برای انتخاب شرکت هاستینگ سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که آپتایم بالایی را ارائه می­دهد و در این زمینه بین مشتریان خود اثبات شده است و تجربه بالایی در مدیریت هاست و خدمات مربوط به آن را دارد.

پشتیبانی مناسب

یکی از عوامل مهم در کسب رضایت مشتریان پشتیبانی مناسب و پاسخگویی سریع است. این مورد آنقدر مهم که بسیاری از مشتریان در صورتی که یک شرکت ارائه دهنده هاستینگ، پشتیبانی مناسبی نداشته باشد، به یک شرکت هاستینگ دیگر مراجعه می­کنند وخدمات خود را از آن­ها دریافت می­کنند. قبل از خرید هاست حتما در این زمینه تحقیق کنید و سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که از لحاظ پشتیبانی قدرت زیادی داشته باشد و رضایت مشتریان خود را بدست آورده باشد.

شما در طول زمانی که با وب­ سایت خود سروکار دارید مطمدنا به مشکل برخواهید خورد، و نیاز به پشتیبانی سریع خواهید داشت. در هنگام خرید هاست به مواردی همچون؛ ساعت کار شرکت ارائه دهنده هاستینگ، شرح وظایف، نحوه پشتیبانی، سیستم پشتیانی  و … توجه کنید.

بکاپ گیری منظم

در هر زمان داشتن یک نسخه پشتیان از اطلاعات بسیار مهم و کارامد است. به طور مثال فرض کنید اتفاقی سرور هاست شما دچار خرابی یا سوختگی سخت افزار شود، سایت شما با یک مشکل جدی روبرو می­­شود و برخی اطلاعات از بین می­رود، در این حالت اگر از مطالب خود بکاپ نداشته باشید، کار شما سخت می­شود و شاید مجبور باشید زمان زیادی صرف کنید تا مطالب از دست رفته را جبرا کنید.

بنابراین در زمان خرید هاست به ویژگی بکاپ گیری منظم دقت ویژه­ای داشته باشید، زیرا با داشتن نسخه بکاپ دیگر نگران از دست رفتن اطلاعات خود نخواهید بود.

قابلیت addon دامین

این ویژگی امکان اضافه کردن یک دامنه جدید به جز دامنه اصلی را می­دهد. یعنی اگر شرکت هاستیگی این ویژگی را به شما ارائه دهد، می توانید یک دامین جدید را روی همان هاست قبلی بدون اینکه نیاز باشد هاست جدیدی خریداری کنید، راه­اندازی کنید. اکثر شرکت­های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب این ویژگی را به مشتریان خود ارائه نمی­کنند. اگر احساس می­کنید در آینده کاری خود نیاز دارید چند وب سایت داشته باشید بهتر است قبل از خرید هاست به این نکته توجه کنید تا بتوانید بهترین هاست را با توجه به نیاز کاری خود خریداری کنید.

رابط گرافیکی آسان

اکثر هاست­های ارائه شده در دنیا بر روی سیستم عامل لینکوس هستند و محیط کاربری و کنترل پنل مشابهی دارند. داشتن کنترل پنل هاست باعث می­­شود نیازی به کدنویسی و دستور زبان سیستم عامل نداشته باشید. از کنترل پنل­هایی استفاده کنید که رابط گرافیکی آسان داشته باشند و در بین مشتریان محبوب و دارای اعتبار باشند که بتوانید به راحتی با آن­ها کار کنید. در صورتی که در استفاده از آن­ها دچار مشکل شوید به راحتی با یک جستجو در اینترنت می­توانید مشکل خود را برطرف کنید.

دیتاسنتر معتبر

هاستی را انتخاب کنید که بر روی یک دیتا سنتر معتبر و باکیفیت قرار داشته باشد. یک دیتا سنتر پر قدرت به بازدید بالای سایت شما کمک می­کند. اگر دیتا سنتر انتخابی شما ناپایدار باشد شما در هر لحظه باید منتظر قطعی شبکه باشید. در زمان خرید هاست توجه کنید دیتا سنتر آن شرکت از چند مسیر اینترنت تهیه می­کند و موارد امنیتی را به خوبی رعایت می­کند.

ویژگی­های سخت‌­افزاری و نرم­‌افزاری

یکی از مواردی که باعث می­شود سرعت سایت شما بالا برود، استفاده از سخت افزارهای قدرتمند در هاست است. استفاده از آخرین تکنولوژی­های موجود و برخی ویژگی­ها مانند درایو ssd، رم DDR4 و … در سرور اختصاصی و سرور مجازی می­تواند در پایداری، سرعت بالا و امنیت اطلاعات موثر باشد.

استفاده از نرم افزارهای امنیتی و پکیج­های نرم­افزاری جدید و کانفیگ مناسب آن­ها نیز باعث افزایش امنیت و افزایش سرعت می­شود.

فضا و پهنای باند

در هنگام خرید هاست، یکی از مهم­ترین ویژگی­هایی که باید به آن دقت کنید فضا و پهنای باندی است که شرکت ارائه دهنده خدمات هاست به شما ارائه می­دهد. باتوجه به اینکه چقدر فضای ذخیره سازی برای شما مهم است و نوع هاستی که قصد خرید آن را دارید اختصاصی یا اشتراکی است می­توانید، هاست مناسب برای سایت خود خریداری کنید.

قبل از خرید سعی کنید حتما با مشاور و کارشناس در این زمینه مشورت کنید. بسیاری از شرکت­های هاستینگ، میزبانی با فضای کم و قیمت بالا ارائه می­دهند. سعی کنید از شرکت­هایی هاستینگی خریداری کنید که فضای زیادی را ارائه می­دهند که بدون نگرانی از تمام شدن فضا، از سابت خود بکاپ منظم بگیرید.

قیمت سرویس­ها

شاید برای خیلی از افراد قیمت هاست مهم باشد و سعی می­کنند هاستی را خریداری کنند که قیمت کمتری دارد. اما بهتر است در ماه­های اول راه­اندازی وب­ سایت زیاد به فکر قیمت نباشید و سعی کنید هاستی را انتخاب کنید که بهترین و بالاترین کیفیت ممکن را ارائه می­­دهد. یک هاست خوب و قدرتمند مطمئنا هزینه کمی ندارد. اگر به دنبال کیفیت هستید زیاد هزینه هاست را مد نظر قرار ندهید، البته بدن معنا نیست که قیمت هاست اصلا مهم نیست اما اگر شرکت هاستینگ خدمات و ویژگی­های ارزشمندی را به شما ارائه می­کند در ازای آن باید هزینه مناسبی هم پرداخت کنید.

شرکت فراسو سامانه پاسارگاد در حال ارائه خدمات هاست نمایندگی به کاربران خود است و افرادی که قصد ارائه این خدمات را دارند می توانند بدون دغدغه های داشتن سرور کار ارائه هاستینگ را انجام دهند.

برای مشاهده خدمات متنوع شرکت فراسو در زمینۀ میزبانی وب، خرید هاست، ثبت دامنه، سرور مجازی و سرور اختصاصی می‌توانید به آدرس وب‌سایت شرکت فراسو مراجعه کنید:

https://www.faraso.org/

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.