تزریق بوتاکس برای رفع چروک دور لب، چشم و پیشانی

0

رپورتاژ

بوتاکس، نوع رقیق‌شده پروتئین نوروتوکسین خالص شده است که از سم بوتالینیوم گرفته می‌شود. بوتاکس در برخی عضلات صورت که باعث ایجاد چین و چروک شده‌اند تزریق می‌شود تا آنها را فلج یا تضعیف کند. بوتاکس یک روش تزریقی غیر جراحی محبوب است که خطوطم اخم، خطوط پیشانی، چین و چروک‌های اطراف چشم و باندهای ضخیم شده گردن را به طور موقتی کاهش داده یا از بین می‌برد. بوتاکس پالس‌های عصبی که باعث انقباض عضلات می‌شوند را مسدود می‌کند. با این کار عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند فلج شده و پوست هموارتر و شاداب‌تر می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که تزریق بوتاکس در تسکین سردردهای میگرنی، تعریف مفرط و اسپاسم‌های عضلانی در گردن و چشم‌ها نیز مؤثر واقع می‌شود.

چه کسانی شرایط این را دارند که تحت تزریق بوتاکس قرار گیرند؟

به نقل از دکتر جمیلی حراج پلاستیک و زیبایی ممکن است برای دست‌یابی به نتایج مورد نظر شما، تزریق بوتاکس یک روش مناسب باشد یا نباشد. فردی که می‌خواهد تحت تزریق بوتاکس قرار گیرد باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • سن او بین 18 تا 65 سال باشد
  • تمایل داشته باشد که ظاهر صورت او بهبود یافته و چین و چروک‌ها و خطوط روی پوست او برطرف شوند
  • در مورد این روش آگاهی داشته باشد
  • بداند که با تزریق بوتاکس، چین و چروک‌ها و مشکلات وی درمان قطعی نمی‌شوند
  • محدودیت‌های استفاده از بوتاکس و همچنین محدودیت‌های عملکردی آن را بشناسد
  • به دنبال یک روش غیر جراحی برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت خود باشد
  • به دنبال راه حل موقتی برای رفع چین و چروک‌های پوستی خود باشد
  • انتظارات واقع‌بینانه‌ای نسبت به نتایج حاصل از تزریق بوتاکس داشته باشد
  • از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار باشد

موارد یادشده فقط بخشی از شرایطی است که پزشک مورد ملاحظه قرار می‌دهد تا متوجه شود که آیا تزریق بوتاکس برای شما مناسب هست یا نه.

چه کسانی نمی‌توانند تحت تزریق بوتاکس قرار گیرند؟

به نقل از متخصصین کلینیک تزریق بوتاکس رازی افرادی که شرایط زیر را دارند نباید تحت تزریق بوتاکس قرار گیرند:

  • زنان باردار: با این که هیچ گونه نقصی در تولد نوزاد در اثر استفاده از این دارو گزارش نشده است اما زنان باردار تحت این درمان قرار نمی‌گیرند.
  • زنان شیرده: به طور مشابه، مدرکی دال بر این که بوتاکس وارد شیر مادر می‌شود وجود ندارد اما بهتر است در صورتی که به کودک شیر می‌دهید تحت درمان با بوتاکس قرار نگیرید.
  • افراد با سابقه ابتلا به بیماری‌های عصبی عضلانی (ام اس و میاستنی گراویس) یا انواع دیگر بیماری‌ها مرتبط با انتقال عصبی نباید از این دارو استفاده کنند.
  • افرادی که نسبت به آلبومین (سفیدی تخم‌مرغ) یا بوتاکس آلرژی دارند، در حال حاضر هیچ موردی از آلرژی نسبت به بوتاکس وجود ندارد.
  • بیماران مبتلا به عفونت در محل تزریق
  • بیمارانی که نسبت به محتویات این دارو حساسیت شدید دارند

آیا تزریق بوتاکس مضر است؟

برای تزریق بوتاکس از سوزن‌های بسیار کوچک استفاده می‌شود بنابراین احساس ناراحتی جزئی و مختصر خواهد بود. تزریق بوتاکس باعث ایجاد احساس گزش شدید نمی‌شود بنابراین نیازی به استفاده از بیحس کننده‌های موضعی وجود نخواهد داشت. برخی احساس حین تزریق بوتاکس را مانند “کشیدن موی ابرو”، “نیش حشرات” یا “سوزش ناشی از فرو رفتن یک سنجاق کوچک در پوست ” می‌دانند. به طور کلی، ناراحتی ناشی از تزریق بوتاکس جزئی و موقتی است. در صورت نیاز می‌توان ناحیه تحت تزریق را با یخ یا کرم‌های بیحسی موضعی بیحس کرد. برخی از افراد نیز ممکن است هیچ دردی احساس نکنند. (برگرفته از سایت جمیل طب)

فرایند تزریق بوتاکس چقدر طول می‌کشد؟

فرایند تزریق بوتاکس غالباً بین 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و دوره درمان و بهبودی نیز ندارد. شما می‌توانید بلافاصله پس از تکمیل فرایند تزریق بوتاکس به محل کار خود بازگشته و امور روزمره و عادی خود بپردازید.

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس را چه مدت پس از تزریق می‌توان مشاهده کرد؟

بیشتر بیماران می‌توانند نتایج حاصل تزریق بوتاکس را دو تا سه روز پس از انجام فرایند مشاهده کنند اما مشاهده نتایج نهایی ناشی از تزریق بوتاکس 5 تا 7 روز پس از تزریق امکان‌پذیر خواهد بود. در برخی قسمت‌های صورت نیز ممکن است نتایج پس از دو هفته مشخص شوند. عضلات 3 تا 7 روز پس از تزریق بوتاکس شروع به ضعیف شدن می‌کنند. پس از این که بوتاکس اثر کرد، برخی خطوط به طور کامل برطرف شده و برخی دیگر نیز کاهش می‌یابند. رفع این خطوط ممکن است تا یک ماه پس از تزریق بوتاکس نیز ادامه یابد و نتایج نیز تا 6 ماه دوام خواهند داشت. برای بیشتر افراد، نتایج حاصل از تزریق بوتاکس بین 3 تا 4 ماه باقی خواهد ماند.

پس از تزریق بوتاکس، انتظار مشاهده جه نوع نتایجی را باید داشت؟

با این که نتایج حاصل از تزریق بوتاکس کاملاً چشمگیر است اما باعث ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر صورت نمی‌شود. عضلات صورت به راحتی شل می‌شوند بنابراین خطوط و چین و چروک‌ها برطرف شده و خنده (و اخم) باقی می‌ماند. این فرایند با جلوگیری از بیان مکرر حالات با عضلات صورت از بروز دوباره چین و چروک‌ها جلوگیری کرده یا آنها را از بین می‌برد. بوتاکس نمی‌تواند بافت کلی پوست را بهبود بخشد و پوست صورت را سفت کند. بوتاکس باعث رفع شل شدگی و افتادگی پوست نمی‌شود و نمی‌توان آن را جایگزین عمل لیفت صورت کرد. بوتاکس همچنین چین و چروک‌هایی که ناشی از انقباض‌های عضلانی نیستند را از بین نمی‌برد. ممکن است شما چند روز پس از تزریق بوتاکس متوجه شوید که خط اخم شما به میزان چشمگیری بهبود یافته است. بهبودی ممکن است تا یک ماه ادامه یابد و نتایج حاصله نیز تا 4 ماه باقی خواهند ماند.

آیا صورت من در اثر تزریق بوتاکس، بیحس می‌شود؟

خیر. صورت شما در اثر تزریق بوتاکس، بیحس نمی‌شود. برخی افراد گزارش داده‌اند زمانی که می‌خواهند عضلات ضعیف شده صورت خود را حرکت دهند، حس عجیبی پیدا می‌کنند. برخی افراد آن را “احساس بیحسی” توصیف می‌کنند. به هر حال، اگر شما این قسمت‌های ضعیف شده را لمس کنید قطعاً آن را به صورت طبیعی احساس خواهید کرد. بوتاکس بر حس لامسه شما تأثیری ندارد.

آیا کار خاصی هست که پس از تزریق بوتاکس باید انجام شود یا از انجام آن خودداری شود؟

شما باید به مدت 24 ساعت پس از تزریق از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین خودداری کنید، باید دراز بکشید و به مدت حداقل چهار ساعت محل تزریق بوتاکس را فشار داده یا ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود که بوتاکس در عضلات شما پخش شود و باعث افتادگی پلک‌ها و قسمت‌های دیگر نشود. استفاده عامدانه از عضلات تحت درمان باعث می‌شود که بوتاکس در محل عضلات منتخب باقی بماند. به مدت 2 تا 3 روز پس از تزریق نباید آسپیرین مصرف کنید تا کبودی‌های احتمالی ناشی از تزریق کاهش یابند.

 پس از تزریق بوتاکس برای بهبودی چه کارهایی باید انجام داد؟

از آنجا که تزریق بوتاکس یک روش غیر جراحی است نیازی به استراحت و طول دوره درمان ندارد. پس از تزریق بوتاکس زیبایی، شما می‌توانید بلافاصله به کارها و امور روزمره خود بپردازید. گاهی ممکن است ناحیه درمان شده کمی کبود شود یا شما دچار سردردهای خفیفی شوید. احتمال کبودی در بیمارانی که آسپیرین یا داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند بیشتر است. در صورت امکان باید قبل از انجام تزریق از مصرف این داروها اجتناب کنید. 2 تا 10 روز پس از تزریق متوجه ضعف عضلات خود می‌شوید، اثر بوتاکس فوری نیست.

آیا می‌توانم بلافاصله پس از تزریق بوتاکس به محل کار خود بازگردم؟

شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس به محل کار خود بازگردید و نیازی به استراحت یا بستری شدن ندارید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.