یک مقایسه سریع و ساده بین سئو و تبلیغات در گوگل

0

رپورتاژ

تبلیغات در گوگل و سئو هر دو برای یک هدف مشخص یعنی افزایش ترافیک سایت استفاده می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم مقایسه‌ای بین سئو و تبلیغات در گوگل را داشته باشیم؛ تا بتوانید بنابر نیاز، بهترین انتخاب را داشته باشید.

آشنایی با سئو

واژه سئو (SEO) به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. شما محتوای سایت خود را باید به شکلی داخل وب سایت منتشر کنید که برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد. سئو کردن محتوا قوانین خاصی دارد که تبعیت از آن‌ها باعث می‌شود لغات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما در نتایج جستجوی کاربر نشان داده شود. اگر برای سئوی سایت خودتان یک استراتژی مناسب تعریف کنید؛ به مرور زمان سایت شما از رتبه بهتری در موتورهای جستجو برخوردار می‌شود. اما تنها سئو چاره کار شما نیست. شما به کمک محتوای قوی و توزیع مناسب آن، می‌توانید شانس رسیدن به نتیجه دلخواه را افزایش دهید.

تبلیغات در گوگل چیست؟

تبلیغات در گوگل که به آن گوگل ادز هم می‌گویند؛ نوعی از تبلیغات کلیکی است. این نوع از تبلیغات برای مدتی در ایران غیر قابل دسترس بود؛ اما امروزه از این قابلیت در گوگل می‌توان استفاده کرد و نتایج مثبت آن را در افزایش مخاطبان و مشتریان بالقوه یک سایت مشاهده کرد.

این تبلیغات به گونه‌ای است که بر اساس کلمه کلیدی مورد نظر، آگهی شما را در صفحه اول نتایج جستجو شده توسط کاربر نشان می‌دهد. در صورتی که مخاطب بر روی این نوع تبلیغات کلیک کنند، هزینه‌ای برای شما لحاظ می‌شود. در واقع با هر بار کلیک بر روی تبلیغات گوگل ادز هزینه آن محاسبه می‌شود؛ و نمایش این تبلیغات رایگان است.

اگر بخواهید تفاوت این لینک‌ها را با لینک‌های معمولی از لحاظ ظاهری بدانید، وجود کلمه Ad را در کنار آن مشاهده خواهید کرد. لینک‌هایی که توسط سرویس گوگل ادز در نتایج جستجو نشان داده می‌شوند؛ در صفحه اول و سایر صفحات و در بالا و پایین نتایج قرار می‌گیرند.

مقایسه سئو و تبلیغات در گوگل

سئو بهتر است یا تبلیغات در گوگل؟ شاید این سوالی باشد که ذهن شما را به عنوان صاحب کسب و کار درگیر کند. ما به شما می‌گوییم که هر دو برای یک سایت لازم است؛ اما باید بدانید که از هر کدام در چه موقعیت زمانی استفاده کنید.

برای تبلیغات در گوگل لازم است هزینه‌ای را برای پرداخت در نظر بگیرید. هزینه این نوع تبلیغات برای هر کسب و کاری متفاوت است. اما این روش می‌تواند در زمان کوتاهی شما را به هدف نزدیک کند. اگر قرار است در ماه‌های آخر سال کمپینی برای فروش محصولات خود راه‌اندازی کنید؛ با کمک گوگل ادز می‌توانید لینک خرید خود را در صفحه اول قرار دهید تا شانس بالایی برای دیده شدن توسط مخاطبان هدف‌گذاری شده داشته باشید.

اما اگر فرصت مناسبی برای توسعه کسب و کار خود داشته باشید؛ می‌توانید از سئو برای صفحات وب سایت خود استفاده کنید. عملکرد سئو برای شما نتایج دائمی‌تر و کم‌هزینه‌تری دارد؛ اما باید توجه داشته باشید که برای بهینه سازی سایت نیاز به زمانی نسبتا طولانی (حداقل 1 سال) دارید.

یکی از تفاوت‌هایی که بین سئو و تبلیغات در گوگل باید در نظر گرفته شود؛ میزان هزینه پرداختی آن‌هاست. ترافیکی که توسط سئو برای وب سایت شما ایجاد می‌شود به صورت رایگان است و شما تنها هزینه‌های برای دستیابی به نتیجه دلخواه خواهید داشت؛ اما ترافیک به وجود آمده توسط گوگل ادوردز هزینه‌ای بر حسب هر کلیک برای شما دارد.

یادتان باشد ترافیکی که از طریق گوگل ادز به دست می‌آید موقت است. در واقع زمانی که تبلیغات شما در گوگل ادز متوقف شود، طبیعی است که ترافیک سایت شما هم کاهش پیدا می‌کند.

اگر قصد استفاده از هر کدام از این خدمات را برای وب سایت خود دارید؛ می‌توانید روی خدمات نوین مارکتینگ حساب کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5